Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkebilleder efter jagten 2011
#1
For første gang lykkedes det mig at skyde en buk den første morgen: Jeg sad ved en læhegn med overblik over en hvedemark, en stribe brak langs en bæk og en kanten af en lille mose.
På forhånd havde jeg udset mig et område, hvor der var godt kuglefang og passende skudafstand. Så var det bare at vente. Efter en lille regnbyge kort før solopgang klarede det gradvist op og ved sekstiden kom solen frem.
Et kvarter senere kom bukken sammen med en tyk rå langs bækken. Jeg opdagede dyrene på ca 250 meters afstand. Stille og roligt kom de nærmere og til sidst var bukken på passende afstand og med godt kuglefang bag. Siddende med anlæg på en skydestok havde jeg godt hold på dyret og lod skuddet gå. Bukken faldt i skuddet.

Da jeg kom hjem var resten af familien vågnet og jeg blev modtaget af drengene, som lige skulle se, hvad far havde skudt. Til morgenmaden fik de serveret havregryn og jagthistorier.

[Image: Maj2011inklbukkejagt014.jpg]

En fin seksender:

[Image: Maj2011inklbukkejagt021.jpg]

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Flot buk! Mange gange tillykke!
Jeg måtte nøjes med at se på den lille seksender (se anden tråd for billeder) da han stadig er i bast. Han gik blot 30 meter fra mig.
Min fatter måtte nøjes med at kigge på en fin lille spidsbuk.
Derudover he vi hver set 2 råer.
Dejlig morgen!!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Flot lars, godt gået. Kasper
Svar
#4
Tillykke med bukken lars[Smile], måske jeg lige skal komme forbi, så drengene kan få den "sande" historie!

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Tillykke med bukken, var kun selv ude i 2 timer her til morgen og de var præget af regn. Det eneste jeg så var en ræv.

Leif
Marlin SBL 45/70
Marlin 336 30/30
Leif

Mauser 98 8x57 JS
Svar
#6
Tillykke med bukken Lars. [Wink]
Var til pralemorgen på Idalund Skydebane.
Der var skudt 5 pæne seksender, jeg ville sætte et billede ind, men fik fjumret og slettet alle billeder i kameraet [:o)]
Fotograf bliver jeg nok aldrig [:I]
Jeg så ingen buk til morgen, men slår til i aften, hvis regnen holder op. [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#7
Tillykke med bukken Lars.

Efter at have skudt sammen med dig i Ulfborg, må jeg formode at bukken gik væk fra dig efter at have vist sig på 250 meter. Da den så var ude på 600 meter syntes du det var passende skudhold, og lod kugle gå ?? [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Tillykke med bukken Lars.

Efter at have skudt sammen med dig i Ulfborg, må jeg formode at bukken gik væk fra dig efter at have vist sig på 250 meter. Da den så var ude på 600 meter syntes du det var passende skudhold, og lod kugle gå ?? [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



He-he. Ikke helt, jeg talte 160 lange skridt til bukken. Rart at have en ekstra riffel, når ladningerne til 223'eren driller.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#9
Tillykke til Lars med den fine buk.

Jeg var på plads i tårnet kl. 3:15 og fik en fed solopgang. Kort før skydetid blev der "skældt ud" godt og grundigt ud fra mange steder i skoven.

3 min efter skydetid går det første skud. 10 min senere kommer der en 6ender i frisk trav på sin morgen patrulje i en blød bue rundt om tårnet. Et pift stopper ham i 3 sekunder, men beslutter mig for at kigge en ekstra gang på kliktårnet om det nu stod i bund, da han var inde på 40m. Det gjorde det, men på de 3 sekunder var han igen oppe i gear. Endnu et pift stopper ham igen og .223éren sender ham af sted på de evige græsmarker.

Dejlig morgen med dejligt vejr (jeg nåede nemlig hjem igen inden det stod ned i stænger[Big Grin])

[Image: IMAG0383.jpg?t=1305553499]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#10
Tillykke med de fine bukke her til morgen. Fik også selv en god morgen dog uden en buk på på paraden. Tre råer en ræv og en hare på samme mark på samme tid. De rendte rundt ude på ca 200m. Der var godt 150m mellem ræven og råerne medens haren sad næsten foran mig. God morgen, selv uden skud. Det var lidt skægt.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#11
Tillykke med bukkene.[:p]

Jeg havde så valgt en stige hvor bukken kom fra den "forkerte" side. Den fik fært, og jeg kunne så se en dejlig 6ender i spring over naboens mark, på vej mod et lille stykke med tæt bevoksning.[^]
10 min. senere lød der 3 skud fra samme retning, så det er ikke sikkert jeg møder ham igen, når vinder den drejer[Sad]

Og jeg var ikke i stigen før kl. 04.45.
Rincon, kl. 03.15. Det var godt nok tidligt[:0]

Fortsat K&B.

Vh.P
Svar
#12
Også tillykke herfra.

Jeg var så heldig ikke at tisse i sengen ligesom Rincon, så jeg var først på plads kl. 04.10. Klokken 4.40 kom en fin lille gaffel/ulige seksender og han luskede rund og hyggede sig indtil 4.55. Han kunne nu roligt være blevet lidt længere, han skal have en sæson eller to mere. Det var en dejlig morgen med 8 dyr yderligere, heriblandt en buk til (eller var det den samme) lidt længere ude.
En kammerat smséde at han havde skudt sin første buk, men at dan var løbet. Jeg kørte ud til ham og kom samtidig med schweisshundeføreren. Spændende at opleve dådan én i aktion.
Bukken var påskudt med en Swift Scirocco 308 win i rent sideskud, var løbet 70 meter og havde lagt sig på den forkerte side af skel.
Min kammerat ventede 20 minutter, og gik så op og så efter ham. Det fik ham på benene igen og han løb ca. 400 meter og lagde sig igen. Det var kl. ca. 7.30. Schweisshundeføreren var der ca. kl. 13.00. Da de kom ned til hvor an havde lagt sig, løb han 4-500 meter og lagde sig igen. Hunden blev sluppet og bukken løb igen ca. 400 m. Lige inden hunden får fat i den, løber den ned imod schweisshundeføreren, som giver den et skud 1ére. Herefter får hunden fat i den.
Og her kommer det så: Kuglen var gået gennem begge lunger, og havde efterladt et udgangshul ca. som en tokrone. Der var ikke åbnet ind til bughulen og hjertet var ikke beskadiget. Skuddet sad måske lidt længere tilbage end man kunne ønske, men det var et rent lungeskud! Hvorfor kan den ikke bare acceptere at den er død? Den har haft 6 timer til det.
Så forresten 5 råer i aftes og 7 igen til morgen. Hvorfor har jeg jagt på de dyrlægestuderenes forårstur [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Skuddet sad måske lidt længere tilbage end man kunne ønske, men det var et rent lungeskud! Hvorfor kan den ikke bare acceptere at den er død? Den har haft 6 timer til det.
Så forresten 5 råer i aftes og 7 igen til morgen. Hvorfor har jeg jagt på de dyrlægestuderenes forårstur [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hvis ikke jeg er helt galt på den så ernærer du dig som dyrelæge, så derfor er jeg ikke i tvivl om at du kan identificere et sæt lunger når du ser dem, (dette skal ikke tolkes på den lumre måde) ellers ville jeg have påstået at du er fuld af løgn [:I], når du skriver at den er levende 6 timer efter et lungeskud.

PS: Tillykke til de heldige

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Flemming

Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Skuddet sad måske lidt længere tilbage end man kunne ønske, men det var et rent lungeskud! Hvorfor kan den ikke bare acceptere at den er død? Den har haft 6 timer til det.
Så forresten 5 råer i aftes og 7 igen til morgen. Hvorfor har jeg jagt på de dyrlægestuderenes forårstur [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Hvis ikke jeg er helt galt på den så ernærer du dig som dyrelæge, så derfor er jeg ikke i tvivl om at du kan identificere et sæt lunger når du ser dem, (dette skal ikke tolkes på den lumre måde) ellers ville jeg have påstået at du er fuld af løgn [:I], når du skriver at den er levende 6 timer efter et lungeskud.



Det er rigtigt at jeg er dyrlæge og hvis jeg ikke selv havde brækket dyret, havde jeg også sagt ja, ja og tænkt mit.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#15
I Regn & storm. d. 16/5-2011 kl 21,00 Med 6 mm BR 100 GN Seirra KameKing. Skudt på brinker, gik ca 10 meter.
[Image: 225179_2039171383168_1360790629_2372971_4641484_n.jpg]

Skotten


Svar
#16
Til lykke Skotte...... Sad selv ude det meste af dagen igår, og så intet. Alle andre havde set dyr, dog ingen de syntes var store nok.
Kammeraten der er buejæger, skød så en lille buk om aftenen, den første premierebuk med bue.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Jeg var så heldig ikke at tisse i sengen ligesom Rincon....



[Big Grin][Big Grin] Det er osse første gang i mit liv jeg har prøvet at være på plads så tideligt. Vi er nogle stykker der tager af sted sammen og der plejer altid at være en der glemmer et eller andet. Så det var der taget højde for i planerne. Men i år havde alle mand styr på stumperne. [B)][B)][B)]

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#18
Traf ham her den 16/5-2011 kl. 9,58.

[Image: Buk2011-05-16W.jpg]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#19
Damn! Zoli, sikke en flot buk! Tillykke med den, sådan en buk må være en drøm at møde;-) (selvfølgelig et mareridt for bukken..)

Hilsen Kim
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Zoli

Traf ham her den 16/5-2011 kl. 9,58.



Meget flot buk. Sådan én vil jeg gerne møde i aften.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)