Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reklame for Polen og støtteben
#1
Hej

Jeg vil lige gøre lidt reklame for en jagtforening i Polen.

Jeg havde en rigtig fin tur til området nord for Stettin(jeg kan ikke huske den polske stavemåde).

Jesper1973 havde ved en handel med myggespray gjort opmærksom på muligheden for at komme i den forening han er medlem af.

Jeg tænkte, at kortere køretur end ellers, dansktalende rejseleder og evt. jagtfører. Det måtte blive godt.
Vi fik lavet en fair deal omkring at jeg skulle have min søn med(10 år).

Terrænet er meget tiltalende for de af os der gerne vil skyde med støtteben. På denne årstid er vegetationen lav, da jorden er sandet bliver den mange steder ikke særligt høj i det hele taget. Det meste er uopdyrket og kun til græsning.
Det er sådan lidt et kæmpe eng areal, med levende hegn og længere fra kysten er der sammenhængende skov.

Men det betyder så også lang kryb og kravl når bukken observeres på 6-700 meter. Men det er jo det spændende ved jagten.

Jeg skød 4 bukke, alle fra bipods. Jeg måtte dog undervejs skifte til en Harris(9-12") for at komme helt op over græsset i alle situationer.

Bukkene jeg skød var fra lige under 200 gram og til 260 gram. Specielt de 2 sidste er gode bukke.

Indkvarteringen var på linie med det jeg har haft andre steder.

Sønnen begyndte allerede på vejen hjem, at tale om næste år. Og jo vi skal afsted igen, og det bliver sammen sted.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#2
B-I-L-L-E-D-E-R [Wink]

Godt I havde en god far og søn tur [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Næste år kan jeg jo også guide dig - for der er den anden jæger IKKE velkommen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Jesper1973

Næste år kan jeg jo også guide dig - for der er den anden jæger IKKE velkommen



Næste år ligger premieren på en fredag, hvor jeg skal deltage i en fest om lørdagen, så der bliver det ikke til premiere weekend, men først den næste.

men hvis du er dernede i hele den følgende uge og weekend klarer vi det nok.

Næste gang skal der satses mere på en keiler. Vi så grise, men det var ikke i de optimale sammenhænge. men hvis vi nu var mere målrettede efter dem fra starten.

VH Søren

PS jeg er ikke nogen ørn til billeder, men jeg har fire i mobilos med bukke og min søn. Opløsningen er 8 MP, så de skulle kunne bruges, men jeg skal have hjælp. Billederne giver i øvrigt et fair billede af hvad distriktet kan præstere af trofæer.

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Guide til billeder;
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...e,billeder

Ellers brug søge funktionen og skriv: indsættelse af billeder.

Håber du kan bruge det [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Her er lidt billeder fra området samt vores hytte i skoven - og de 3 bukke jeg skød under turen https://www.facebook.com/media/set/?set=...7322b84167
Svar
#7
Herlig billedserie...

Mvh

Otterup
Svar
#8
Takker, havde deværre kameraet liggende i bilen den sidste morgen - så ellers 3 rudler kun med hjorte - i alt 33 styk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)