Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
18.000 her ikke betalt deres jagttegn
#1
http://huntersmagazine.jagtguiden.dk/?mo...e&aID=3777

det er sq ikke godt.[xx(][xx(][xx(]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#2
Jamen så lad os dog sende 18000 mand i fængsel i et år...............sindsyge land, men kan snart ikke slippe en skid i dette her land uden at overtræde en eller anden tåbelig lov....



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Og?

Har de 18.000 kun glatløbede haglgeværer og ingen ammunition, er der vel ingen grund til at tænke mere over det. Om der er begået lovbrud i den forbindelse, er vel op til politiet at finde ud af.....

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
I de gode gamle dage fik man ikke en rykker. Der kom betjent blå og hentede grejet.
Svar
#5
Lovbrud - sindsyge land ???[xx(][xx(][xx(]

Hvad er der nu galt med at betale sine regninger til tiden ?

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#6
De burde bare rykke ud straks og få inddraget våben og ammo og så sende folk afsted til afsoning og skabe eksempler.
Starte med 10 personer med riffel som eksempel, så skulle folk nok få fingeren ud og tilmeldt det til betalingsservice.

Vi lærer når vi tager jagttegnet at man ikke må have ammunition uden og have jagttegn.
Og uvidenhed fritager IKKE for straf.

Og da de ved der er 18000 der ikke har indløst jagttegn så er der MINDST 10000 lovbrydere.

Man burde også indføre gebyr for ikke at indberette sit vildt. Det koster 185 Nkr og glemme det i Norge.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#7
Aah hold op! Har politiet ikke andet at lave?
H
Hogmeister
Svar
#8
Håber at de 18.000 alle er afhoppere, det giver os blot mere jagt at vælge mellem [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#9
Forhåbentlig har politiet andet at lave.....

Og man må formode våbene er i gode hænder... Synes det er et tyndt grundlag at ryge i spjældet for den forseelse. Mener der er andre områder, hvor fjolser har våben, det var bedre at skride ind.

MEN. Der er altid et men. En æov er en lov. Love har vi mange af her. Af nogle gode andre mindre gode. Kommer an på øjnene der ser......

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

De burde bare rykke ud straks og få inddraget våben og ammo og så sende folk afsted til afsoning og skabe eksempler.
Starte med 10 personer med riffel som eksempel, så skulle folk nok få fingeren ud og tilmeldt det til betalingsservice.

Vi lærer når vi tager jagttegnet at man ikke må have ammunition uden og have jagttegn.
Og uvidenhed fritager IKKE for straf.

Og da de ved der er 18000 der ikke har indløst jagttegn så er der MINDST 10000 lovbrydere.

Man burde også indføre gebyr for ikke at indberette sit vildt. Det koster 185 Nkr og glemme det i Norge.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"



Er du klar over at det rent faktisk også er et lovbrud hver gang en person overtrækker sit Dankort ? Skal vi også sende politiet ud hver gang det sker ?

Det jeg mener med ovenstående, er at nå vi taler om en sølle overskridelse af betalingsfristen, så er det langt ude at kræve fængsling af dem - de er trods alt alle personer der har retten til at erhverve jagttegn.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

De burde bare rykke ud straks og få inddraget våben og ammo og så sende folk afsted til afsoning og skabe eksempler.
Starte med 10 personer med riffel som eksempel, så skulle folk nok få fingeren ud og tilmeldt det til betalingsservice.

Vi lærer når vi tager jagttegnet at man ikke må have ammunition uden og have jagttegn.
Og uvidenhed fritager IKKE for straf.

Og da de ved der er 18000 der ikke har indløst jagttegn så er der MINDST 10000 lovbrydere.

Man burde også indføre gebyr for ikke at indberette sit vildt. Det koster 185 Nkr og glemme det i Norge.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"



Er du klar over at det rent faktisk også er et lovbrud hver gang en person overtrækker sit Dankort ? Skal vi også sende politiet ud hver gang det sker ?

Det jeg mener med ovenstående, er at nå vi taler om en sølle overskridelse af betalingsfristen, så er det langt ude at kræve fængsling af dem - de er trods alt alle personer der har retten til at erhverve jagttegn.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Hvis du lige kan finde en lovtekst hvor det står i straffeloven at overtrække et dankort vil jeg gerne se det. Det er vist bare et brud på din aftale med banken.

Jeg kan ikke se der er det store problem i at betale jagttegnet til tiden, lige som man er ansvarlig for at forlænge våbentilladelser. Jeg vil nu også gerne se at der er en der får et år i skyggen for ikke at have betalt jagttegnet rettidigt. Der står jo netop også der er sendt en rykker. Et passende rykkergebyr kunne være 5000,- så folk tager det alvorligt. Dem der ikke betaler er med til at give os andre et dårligt ry[xx(]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by SteF_H

Man burde også indføre gebyr for ikke at indberette sit vildt. Det koster 185 Nkr og glemme det i Norge.



Man kunne bare vende den om. Lav indberetningfristen til 1. marts. Dem der ikke har indberettet får så bare inden girokort til jagttegnet.
Svar
#13
Tja, jeg har ikke betalt jagttegn, selvom jeg har ammunition, haglgeværer og rifler....

Men kort sagt bor i Grønland hvor Dk jagttegn ikke er nødvendigt.

Men indløser dog jagttegn (selvom det ikke er nødvendigt) når jeg kommer til Dk medbringende våben til skydebane/testskydning.

Derudover kender jeg... 7-8 stk som tæller med i samme kategori.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Tja, jeg har ikke betalt jagttegn, selvom jeg har ammunition, haglgeværer og rifler....

Men kort sagt bor i Grønland hvor Dk jagttegn ikke er nødvendigt.

Men indløser dog jagttegn (selvom det ikke er nødvendigt) når jeg kommer til Dk medbringende våben til skydebane/testskydning.

Derudover kender jeg... 7-8 stk som tæller med i samme kategori.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Men så mangler vi 17.991....[Big Grin][Big Grin]

Helt ærligt hvor svært kan det være at betale det over PBS?? Hvorfor har i så travlt med at forsvare dem der ikke betaler? Det er vel ikke for meget forlangt hvis man ønsker retten til at have Våben i sin husstand.

Jeg bryder mig heller ikke om fængselsideen, men et forholdsvist højt rykkergebyr synes jeg bestemt var på sin plads - overskudet kunne så gå til at sende rykkere ud til dem der heller ikke indmelder deres vildtudbytte......

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#15
Hvorfor skal jagttegnsløsere være bedre til at betale end f.eks vægtafgiftløsere ? Skal de så osse i fængsel ?

Så bliver der plads på landevejene til de resterende jægere der nu råder over meget mere jagt [Big Grin]

mvh en der har begge dele på PBS [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Jeg ville være godt tilfreds med en løsning som...

525kr for fuldt jagttegn, med ret til jagt.

100kr for at opretholde retten til at videreføre jagttegn i de år jeg ikke skal på jagt. Dog med fuld rettighed til at ligge inde med våben og ammunition i tilfælde af at jeg ønsker at træne.
Og med mulighed for øjeblikkelig mulighed for opgradering til fuldt jagttegn.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#17
Hvis det er et problem, kan man bare fjerne alle andre muligheder for betaling END PBS.
Sådan er det med den skole ungerne går på, pga de ikke gider de bøvl med rykkere... Og det er da det nemmeste for alle parter.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#18
Man kan ikke bare lave et højt rykkergebyr - der er regler for størrelsen af sådanne gebyrer, fordi der gik inflation i dem på et tidspunkt.

PCP 22., 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#19
så slap dog af....

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Er du klar over at det rent faktisk også er et lovbrud hver gang en person overtrækker sit Dankort ? Skal vi også sende politiet ud hver gang det sker ?

Nej det er jeg ikke klar over og det tvivler jeg også på at det er. Jeg vil også gerne som Taby se lovskriften hvor det står.

Men der er godt nok også forskel på et våben og et overtrukket dankort ( for at købe en ny riffel [Big Grin] )

Det jeg mener med ovenstående, er at nå vi taler om en sølle overskridelse af betalingsfristen, så er det langt ude at kræve fængsling af dem - de er trods alt alle personer der har retten til at erhverve jagttegn.

Jo det er rigtigt det er en sølle overskridelse.. Men nu er vi over halvanden måned inde i den nye jagtsæson. Det mener jeg ikke længere er en "sølle" overskridelse. 14 dage. Det vil jeg godt kunne acceptere. Men igen.. Det er sq SJUSK!


Mvh Steffen.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)