Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Browning Kvalitetskontrol.
#1
Hej forum.

Nyt medlem her.

Jeg har for et par år siden købt en Browning GTS kal 12 O/U til brug på flugtskydningsbanen. Jeg købte den da den helt nye miroku mk 70 jeg havde i forvejen, havde problemer med at affyre andet skud og da låsen jævligt fejlede så man ikke kunne åbne geværet helt op. Bøssen var på værksted to-tre gange hos gamefair hvor jeg havde købt den uden at de kunne finde ud af at få den til at virke pålideligt. Jeg endte med at få pengene tilbage.

Jeg købte så en ny GTS som var på tilbud et andet sted. Jeg undersøgte den i forretningen og lagde ikke mærke til at den var anderledes end andre GTSer. - Jeg var helt ny med skydevåben på det tidspunkt. Efter nogle dage lagde jeg mærke til at den ikke havde 3" magnumkammer som der stod i browningkataloget og jeg blev lidt mistænksom over mit køb. Ved nærmere undersøgelse fandt jeg følgende som jeg har svært ved at acceptere på en haglbøsse fra Browning:

Ringe tilpasning mellem forskæfte og metaldelene i forskæftet.
Ringe tilpasning af bagkappe og skæfte.

Meget stor tolerance mellem de brede paralelle sider på løbet der lukker ned i låsen og de brede paralelle sider i låsen. Jeg har målt løbet til 27,4mm udevendig og låsen til 27,5mm indvendig. Der er faktisk kun de smalle paralelle sider på løbet, der stikker gennem bunde på låsen der passer nogenlunde. I praksis er der allerede nu slør i låsen, efter mindre en 1000 skud med flugtskydningsammunition og på trods af at jeg passer rigtig godt på den.

Jeg har så haft skætet af og kigget aftrækkermekanismen efter. Der fandt jeg en rørstift der er helt hamret flad i den ene ende. Det ligner noget der er samlet af en 5 årig.

Den ene slagstift har fået en forbybning der ser ud som at der er faldet et lille stykke ud at midten af den.

På papkassen som bøssen kom i stod der noget om at den var fra Canada...?

Er alt det jeg har beskrevet normalt for en browning O/U haglbøsse? Kan det være en brugt, genopfrisket bøsse jeg har købt uden at få det at vide? Jeg må indrømme at jeg i den grad føler mig taget bag i og jeg kan slet ikke genkende de mange rosennde ord jeg har hørt om Browning på skydebanen.

Hvad mener forum?

MVH
Dan
Svar
#2
Prøv at tjekke om der står samme nummer på skæfte, forskæfte og løb. Måske der er byttet om på nogle af delene.

Krateret i slagstiften har jeg stødt på nogle gange, det er lidt mystisk for hærdningen ser ikke ud til at fejle noget.

Jeg synes det hele lyder lidt mærkeligt, for de to Browninger jeg har haft fra nye, de har virket stramme selv efter mange skud.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Ja jeg er også forundret og lidt ærgelig over mit køb. Jeg gik egentlig ud fra at en Browning bare var i orden. Der er dog ikke tale om at den ikke virker. Det gør den. Den virker bare halvfærdig og lemfældig. Særligt ar jeg ked af at pasningerne i låsen er så ringe som de er.

Serienummeret er det samme på alle delene bortset fra at der på skæftet også er to bogstaver efter selve nummeret. Er det normalt et nummeret ikke er helt det samme?

Jeg har holdt øje med krateret i slagstiften. Det ser ikke ud til at være blevet værre og jeg har heller ikke lagt mærke til at mærket i fænghætten ser anderledes ud end det fra det andet løb.

Det skal siges at den miroku jeg havde før virkede langt mere færdig. Den havde så bare en fejl i låsen som gamefair ikke kunne finde ud af at lave.
Svar
#4
jeg har en browning 425 sporter den har lige fået skiftet slagstift efter 1300 skud der var også ligesom et hul i enden af den men den bankede hul i fænghætterne på ca 8 ud af 10 patroner men det du skriver med hvad stand din er i fra ny af lyder helt utroligt når det er browning jeg har aldrig hørt eller set noget lignende og plejer de ikke at komme fra japan det er vel kun de helt dyre modeller der kommer fra belgien angående bøssemager arbejde kan jeg anbefale erik døssing han er dygtig og til fornuftig pris og nej det får jeg ikke rabat for at skrive taler af egen erfaring der er også per langvad han er også dygtig og til fornuftig pris
Svar
#5
Jeg havde nogenlunde samme på min 425 waterfowl..
Den jeg købte var en gammel model der tilsyneladende havde stået længe i butikken.. Den havde også "kun" 76mm kamre selvom den nye model var supermagnum..
Men lige som dig opdagede jeg det først for sent. Og da jeg jo reelt ikke har brug for mere end magnum og i øvrigt fik den til en ok pris gjorde jeg ikke mere ved det... Men de har stadig en af de gamle på hylden, så man skal være vågen..

Mht. at den ikke kan åbne helt havde min samme "sygdom" når den blev lidt varm og jeg aflevede den igen..
De mente "der var for snævre tolerencer" så de sleb vist lidt et eller andet sted, og siden har den spillet upåklageligt..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Da jeg i sin tid (for ca. 5 år siden) købte ny o/u og stod med en Beretta White Onyx og en Browning (Tror det var model 325 - er ikke sikker) i hånden - til ca. samme udsalgspris (14-15 K på det tidspunkt), valgte jeg Berettaen, fordi finishen bare var bedre... En af de ting, jeg kan huske jeg lagde mærke til, var den dårlige tilpasning mellem træskæfter og metaldele. Det efterlod et halvdårligt/sjusket indtryk. F.eks. var der op mod en halv mm luft mellem træet og oversiden af kolben hen langs med den metalskinne, hvor sikringen sidder på... Jeg var ikke inde i de dybere detaljer omkring slagstifter og lukketøj dengang. Men over-all finish og elegance var overlegen på Beretaen - så valget faldt på den.

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)