Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rifler der duer drenge!!!!!!
#21
Citat:quote:

Originally posted by støver

Bukkene bliver ikke meget større herude i de yderste klitrækker end den til venstre.........
Mvh Støver.



Vil du løfte sløret for hvor i vestdanmark bukke ikke kan blive til mere?
Hvis det forholder sig sådan, vil jeg gætte på det ikke er biotoppen men beskydningen der er skyld heri.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[Image: ajbutton.gif]@Petoni - Jeg hed Tikka4ever før
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#22
Det med at de ikke bliver større i Vest Danmark er da vist en sandhed med modifikationer,den sekser Molle viser i et andet topic er da rigtig flot og jeg mener da at Thy er Vest Danmark[8D]
MVH
LØVIG
Svar
#23
De kan godt blive større i Vestdanmark men så er de ikke længere håndtamme..................og så er de sgu' ikke sådan at komme i nærheden af.............



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#24
Som Løvig skriver skød jeg en rigtig fin seksender nær Hanstholm d. 16. maj. Længere vest på kommer man vist ikke uden af få våde fødder :-)

Men jeg giver jer gerne ret i at der er langt mellem de store bukke ude vest på, men tror også det hænger sammen med afskydningen. Vi har haft en MEGET ivrig nabojæger i en del år. For to år siden skød han 6 bukke på sine 10-15 hektar og sådan har det vist været i flere år. Heldigvis blev han opsagt fra jagten og i år har vi for første gang set flere seksendere på reviret. Det er svært at bevise det hænger sammen, men det lyder da ikke helt usandsynligt.
Svar
#25
Det her stykke ligger helt ude vestpå ca 15 km syd fra Skagen.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#26
Bukken til venstre er sgudaforfanden ikke ramt lidt midtskibs den er ramt lige i boksen...

Som de siger på Mors

DET SPILLER BARE, MEN DE SIDDER LIDT FOR LANGT TIL HØJRE!!

Ja i køllen [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#27
Hva er udgangshastigheden på så´n et brudstykke egentlig ????
og er det henholdsvis med højre og venstre skrue alt efter hvor håndtaget er monteret.. [Big Grin]

Mvh høker
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by høker

Hva er udgangshastigheden på så´n et brudstykke egentlig ????
og er det henholdsvis med højre og venstre skrue alt efter hvor håndtaget er monteret.. [Big Grin]

Mvh høker



Efter udgangshullet at dømme var hastigheden ikke særlig høj, eller også blev brudstukket hængende og det var slagstiften der røg igennem[|)][8D]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#29
Det er da rigtignok en fin seksender molle har skudt nær Hanstholm og stort tillykke med den ,men som det ses er der en rapsmark i fuldt flor i baggrunden.Der hvor de to bukke på billedet er skudt, er der ikke en rapsmark indenfor en radius af 5km ,og den nærmeste dyrkede mark er vel et par kilometer væk. Der hvor disse meget sky bukke lever er det lave bjergfyr, lyng, marehalm,havtorn samt lidt hyben, der er den dominerende plantevækst.
Havde molles buk været skudt på den vestlige side af kystvejen, tror jeg resultatet havde set lidt anderledes ud.
Bukkene som er vist på det første billede er skudt i en 750ha. klitplantage, hvor vi skyder 5-6 seksendere hvert år . Naboerne er for det meste enten Åge V Jensenfonden hvor der ikke bliver skudt bukke ,eller staten selv hvor der heller ikke bliver skudt bukke.
Har selv skudt omkring 70 bukke i hhv. Lild klitplantage ,Nystrup klitplantage som ligger tæt ved Hanstholm ,samt Bunken Klitplantage, og set et betydeligt trecifret antal andre skudte bukke fra de nævnte plantager.Tag feks. Nystrup som er på 1700ha og strækker sig fra Vandet sø i Øst ,hvor plantevæksten er mere frodig og med dyrkede marker, og hvor naboen helt ude mod vest er Nordsøen, og et helt anden biotop, og opsatsen, mener jeg, bliver derfor også derefter.Dette øst/vest forhold er glædene i de andre plantager også.
Personligt mener jeg ,at hvad (klitbukkene)altså dem som befinder sig langt væk fra dyrkede marker mangler i opsatsens størrelse ,kompenceres der fuldt ud for i form af jagtens sværhedsgrad og kvalitet.
Og jo, jeg har skudt større bukke langt ude i klitterne end den ovennævnte seksender på billedet, men også seksendere der var mindre så jeg tror egentlig den repræsenterer gennensnittet meget godt.
Vi kunne godt forsøge med noget kraftfoder , men det er der ligesom ikke rigtig tradition for på de her kanter.[Wink]

Mvh Støver.
Svar
#30
Jeg kunne forestille mig med den diæt smager de som lædestøvler.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#31
Det er nu ikke så slemt, hvis de tilberedes med lige dele fløde, smør og kærlighed.....samt den vigtigste grøntsag i dk-BACON [Smile]

Spiste ryggen fra den ene i Onsdags. Den smagte fortrinlig. [Wink]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#32
Bacon er altså ikke en grøntsag............. Bacon er et grundstof!!!

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#33
Doooh..... Du har ret ULG [8D]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#34
Chokolade er osse en grøntsag - chokolade er lavet af cacaobønner [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#35
Som enhver ved, er der 4 grundstoffer. Fløde, smør, bacon og rødvin.

BD nævner kun de tre. Du har vel for FAN%&"#en ikke spist dyreryg uden rødvin ?????

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#36
Selvfølgelig ikke. Der er drukket rødvin til, og jeg har også kogt fonden ind med rødvin. Det blev en fantastisk sovs..... [:p]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#37
Puha, det var godt. Jeg blev da helt forskrækket og utryg ved det hele en overgang.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#38
Ja det er nu fine bukke på disse kanter.. man er nok ikk så forvænt..
Jeg skal nok blive kræsen den dag jeg får råd til det!
Svar
#39
@Bigdane - spøg til side : Har i kigget på tænderne - hvor gamle regner I med bukkene blev ?
mvh
Svar
#40
@ TSX. Nej, det gjorde jeg ikke. Og jeg har heller ikke helt styr på det.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)