Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zeisskikkert fra det østtyske grænsepoliti ?
#1
I går aftes på skydebanen traf jeg en ældre jagt kammerat ,han er kommet i besiddelse af en af de zeisskikkerter ( vesttyske ) det østtyske grænsepoliti brugte . den blev efter sigende redet fra destruktion i sidste øjeblik , umiddelbart efter murens fald , og derefter videre givet til mere fornuftige formål[Big Grin]. den sidder nu på han gamle kricko.
det kniber lidt med at få den klikket helt på plads . det se ud som om der er en " balistisktårn funktion " på kikkerten .
Er der nogen der kender disse kikkerter , og kan være behjælpelige med at få det til at fungere ?

jeg har et par billeder af den , men kan ikke selv finde ud af at lægge dem ind her . Er der en venlig sjæl jeg kan maile foto til som vil være behjælpelig med at få dem lagt på VTF forum

Mvh LWL
Svar
#2
Du kan sende dem på en mail til mig - så skal jeg lægge dem på for dig..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Som lovet...

[Image: image3_zps9ff0870e.jpeg]

[Image: image2_zps7c227a07.jpeg]

[Image: image_zpsa8d2dda0.jpeg]

[Image: image1_zpsd6ba2a19.jpeg]

[Image: foto_zps3a641fd9.jpg]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
KUK KUK Er i vågne ?

jeg troede det var umuligt at stille et spørgsmål ,der ikke ville blive svaret på.[Wink]

Mvh LWL
Svar
#5
Hey !! Det er altså meget tidligt det her [Wink]

Umiddelbart kunne det godt ligne en Zielsechs med ballistiske tårne. Uden at du laver en woodoodukke af mig og stikker nåle i den så er jeg 98% sikker på at indskydningen foretages som med den mere udbredte Hensoldt ZF24.

http://www.mg-42.net/G3_hensoldt.htm

Ca midt på siden er der en rimelig detaljeret beskrivelse af proceduren omkring netop indskydningen og lidt om tårnenes brug. Siden er godt nok på engelsk men er der brug for en oversættelse så sig til

Mvh Zeb
Svar
#6
Tak til Zeb

det var lige det link vi manglede [Big Grin]

det er godt nok ikke lige præsis en af de beskrevene kikkerter , men princippet er det samme , vi har været ved at skrue lidt i aften og er ved at være meget tæt på .

En temmelig besværligt måde at indskyde på , men det virker

Mvh LWL
Svar
#7
Velbekomme [8D] Mnja der er ingen der har sagt det skulle være nemt [Wink]

Af ren nysgerrighed, kunne du så evt lokke ud af ham hvor han har fået fingre i den henne ??

Mvh Zeb
Svar
#8
det behøver jeg ikke lokke for af kunne fortælle [Big Grin]

Han har fået den foræret af en tysk jagtkammerat med militær fortid , det var efter sigende lykkedes ham at rede 12-15 af disse kikkerter fra "knuseren" lige inden de våben de sad på blev blev kastet ind i "kværnen"

Jeg mener at vide at der er mindst 2 mere af disse kikkerter her i lokalområdet

Mvh LWL
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by LWL

det behøver jeg ikke lokke for af kunne fortælle [Big Grin]

Han har fået den foræret af en tysk jagtkammerat med militær fortid , det var efter sigende lykkedes ham at rede 12-15 af disse kikkerter fra "knuseren" lige inden de våben de sad på blev blev kastet ind i "kværnen"

Jeg mener at vide at der er mindst 2 mere af disse kikkerter her i lokalområdet

Mvh LWL



Ja så fristes man næsten til eder og høvisk tale over sådan blasfemi [Wink]

Det er på trods af deres lidt snirklede opbygning et fint stykke optik (ihvertfald med datidens niveau)

Mvh Zeb
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)