Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bilist savede gevir af rådyr
#1
http://nordjyske.dk/artikel/10/5/144/387...%20r%E5dyr

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
helt ærligt at bruge så meget tid på sådan en gang ævl,

havde det været en stor flot buk havde manden sgu da selv taget den med hjem og hængt den op i jagthytten[8D]
Svar
#3
Til sin store afsky

Usmageligt tyveri


Hårde ord sidst i maj måned [:0]

Hvis man ville have et trofæ have man jo taget hele hovedet med og ikke savet stængerne af.

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
Tyveri eller ej, det rager mig en høstblomst.

Derimod synes jeg det er, som vi siger her i Aarhus, træls at det hele går på, at det ER en jæger der har ført saven.
Det kan sgu da lige så godt være en ikke-jæger som fx synes at det kunne blive en flot oplukker.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Jammen rolig nu; Lone har tilstået[Smile]:

"Dyret var påkørt fredag aften og lå død i vejkanten. Fredag aften omkring 21:00 kørte jeg og en ven forbi det rådyr, som bliver kommenter stadig varm. - Dagen efter, torsdag morgen ca. kl10:00 lå rådyret stadig i vejgrøften. - Dårlig jagtmoral vil jeg på ingen måder have skyld for. Geviret var nu mere tænkt til min datter på 6 år- da hun netop havde et ønske om at få et tak fra et dyr til et smykke , som hennes storebror har. Jeg kan kun beklager. Jeg har selvfølgelig kontakte politi og forklaret sammenhængende."

mvh
Korthår
Svar
#6
Magen til ævl.

Da jeg hjalp med at aflive et påkørt rådyr kort efter jeg var flyttet til Danmark igen, kunne jeg ærlig talt ikke huske hvad man skulle stille op med dyret. Så jeg ringede til politiet og spurgte.

De ville helst ikke have, jeg efterlod det i vejkanten som rådnende affald, og de vidste ikke hvem de lige skulle få til at fjerne det. Så spurgte den flinke politimand, om jeg ikke ville være rar og tage dyret med hjem. Og det ville jeg da godt. Leveren var forresten det eneste der havde taget skade, så dyret havde blødt en hel del i bughulen, ellers var det et O.K. dyr.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Så er jeg da vist også tyv. For et par år siden stoppede jeg d. 16. Maj om aftenen, på vej hjem fra bukkejagt, da en bil i samme kørebane holdt med katastrofe blink. Jeg spurgte om der var noget jeg kunne hjælpe med, og manden var helt forvirret over det rådyr han havde kørt ned, for han anede jo ikke hvad han skulle gøre med det. Jeg bad ham holde en sort sæk jeg havde med, lagde dyret i den og kørte hjem og ordnede dyret. Manden var meget glad for at jeg havde hjulpet ham af med dyret og jeg fik godt kød i fryseren. Så jeg vælger altså at være tyv i stedet for at godt kød skal på daka.

Mvh
Jonas
Svar
#8
J_Bille - hvordan kunne du være tyv ?

Dyret tilhørte jo ingen - var sin egen Herre indtil 1 bil krydsede dens spor [xx(]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Nobody

J_Bille - hvordan kunne du være tyv ?

Dyret tilhørte jo ingen - var sin egen Herre indtil 1 bil krydsede dens spor [xx(]



Læs indlægget.
Deri siger de, at det er ejeren af vejen som ejer dyret, dette er som regl de mindre veje. På
De store veje som her i tilfældet dåner det Vejdirektoraret som lovligt må tage dyret med.

Så ja dyret var sin egen Herre, men i tilfældet med Jonas så går jeg ikke ud fra at det var Jonas' eller billisten der kørte ind i dyrets vej. Derfor er det ulovligt.
Men vil straks sige at jeg heller ikke ville lade et dyr liggende hvis jeg kørte det ned, eller skulle hjælpe til med at undfange et dyr og billisten ikke vil have det.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#10
Citat:quote:

J_Bille - hvordan kunne du være tyv ?

Dyret tilhørte jo ingen - var sin egen Herre indtil 1 bil krydsede dens spor


Dét er så ikke lige helt rigtigt. Dyret ejes af ejeren af det stykke vej det falder på......
Iøvrigt har jeg også været tyv på denne måde. Jeg har selv påkørt,affanget og hjembragt et fint smaldyr på denne kedelige måde.... Og iøvrigt også flere pattedyr og fugle som nu står udstoppede på knægtens værelse. Bare jeg nu ikke mister retten til jagttegn,hvis dette indlæg læses af jagtmodstandere..........[:o)][:o)][:I]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Citat:quote:

J_Bille - hvordan kunne du være tyv ?

Dyret tilhørte jo ingen - var sin egen Herre indtil 1 bil krydsede dens spor


Dét er så ikke lige helt rigtigt. Dyret ejes af ejeren af det stykke ved det falder på......
Iøvrigt har jeg også været tyv på denne måde. Jeg har selv påkørt,affanget og hjembragt et fint smaldyr på denne kedelige måde.... Og iøvrigt også flere pattedyr og fugle som nu står udstoppede på knægtens værelse. Bare jeg nu ikke mister retten til jagttegn,hvis dette indlæg læses af jagtmodstandere..........[:o)][:o)][:I]

Hilsen Ulrik



Dyret ejes vel af den der ejer jorden det falder på? Dvs. offentlig vej er ejet af kommunen/staten og dermed offentligt ejet og hvis dyret forender på offentlig vej er det kommune/state der ejer det?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#12
Som skrevet ovenover.
På større veje så er det Vejdirektoratets der lovligt må fjerne det. Altså må dyret tilhøre staten/Falck/kommunen.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Tastefejl.... Ikke VED men VEJ-er rettet...[8D]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Hun burde måske have fjernet dyret. Eftersom opsatsen var så vigtig.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#15
Tyveri, Jeg vil jo mene at man gør alle en tjeneste ved at fjerne dyret hvis man ser det. Skulle det stadig være varmt kunne man jo ligeså brække det og proppe det i fryseren. At det offentlige (falck) altid skal blande sig i alting er der ingen grund til.Hvad opsatsen angår så har jeg faktisk svært ved at tro at det er en jæger der har savet opsatsen af. Det kunne nemt være en tilfældig hr eller fru Danmark gevir og opsatser er jo moderne i diverse boligblade og den slags.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)