Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bison på Bornholm >Farmor skal have større kaliber
#1
http://ekstrabladet.dk/ferie/danmark/article1562147.ece

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Nu er de Wisent(Bison bonasus) som reder rund i Polen og ikke Bison(Bison bison)
men de er vel lige meget af hvilke af dem man bliver tromlet ned!Den slags plejer at være ret stridslysten speciel køerne når de har kalve!Så kan de blive dødsens farlig at komme tilfældigvis for tæt på.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#3
Nu hedder en Visent strengt taget også Europæisk Bison Lille, så helt galt er det vel ikke at kalde dem for bisoner [Image: 03.gif]

Kilde



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Er Almindingen ikke landets 3. største skov ? så der bør være plads til eksperimenter.

Hvis de skulle gå ''walk about'' er Bornholm vel ikke større end man kan finde dem igen[Wink].

Jeg ville være mere bekymret hvis de kom til Jylland ! Her ville der være mulighed for noget større flugtstrækninger, bøvl med motorveje m.m.

Skulle der komme jagt på dem, må Farmor gerne låne en 375HH til den første - hvis jeg må nappe den næste [Wink]
mvh
Svar
#5
Det er jo (for os Klippeboere) en efterhånden gammel nyhed at der skal sættes små bisoner ud herovre. Og vist ikke ligefrem som jagtobjekter, men skulle det komme på tale, mon så ikke en 18,5 gr kugle fra en 9,3`er skulle kunne vælte sådan en??? [Wink]

Lad os nu se hvordan det eksperiment spænder af, men lidt spændende er det da [Smile]

Mvh Farmor [Smile]

[Image: sulejma.jpg]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Jeg kørte lige forbi en stor flok bisoner i går. Godtnok den amerikanske type. Det er altså et sjovt dyr, Når man ser det fra siden er det stort og mægtig imponerende. Men ser man det forfra er det smalskuldret, ja næsten spinkelt. Jeg vil tro det er en smart metode til at imponere køerne og rivaliserende tyre, samtidig med, at den kan forblive hurtig når det er påkrævet.

Så der er nok ikke de store problemer med at lave gennemskud på sådan én ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Sådan et dyr fortjener da at blive jaget med en traditionel kaliber.

.45/70, .45/90 eller .45/120

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Rraditionel kaliber ?

Hvad med en Sharps .50 ? [Wink]

Går det galt med bison og elge, vil Happy måske forslå et forsøg med "blondiner" [Big Grin][Big Grin]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#9
.50/110Winchester Express er nu også charmerende.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)