Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2011-2012
#1
Så skal vi da vist havde kick startet den nye ræve tråd op.
Det er jo i morgen de små røde må regulers. Jeg har allerede udset mig et rigtigt godt sted[Big Grin] Knæk og bræk med mikkelerne.

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
De små er oppe og omkring, jeg var ved at påkøre hvalp to gange i løbet af 5 min på vej hjem fra bukkejagt igår. K&B.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#3
Jeg sad i min Hochstand søndag morgen. Ved 6 tiden så jeg et meget mørkt dyr i skovkanten, ca. 100 meter fra mig. Jeg tænkte straks på om det kunne være den Mårhund, som var blevet observeret i området. Jeg begyndte at muse, og øjeblikkelig ændrede ”dyret” retning ud imod mig. Da det kom fri af skoven kunne jeg se at det var en ræv. Den stoppede op bag en lille busk i kanten af lysningen. Endnu en forsigtigt pibelyd, og ræven fortsatte. Til sidst stod den kun fem meter fra mig, og undrede sig over hvor ”Musen” var. Swift’ens trådkors var solidt plantet i panden på ræven. [}Smile] - - Nå, tænkte jeg – kan du nu hygge dig, indtil vi (forhåbentlig) mødes igen hen på efteråret.

Kort efter luntede ræven bag om Hochstanden og forsvandt.

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Så mine herrer, i morgen tidlig står der hvalpe på meny kortet[Big Grin]
Hvis det af en eller anden ukendt åbenbaring, lykkeds mig at få en af de lille røde, så vender jeg frygtløs tilbage til tråden[Wink]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Den bedste grav på mit areal er blevet overtaget Herr Grimbart med følge.

Havde ellers udset mig position hvorfra der var godt udsyn, og sikker skudvinkel.
mvh
Svar
#6
Min planlagte morgen jagt, blev afløst af en omgang feber, og det var desværre ikke bukke feber[Sad!]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Glæder mig til høst alt er så højt pt.
Havde Mikkel for i morges den var desværre alt for stor til at gå under betegnelsen hvalp....
Svar
#8
1 stk. tæve hvalp måtte her til aften kl. 20.47 lade livet på 103 meter for en hjemmerullet Norma Oryx sendt afsted med min 6,5x55.
Billeder er der ingen af, slut prut.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Tillykke med den BoldsenSmile
Svar
#10
Hej.

Prøver lige om ikke jeg kan få lagt mine hvalpe på plads[:o)]

[Image: Billede0093.jpg]

Mon ikke det lykkedes denne gang[?]

Bror og søster, d.6/6-11 kl.20.42 & 20.46

Vh.P
Svar
#11
fik os en rød laban tirsdag aften 20.38 skudt på ca 80 meter
Svar
#12
så kom der en mere på listen her til morgen
Svar
#13
Så fik jeg tid foran computeren.

Da sidste jagtsæson var færdig,satte jeg det mål at ræve, krager og skader ikke skulle føle sig for sikkert.
Medicinen blev en 22-250,med en nosler 55 grain bt i enden.

Her for en uges siden, hvor jeg sag efter bukken, observerede jeg rævehvalpene ved en nyanlagt grav. Hurtigt blev den første mødt med bt´s ulykkelig effekt. Der gik ca. 20 minutter, så ville en af hvalpene se efter søsteren som aldrig kom hjem. Igen slukkede bt lyset for en hvalp. En halv time før lukke tid, kom der endnu en hvalp, der sikkert var begyndt at kede sig. Stille og roligt fandt trådkorset sig tilrette på bladet.............lyset blev for treide gang den aften slukket for en hvalp.

Nyland
Svar
#14
Tillykke med det, det kan man sku kalde et hat trick[Smile]
Den grav jeg plejer at sidde ved, har desværre fået nye beboer. Grævlinge familie, så slut med ræve hvalpene[V]

"The big eight, for ever"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
RKN de er oz begyndt at bevæge sig længere væk fra graven så bare hold på selv om grævlingen er flyttet ind...Smile
Knæk og bræk til alle...
Svar
#16
Jeg var af sted i morges efter hvalpe da der er set 6 hvalpe ved en kunstgrav mindre end 50 m fra min udsætningsvoliere med agerhøns [}Smile]

Jeg var derfor på plads ved 50 m fra graven til solopgang. Jeg havde lige nået at sætte mig da den første hvalp kom til syne på 150 m. Den bevægede sig hurtigt gennem den tætte lyng så jeg så den i korte glimt hvorefter den var væk i små perioder. Da jeg sad ved graven var jeg rimelig sikker på at den ville komme nærmere.

5 min efter kom den til syne mindre end 50 m væk. Den hoppede forvildet rundt og stod næsten ikke stille. Jeg fandt derfor et hul hvor den ville passere før den nåede graven. Da den nærmede sig hullet, musede jeg. Den stoppede og BOOM... Et prik på skulderen af en Lapua Mega 10,1g sendte den til tælling.

Da solen lige var stået op ville jeg blive siddende for at se om der skete mere. Efter et kvarter stod der pludselig en hvalp på 60 m i samme retning som den forrige kom fra. Den havde set et eller andet så det skulle gå lidt tjept. Den stod helt spidst på så jeg fandt hovedet, sigtede lidt lavere og lod kuglen gå... Jeg kunne se i kikkerten at der kom en stor hvid sky hvor pels og knogler sprøjtede til alle sider... Der var ikke så meget tvivl om at den var ramt [Big Grin]

Jeg sad yderligere en time men der skete ikke mere... Jeg fandt den første ræv og kunne se et fint udgangshul på ca 2 cm. En fin tæveræv...

Jeg fandt ræv nr. 2 og kunne konstatere at kuglen var gået ind i underkæben gennem hele kroppen og ud ved halen... Det var ikke noget kønt syn så jeg undlader at smide billederne op her [xx(]
Svar
#17
[Image: 6ae56745.jpg]

1 af 2 [Big Grin]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#18
Det nyslåede græs virker som en magnet på ræve jeg skød en hvalp iaftes på 80 meters afstand med en oryx kugle i 6,5x55 og var på plads igen i morges hvor jeg fik en til denne gang på ca 90 meters afstand skudt med golden target det var ikke meningen med denne patron type jeg havde ved uheld fået den med på jagt, men det virked fint begge forendte i skuddet og med mindre udgangshul med golden target er der nogen der har erfaring med før nævnte trænings ammu til ræv jeg forsøgte for år tilbage med lapua men kun en gang da jeg måtte skyde anden gang fordi ræven ikke forendte trods et perfekt bladskud.glæder mig allerede til imorgen tidlig hvor jeg har udset mig en plads ved en brak mark hvor græsset blev slået her ved 21 tiden iaften.[8D]
Svar
#19
Planen lykkeds jeg fik en hvalp her til morgen kom lidt sent afsted så skal først have morgen kaffen nu jeg skød den kl 0600 med oryx[Smile]3 minutter senerer kom råen ud med sine 2 sommer kåde lam de for rundt i alle retninger i vild leg de har stadig lidt prikker så de er enorm søde de var inde på under 20 meter og opdagede mig ikke efter et stykke tid gik de i mosen og kl 0730 stopped jeg morgen jagten.
Svar
#20
Det kører da bare der ud af. Jeg har stadig ikke set skyggen af en ræv...[V]

"The big eight, for ever"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)