Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sauer 202 magasin
#1
Nogen der skulle vide hvor man kan skaffe sig et sauer 202 5-skuds magasin til 6,5x55 til en fornuftig pris i vestjylland? Mit sidste faldt fra hinanden under sidste feltskydning....[B)]

Min lokale pusher sagde jaguargruppen havde overtaget forhandlinegn af sauer siden jeg købte mit sidste ved ham[}Smile]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#2
Er det ikke her.

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=1434

også tilpasse låsesporet til en 202, det skulle være rimelig lige til.

Mvh høker
Svar
#3
jow men der er 117 km hver vej til skytte butikken + 4 timers transport + arbejde med tilpasning... Hvis jeg kan købe et originalt magasin lokalt ender prisen op i ca. det samme når transport pris medregnes + 5timer transport/arbejde mindre.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by høker

også tilpasse låsesporet til en 202, det skulle være rimelig lige til.

Mvh høker



Ved fræsning af ny rille er det muligt at bruge den, men det er noget bras. På et 202 magasin er magasinbunden tykkere så den støtter, men ved denne model støttes den ikke ordentligt og den kan vippe lidt med funk. fejl til følge.

Mvh. Ole
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

jow men der er 117 km hver vej til skytte butikken + 4 timers transport + arbejde med tilpasning... Hvis jeg kan købe et originalt magasin lokalt ender prisen op i ca. det samme når transport pris medregnes + 5timer transport/arbejde mindre.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Bor du så langt ude på landet at diligencen ikke kommer med post ?

Og 2 timer til at køre 117 km kan da kun være på cykel eller hestevogn [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

jow men der er 117 km hver vej til skytte butikken + 4 timers transport + arbejde med tilpasning... Hvis jeg kan købe et originalt magasin lokalt ender prisen op i ca. det samme når transport pris medregnes + 5timer transport/arbejde mindre.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Bor du så langt ude på landet at diligencen ikke kommer med post ?


Jeg var under det indtryk at Skyttebuktikken ikke sendte våbendele rundt med posten? specielt med de nye regler...

Citat:quote:

Og 2 timer til at køre 117 km kan da kun være på cykel eller hestevogn [Wink]

--
mvh M@X 2.0



Der er også indlagt tid til at bilen bryder sammen, og må trækkes hjem af 2 heste[Wink]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by høker

også tilpasse låsesporet til en 202, det skulle være rimelig lige til.

Mvh høker



Ved fræsning af ny rille er det muligt at bruge den, men det er noget bras. På et 202 magasin er magasinbunden tykkere så den støtter, men ved denne model støttes den ikke ordentligt og den kan vippe lidt med funk. fejl til følge.

Mvh. Ole



Sammenligner du med et originalt 3 skuds magasin - eller magasin med plads til 5 patroner[?]

Jeg tror du har fumlet da du skar ny rille - et originalt 5 patroners magasin har nok noget svært ved at blive støttet af magasinbunden[Wink] Sauer 200STR magasiner er lavet af metal ''hele vejen ned'' og har ikke en dyb afslutning af plast som det originale 202 magasin; bunden er af plast - men som på et 3-skuds magasin.

Så jeg ikke forstå [:o)]

@Christensen - køb du roligt den billigee løsning i Vingsted - men vær omhyggelig, og prøv dig frem når du skærer ny rille - det må godt låse lidt stramt. Jeg bruger den billige løsning selvom jeg har originale magasiner; da det er et mere robust magasin der ikke smider bunden. Man skal bare være opmærksom på den nye rille sidder højere end STR-rillen, så man skal lige holde knappen inde til begge riller har passeret lukkepalen når man skifter magasin.
mvh
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by høker

også tilpasse låsesporet til en 202, det skulle være rimelig lige til.

Mvh høker



Ved fræsning af ny rille er det muligt at bruge den, men det er noget bras. På et 202 magasin er magasinbunden tykkere så den støtter, men ved denne model støttes den ikke ordentligt og den kan vippe lidt med funk. fejl til følge.

Mvh. Ole



Sammenligner du med et originalt 3 skuds magasin - eller magasin med plads til 5 patroner[?]

Jeg tror du har fumlet da du skar ny rille - et originalt 5 patroners magasin har nok noget svært ved at blive støttet af magasinbunden[Wink] Sauer 200STR magasiner er lavet af metal ''hele vejen ned'' og har ikke en dyb afslutning af plast som det originale 202 magasin; bunden er af plast - men som på et 3-skuds magasin.

Så jeg ikke forstå [:o)]

@Christensen - køb du roligt den billigee løsning i Vingsted - men vær omhyggelig, og prøv dig frem når du skærer ny rille - det må godt låse lidt stramt. Jeg bruger den billige løsning selvom jeg har originale magasiner; da det er et mere robust magasin der ikke smider bunden. Man skal bare være opmærksom på den nye rille sidder højere end STR-rillen, så man skal lige holde knappen inde til begge riller har passeret lukkepalen når man skifter magasin.



Det er et STR magasin jeg har til en 202. OK, jeg troede 202 5 skuds magasin var af metal hele vejen ned, og så med plast op omkring for at støtte.

Mvh. Ole
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by TSX

Citat:quote:

Originally posted by OKHansen

Citat:quote:

Originally posted by høker

også tilpasse låsesporet til en 202, det skulle være rimelig lige til.

Mvh høker



Ved fræsning af ny rille er det muligt at bruge den, men det er noget bras. På et 202 magasin er magasinbunden tykkere så den støtter, men ved denne model støttes den ikke ordentligt og den kan vippe lidt med funk. fejl til følge.

Mvh. Ole



Sammenligner du med et originalt 3 skuds magasin - eller magasin med plads til 5 patroner[?]

Jeg tror du har fumlet da du skar ny rille - et originalt 5 patroners magasin har nok noget svært ved at blive støttet af magasinbunden[Wink] Sauer 200STR magasiner er lavet af metal ''hele vejen ned'' og har ikke en dyb afslutning af plast som det originale 202 magasin; bunden er af plast - men som på et 3-skuds magasin.

Så jeg ikke forstå [:o)]

@Christensen - køb du roligt den billigee løsning i Vingsted - men vær omhyggelig, og prøv dig frem når du skærer ny rille - det må godt låse lidt stramt. Jeg bruger den billige løsning selvom jeg har originale magasiner; da det er et mere robust magasin der ikke smider bunden. Man skal bare være opmærksom på den nye rille sidder højere end STR-rillen, så man skal lige holde knappen inde til begge riller har passeret lukkepalen når man skifter magasin.



Det er et STR magasin jeg har til en 202. OK, jeg troede 202 5 skuds magasin var af metal hele vejen ned, og så med plast op omkring for at støtte.

Mvh. Ole



Du kan se de 2 magasiner ved siden af hinanden i denne tråd http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=21616

Jeg har en mistanke om metal delen på et 5 skud og 3 skuds sauer 202 magasin er præcis den samme . Plastikdelen er anden, måske også fjedern. Ellers tror jeg umiddelbart de er identiske.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
@christensen - min jammer over magasin der ikke fungerede i Karup skyldtes at både det originale og str-magasinet havde ligget i en lomme med støv og sand. Efter rengøring kører begge igen[Wink]
mvh
Svar
#11
Jeg har nu fået fat i 2 200str magasiner.

Som nævnt skal der laves en ny låse slids som vist i mit link i tidligere post. Men grundet 200STR magasinets udformning, hvor der ikke er noget stopper den for at bevæge sig for langt for, kan magasinet komme for langt og hindre bundstykket i at bevæge sig frem. Når jeg skyder fritstående holder jeg ofte på magasinet, og det vil give funk-fejl hvis der ikke laves andre modereringer på magasinet. Så min tanke er der både skal laves en ny låse slids, og montere noget på sidderne der stopper magasinet i det komme for langt op.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)