Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilket projektil i Norma Match 190 Grains?
#1
Jeg står og skal bruge en B.C. for det 190 grains projektil der er anvendt i Norma Match kaliber 308 Win.

Der er tale om en hollow point, boat tail sag. Hvis ingen kan oplyse B.C. kan det måske hjælpe, at Norma angiver Vo til 780 m/sec og V300 til 635 m/sec. Så kan nogen af ballistikprogrammerne vistnok udregne en B.C. for det hastighedsinterval.

Jeg har søgt på Normas hjemmeside, men de oplyser ikke noget om den patron.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
En mulighed...

http://www.sierrabullets.com/index.cfm?s...llettype=0

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Det er en Sierra

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#4
Tak for hjælpen.

Så mangler jeg bare at få købt et batteri til kronografen. Lidt tom følelse at stå på skydebanen og rigge til, og så se, at man ikke behøver sætte kontakten hen på "on". Den står der allerede [xx(]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Det er du ikke den eneste der har prøvet [8D] - derfor har min et rum til et extra batteri [:o)]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Lidt tom følelse at stå på skydebanen og rigge til, og så se, at man ikke behøver sætte kontakten hen på "on". Den står der allerede [xx(]


Er også blevet trær af at skulle hælde batterier i chrono'en så jeg har nu lavet en adapter med indbyget spændingsregulering som kan sættes på batterierne til mine skruemaskiner som altid har masser af power, den forsyner både chrono og IR lys så jeg kan skyde indendørs [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#7
Hej Lasse

Jeg har allerede målt dem og blev overrasket over at de faktisk gik (lidt) hurtigere en deklareret - Og det i min S&L med 55cm pibe [Smile]

De skyder i øvrigt super i min riffel, trekløvere når jeg gør mit og/eller er heldig [8D]

Mvh.
Anders
Svar
#8
Explorerer, det der med IR lys må du lige forklare lidt nærmere. Jeg troede kronografen benyttede lys i det synlige spektrum til at starte og slukke uret.

Jeg må jo med skam meddele, at den kronograf jeg bruger også har (tom)rum til ekstra batteri. Så jeg havde overvejet om man bare skulle rigge nogle lysdioder til på oversiden af de medfølgende sky screens og koble dem til ekstrabatteriet.

Men hvilke pærer eller dioder giver mest af det lys krono´en skal bruge ? Røde, hvide, gule, blå eller IR ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)