Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Som kaster skudene
#1
Hjælp !! [Smile]Jeg har en S&L Classic 308 som er monteret med en mundningsbremse fra våbensmeden. Den er et år gammel. Uden mundingsbremse kan den kun lige holde en 10 skuds gruppe inden for et areal som på størrelse med 10'er feltet på en bukkeskive. Med bremsen, kan det halvers, skudt med norma golden taget( det er det som riflen fungere bedste med).
Skudene er skudt fra bænk. Mistanken samler sig nu om at få en ny korning af riflen. Nogle tanker/ideer ???
(Min Tikka T3 223'er skyder bedre !!)
Svar
#2
Det er absolut ikke for at genere dig, men har du prøvet at lade en anden (kompetent) skytte se om han kan samle dem bedre. Jeg tænker rekylskræk når grupperne bliver mindre med mundingsbremse og med mindre kaliber.
Når det er sagt, har jeg selv haft problemer med at få min S&L i 6,5x55 til at samle skuddene. Det er blevet bedre efter piben er blevet meget fritlagt og der har været en del skud igennem. Der er også andre der har problemer med præcisionen i deres. Prøv søgefunktionen.
Jeg går ud fra at montageskruerne er kontrolleret. Hvilken montage kikkert?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#3
Det kan Våbensmeden da vist heller ikke være tilfreds med. Hvad siger de i butikken?

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#4
Hav godt fat i forskæftet, også når du skyder fra bænk http://www.6mmbr.com/TacticalFroggyA1.html

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#5
Hej fisherman.

Velkommen til.

Prøv at læse under tråden "Manglende præcision" der er der beskrevet en del ting som du selv kan gøre for at fejlsøge på dit våben.
Jeg har selv en med problemmer og jeg har endnu ikke fået min til at skyde ordentlig, det er dog ikke lige så slemt som i dit tilfælde. Nu skriver du ikke noget om hvor gammel den er eller hvor mange skud den har skudt.

Imponeret over præcisionen er jeg da langtfra.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Altså - Golden Target i 308 - har jeg ikke haft meget held med ! det ved jeg ikke om der er andre der har, men den svarer slet ikke til 6,5 udgaven.

Nu går jeg jo også ud fra, at der er prøvet andet, i det forløbne år, men årsagen til spredning kan jo være mange. Golden Target i 308 vil jeg ikke bruge som målestok.

Det er svært, selv for øvede skytter, at skyde små 10 skuds grupper og jeg vil sige, at hvis man konsekvent kan skyde 50 mm. 10 skuds grupper, med en tilfældig trænings ammo. - så er der jo håb [8D]

Det er jo slet ikke så dårligt [^]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by AB

Altså - Golden Target i 308 - har jeg ikke haft meget held med ! det ved jeg ikke om der er andre der har, men den svarer slet ikke til 6,5 udgaven.

Nu går jeg jo også ud fra, at der er prøvet andet, i det forløbne år, men årsagen til spredning kan jo være mange. Golden Target i 308 vil jeg ikke bruge som målestok.

Det er svært, selv for øvede skytter, at skyde små 10 skuds grupper og jeg vil sige, at hvis man konsekvent kan skyde 50 mm. 10 skuds grupper, med en tilfældig trænings ammo. - så er der jo håb [8D]

Det er jo slet ikke så dårligt [^]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2



Jeg har skiftet til netop Golden Target i kal. 308win. i min Mauser M03. Her er grupperne tilfredsstillende 5 skud <25mm[^].

Tror måske det kan blive bedre med en anden kikkert[Wink].

Så jeg kan intet dårligt sige om Golden Target i kal 308win.

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#8
Tak for de forskellige tips. Der er en som spørger til min skydning ( jeg tager det ikke som gene ;o) ) Jeg har skudt til guldmærke sidste år og i år. Min Tikka t3 cal223 kan jeg lave bedre skudbilleder med på 200 mtr. (4x2 cm liggende med bi-pod) end jeg kan med min 308 på 100 mtr. Og "JA" ;o) der har været andet ammo igennem. Den har skudt ca 600-700 skud. Den kaster også rundt med f.eks. Norma's "Vulkan".
Vedr. Våbensmeden - Kun ros fra min side. Jeg skal bare komme med den så vil han kikke på den. Så det bliver mit næste "træk"
Svar
#9
Nå !!
Prøvede med Lapua og det gik bedre. MEN !! Enden på det hele blev en nye riffel... Men det blev også en S&L - Så jeg har ikke mistet tiltroen ;o)

En victory 6,5 og 9,3 med flutet jagt match piber i begge tilfælde
Svar
#10
Kan den så skyde ?
Fantastisk kalibersammensætning derudover. Skulle man finde på den idé at man skal skyde en tykhud, så er der nok også til en ekstra pibe.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by fischerman

Nå !!
Prøvede med Lapua og det gik bedre. MEN !! Enden på det hele blev en nye riffel... Men det blev også en S&L - Så jeg har ikke mistet tiltroen ;o)

En victory 6,5 og 9,3 med flutet jagt match piber i begge tilfælde



Hvordan slap du ud af det bekendtskab med den dårlige riffel økonomisk set? Det burde ikke have kostet dig noget, men verden er jo ikke altid retfærdig !

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#12
Min S&L Classic (7x64 med mundingsbremse) blev først præcis da den for nylig rundede de ca 90 skud.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)