Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Råvildtet koster 750 millioner
#1
Råvildtet koster 750 millioner

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Og tænk så på, hvad det ville koste, hvis der ingen jægere var i denne bananrepublik ? [}Smile][}Smile]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#3
Og tænk hvis schweisshundeførerne skulle have løn, aften- og weekendtillæg osv....
Svar
#4
25000 stk. hjortevildt (ikke råvildt) er næsten 3 stk. i timen, døgnet rundt..............

25000 stk. er et estimeret antal - der findes ingen statistik på området.
Kr. 30.000,- er også et estimeret beløb.....................

I perioden 1. januar 2003 – 31. oktober 2006 er der i alt registreret 13.307 trafikdræbte eller påkørte større dyr, hvilket dækker over: 11.711 rådyr, 361 krondyr, 57 sika, 499 dådyr, 321 ræve, 143 grævlinger og 215 ”andet”, hvilket giver 0,38 stk. hjortevildt i timen, 3294 om året.....det giver små 100 millioner kroner om året........ Kilde

Hvem kan benefite af at overdrive disse tal?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Jeg vil vædde på at der påkøres mange flere end der registreres hos Naturstyrelsen. Om det er dobbelt så mange ved jeg ikke.
Men hvis jeg skal dømme ud fra alle dem jeg har kendskab til så er det nok 3 gange så mange påkørsler som der anmeldes. Men der er stadig langt op til 25.000

At det koster 30.000 pr. skade er nok ret godt regnet ud af forsikringsselskaberne. Beløbet er i hvert fald ikke større for så havde de hævet præmierne.

Men hvem der har benefit af at overdrive kan jeg ikke regne ud. Det er i hvert fald ikke hundeførerne.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Overdrivelse fremmer forstålsen. Den artikkel er da helt hen i vejert.
Har da set mange biler, som har knaldet et dyr ned, uden synlige skade på bilen. Men de ved jo sikkert bedst, de folk som har skrevet artiklen[B)]

"The big eight, for ever"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Ja jeg synes nu også den lyder lidt tynd. Det kostede i hvert fald ikke min kammerat 30.000 at få lavet den 7cm flænge han fik i kofangeren da han kørte et rådyr ned. Og det var ikke fordi det gik langsomt, at der ikke kom flere skader. Så hvor de har de tal fra kunne være spændende at vide.

Mvh
Jonas
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Men hvem der har benefit af at overdrive kan jeg ikke regne ud.......


Nej, jeg kan heller ikke gennemskue det, men det kunne være interessant, at høre nogle bud.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)