Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sikatrofæ hjem fra Skotland, hvordan?
#1
Hej.
Jeg vil gerne vide hvordan jeg får et sikahjort, kronhjort eller bukkegecir med hjem fra Skotland. Jeg skal med fly frem og tilbage.

Nogen erfaringer?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Hej Boldsen
Nu er der ikke nogen af nævnte gevirer/opsatse der er særlig store, så du får dem kogt af,(evt. også bleget) og smider de brugte underbukser i skraldespanden i Scotland, og putter trofæerne i kufferten.
Jeg vil lige nævne at du må ikke indføre dyredele med kød på.
Scotland er et EU land. No problemas!
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jens Peter Jensen

Hej Boldsen
Nu er der ikke nogen af nævnte gevirer/opsatse der er særlig store, så du får dem kogt af,(evt. også bleget) og smider de brugte underbukser i skraldespanden i Scotland, og putter trofæerne i kufferten.
Jeg vil lige nævne at du må ikke indføre dyredele med kød på.
Scotland er et EU land. No problemas!
MVH Jens Peter



Og det knækker de ikke af, hvis de skulle få et stød?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Hej Boldsen

Jeg/vi har MEGET dårlige erfaringer med at medbringe trofæer i bagagen....

Dog er det hvis ikke så slemt på Aberdeen-Esbjerg...

Vi får hvert år sendt trofæer hjem i en palle-kasse. Der er i kassen altid omkring 30 kronhjorte incl. et par stykker der er hovedmonteret.
Jeg kan formidle en adresse i Skotland hvor du kan aflevere dine trofæer, for derefter at hente dem i Danmark engang i November/December....

Du sender bare en PM, hvis du er interesseret..
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Har alle år haft Sika trofæerne med hjem i kufferten uden nogensinde at have haft problemer.

Når man så kommer hjem skal de alligevel bare i en anden "kasse" da jeg skal bruge kufferten til næste rejse[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by GT

Har alle år haft Sika trofæerne med hjem i kufferten uden nogensinde at have haft problemer.



Så er det fanme nogle små nogle du har skudt når de kunne være i kufferten...[Big Grin] Eller også har du en meget stor kuffert[B)]

Mig og min far skød 6 kronhjorte i skotland. De blev sendt til os i en krydsfiner kasse. Det kostede vist 2kilo, men de blev leveret ved hoveddøren. Det passede os fint.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by GT

Har alle år haft Sika trofæerne med hjem i kufferten uden nogensinde at have haft problemer.



Så er det fanme nogle små nogle du har skudt når de kunne være i kufferten...[Big Grin] Eller også har du en meget stor kuffert[B)]

Mig og min far skød 6 kronhjorte i skotland. De blev sendt til os i en krydsfiner kasse. Det kostede vist 2kilo, men de blev leveret ved hoveddøren. Det passede os fint.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Igennem hvem og hvordan?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Estaten byggede selv træ kassen og sendte den så med et fragt firma, jeg husker ikke hvilket.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Du kan sætte vandslangestumper på alle spidserne for at beskytte dem.
Så kan du sådan set checke den ind i en flyttekasse.... :-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Citat:quote:

Så er det fanme nogle små nogle du har skudt når de kunne være i kufferten... Eller også har du en meget stor kuffert



Det ved jeg nu ikke..... men det er nu nogle ret pæne Nippon Sika og ikke de der "Red deer clones" Formosa[xx(]
Næ nej du, det er den rigtige japanske Nippon[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Hvis Christensen har nogle Sika gevirer på væggen der ikke kan være i min "Hard Case" medium kuffert, så må det fan... være nogle kæmpe guldmedaljer.[Big Grin]
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#12
Faktum er, at jeg ikke har plads eller vil have et sika eller kronhjorte trofæ i min kuffert. Jeg har snakket med Boryx og pallen i en fælles sending er det der gøres, hvis jeg skulle være heldig og nedlægge noget med noget på hovedet [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
FAKTUM er at jeg for 4. år tager mine knogler med hjem i kufferten og "guess what" går de i stykker så får de bare en "ene-papkasse" i et helt specielt hjørne[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by GT

FAKTUM er at jeg for 4. år tager mine knogler med hjem i kufferten og "guess what" går de i stykker så får de bare en "ene-papkasse" i et helt specielt hjørne[/red][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/


Hmm, Kan man så kalde dig et bløddyr på hjemturen.[8D][8D]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)