Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Politiet standser bil fyldt med sprængstof
#1
Fyldt med sprængstof ?

1,5 kg er ikke meget i forhold hvad et b
agagerum kan indeholde [Big Grin][Big Grin]

http://www.jv.dk/artikel/1137571:Indland...praengstof
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#2
Citat:quote:

De fandt også seks våben - tre jagtrifler og tre haglgeværer.....


Så stjålne jagtvåben driver efterfølgende til MEGET forkerte hænder. Altså nu er jeg godt nok vi ovre diesel/kunstgødningsstadiet som fx Oklahoma City-bomben, nu hvor vi snakker kviksølvkontakter, præcisionsvåben og politiuniformer. Bekymrende.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#3
Hvad fanden snakker du om. Det er en fuldstændig umulig sætning at gøre hoved eller hale paa.
H
Hogmeister
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hvad fanden snakker du om. Det er en fuldstændig umulig sætning at gøre hoved eller hale paa.
H



Jeg forstår så til gengæld godt meningen.

Med våbenvalget kunne man frygte tiltag fra ''Hill-Billy'' typerne, hvilket vi ikke er vant til i DK - der har I andre nok en noget bredere erfaring.
mvh
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Citat:quote:

De fandt også seks våben - tre jagtrifler og tre haglgeværer.....


Så stjålne jagtvåben driver efterfølgende til MEGET forkerte hænder. Nu er vi godt nok ovre diesel/kunstgødningsstadiet som fx Oklahoma City-bomben, nu hvor vi snakker kviksølvkontakter, præcisionsvåben og politiuniformer. Bekymrende.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Nå, den kom måske lidt hurtigt fra land.

I flere ord:

Jagtvåben der stjæles sammen med andre letomsættelige genstande ender op i grupperinger, der nu har avancerede materialer til bombefabrikation. Tidligere har der ofte været anvendt kemikalier fra apoteker/byggemarkeder fx skobombemanden eller Oklahoma City-bomben.

Rifler med kikkertsigter og kviksølvkontakter til udløsning af bomber, det er vel et udtryk for ambitioner i deres kredse.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#6
1.5 kg er LANGT fra Oklahoma bomben!H
Hogmeister
Svar
#7
Men 1,5 kg er en FIN størrelse som detonator til størrelser som Oklahoma bomben.

Hvis jeg som Fhv. ammunitionsrydder (EOD'er) i forsvaret skulle sprænge 50 kg og op efter,så var det som MINIMUM med 500G formbart som detonator/tændlegeme pr 50 kg.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#8
1,5 kilo sprængstof kan også fjerne en person PERMANENT fra landkortet, hvis en gruppering har en anden person norteret som ...BAD STANDING

Skete vist noget lignende ved et sygehus for omkring 8 - 10 år siden

Men, måske at sprængstoffet var beregnet til besøg i flere døgnbokse
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#9
*Åh... hallooooo...

Inden man fra politiets side udbasunerer et sådant "fund" skulle man måske liiiige få styr på tingene[Sad!]

1: kviksølvkontakter kan bruges til meget andet end at lave bomber. De er altså ikke ulovlige endsige farlige i sig selv.. (bortset fra at kviksølv er giftigt, og man sikkert ikke længere kan købe rigtige kviksølvkontakter)

2: politi-uniformer... Der var tale om bukser og skjorter.. ikke yderbeklædning?

3: Hvad betyder "Jagtrifler" ? Var de stjålne? Haglgeværerne?
blev der fundet (skarp[:I])ladte våben i bilen...

4: Med hvilken beføjelse blev bilen ransaget? Standset i rutine-kontrol for en revne i forruden, "betjentene bemærker hash-lugt"
(Det er vist politiets "standard-beføjelse" hvis de gerne vil undersøge/ransage en bil) blev der rent faktisk fundet hash/marihuana i køretøjet?)

Et sådant samlet fund i en bil, ført af en person med relationer til kendte kriminelle miljøer (???) er naturligvis bekymrende

Men hvis pressen bare løber med en halv vind over en lettere hypet presse-meddelelse fra politiet? Hvad VED vi så egentligt?

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#10
@ dravis i denne artikel er der svar på stort set alle dine spørgsmål:

http://jp.dk/indland/krimi/article2460675.ece

Christian
Svar
#11
@CFR:

Jeg har læst op på det[^]

Ved grundlovsforhøret blev manden ikke sigtet for hverken uniformer eller hash, der nævnes intet om fund af hash eller anden narkotika.

Jeg kommenterer denne tråd fordi jeg er bekymret for retssikkerheden i Danmark.... vi skal passe allerhulens meget på at vi ikke som almindelige borgere bare skøjter hen over at politiet måske benytter undskyldninger for at ransage en bil som de tilfældigvis får et "godt øje til" fordi bilen har en revnet forrude.

Jo flere tilfælde af den slags, hvor alle bare klapper i deres små buttede borgerhænder over "en god fangst" uden at kigge kritisk på hvad der rent faktisk er foregået, jo længere kommer vi ned ad glidebanen mod "politistats-metoder"

Vi har jo nok af politikere der nærmest hånligt afviser kritik fra vores store handelspartnere og naboer over indførsel af grænsekontrol i DK, flere af disse politikere har fremsat lovforslag der uden skygge af tvivl ville være i strid med de retsprincipper der er fundamentet for den danske retsstat..

Jeg er da ikke i tvivl om at politiet i denne sag har fået kloen i en type der hører til bag tremmerne (Scumbag 1st class[}Smile]) men sagen kan og vil blive brugt af politikerne på "strammer-siden" til at få mere vind i sejlene til deres salami-politik med hensyn til at skære små tynde skiver af retsstatens fundament i DK...

...Visitations-zoner o.s.v. o.s.v. find selv på mere...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)