Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp søges til et positivt problem.
#1
Ved ikke lige om det er det rigtige sted at poste dette spørgsmål, men efter som dette er en af de mest aktive tråde og det drejer sig om central tænding gør jeg det alligevel.

Vi er et par kammerater (2 til max 6) der har fået lov af vores koner at spendere ca. 30000dkr pr. mand på en jagttur i 2012, det er i bund og grund problemet..... meget positivt. glæder mig allerede.

Vi har hver især fået til opgave at støve det bedste tilbud op all. inclusive.

Jeg kunne tænke mig at komme til afrika, da jeg ikke har været der før har jeg ingen preferencer så alle bud er velkomne.

Så hvad er muligt for ca. 30000dkr i Afrika.

grejet er umiddelbart i orden.
jeg vil jage hvad der er muligt med egen riffel dvs. op til hvad der kan skydes med kal.3006.
Har håndkikkert med afstandsmåler og har erfaring og succes med skud op til 300m uden problemer. Har hørt og læst mig til at lange skud forekommer.

Byd ind......

på forhånd tak.

Lars

Flyttet af Kima
Svar
#2
Prisen på kr. 30.000 kan nok bruges hvis I ser på Matswani Safaris.

Meen - jagten foregår ofte på mindre farme, og man skal være opmærksom på at vildt som eks. springbok ikke forekommer naturligt i den del af Sydafrika hvor man tilbyder jagt - men er kørt dertil med bil!

Ellers tag en snak med Buhls jagtrejser - de har et samarbejde med Zululand hunters, der råder over større sammenhængede arealer, bla.a. farmen Mahlalela, der også kunne hedde Nyala Valley. Nyalaerne er oprindelige i dette område, og der er godt 2.000 af arten på farmen. Men - der tror jeg ikke 30 kilo holder [B)]
mvh
Svar
#3
Jeg synes du skal prøve at tjekke Omni hunting safaris eller ZS safaris,begge steder kommer i rigtig langt med 30.000.
MVH
LØVIG
Svar
#4
http://www.buhlsjagtrejser.dk/pdfs/tilbu...202011.pdf

Kan kun give mine varmeste anbefalinger [Wink]
mvh
Svar
#5
Du kunne prøve en gruppetur (safarikursus), med Sparta Hunting club, de har tre forskellige ture til sydafrika i 2011.
9.675,- kr. incl. 3 trofæer, + fly ca.5500,- til ca.6.700- kr.
+ tips, drikkevarer, forsikring, konservator og hjemtransport af trofæer.[Smile] så skulle de 30 kilo være brugt.
Mvh. Max
Svar
#6
Rettelse: Spartas ture er i 2011, men der kommer nok nogle i 2012.
Mvh. Max
Svar
#7
Første gang vi var afsted var det med Jelling jagtrejser til Limpopo-området. Det var absolut en fed tur.
Grunden til at vi valgte Jelling var at de havde en "startpakke" med vortesvin, impala, blesbuck og steinbuch. Jeg skød så en blue wilderbeast, en impala og et vortesvin ekstra. Alt sammen til ca 28 kilo, men det er dog steget lidt. Ud over det var turen på 7 dages jagt (reelt 6 dage) og det er altså en lang tur i forhold til hvad du ellers ser af tilbud rundt omkring.

Der er dog nogle ting du skal være opmærksom på:
  • Al jagt i Sydafrika foregår i hegn, hvilket jeg til sidst blev lidt træt af. Men hegnene er store, så det er smag og behag.
  • Trofæerne skal hjem, så i skal være opmærsomme på at der kommer "dip and pack" og hjemtransport oveni. Det skal så først betales senere, så WAF faktoren er stor...[^]... undersøg priser inden i tager afsted, og vælg at få dem sejlet hjem - det er billigst, og næsten lige så hurtigt som fly.
  • Når der står f.eks. 6 dages jagt, så er det reelt 5 hele dage, da man som regel ikke kommer ud på ankomstdagen og afrejsedagen, med mindre revirret ligget meget tæt på lufthavnen. Til Limpopo er der f.eks 4-5 timers transport fra Johannesbourg som man typisk flyver til.

MEN glæd dig - det er absolut det fedeste jeg indtil dd. har været med til, og Afrika går altså i blodet.....[Smile]

Skal selv afsted til Namibia i påsken næste år, og det er fri vildtbane, med billige Kudu og Oryx.....[^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Hej svendsenlars
Jeg har lige tjekket ZS safaris og der kan i få 5 hele jagtdage med 4 trofæer for 12000 hvis i jager 1 til 1 og 11000 hvis i jager 2 til 1,de fire trofæer er Impala,Bleesbuck,Springbock og Warthog,includeret er også afhentning/levering i lufthavh(Port Elisabeth)alle licenser,fuld kost/fri bar,daglig vaskeservice og skinning og levering til deeping og packing.
MVH
LØVIG
Svar
#9
Glemte lige at jeg ikke kan anbefale at benytte sig af et selskab som ikke er dansk registreret og medlem af rejsegarantifonden. Du har reelt ingen reklamationsret hvis de ikke er medlem og dansk registreret.

Taler af bitter erfaring.....[V]

En anden kvalitetsparameter er om de er medlem af DJA - dansk jagt arrangører.

Men det er som sagt op til en selv. Personligt skal tingene sgu bare være iorden når jeg sætter mine surt optjente penge på spil, og det vil jeg gerne give lidt ekstra for - men sådan er der jo så meget....[Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
Hhhmmm, hvis Afrika skal holdes under 30 kilo skal man holde sig fra de dyre arter, og der skal passes på de ekstra udgifter i form af hjemtransport af trofæer og konservatorudgifter. Fint nok med pakkeløsninger, MEN har man 7 dages jagt og kun 3 dyr inkluderet er der stor chance / risiko for ekstraomkostninger ved at der skydes flere dyr. Min kone og jeg jagede 2:1 i Namibia i 2006 og skød sammenlagt 12 stk. vildt. På et gennemsnitsrevir kan man ofte regne med et stykke vildt om dagen.

Dene tur kostede i 1996 42.000,- inkl. alt (også hjemsendelse ) : http://www.okhansen.dk/safari.htm

Denne tur kostede i 2006 50.000,- pr person (ekskl. hjemsendelse og konservator) : http://www.okhansen.dk/namibia.htm

Mvh. Ole
Svar
#11
Tak for de mange råd og tilbagemeldinger, vi har nu lidt at arbejde med.
I er alle velkomne til at poste flere råd og tips dem kan man ikke få nok af. nu skal vi så ha holdt et møde på et eller andet tidspunkt så vi kan se hvad vi alle har fundet af tilbud, og hvad der kunne være interessant.

Hvis der er andre steder i verden udover Afrika der kunne være spændende at komme til at jage for 30000dkr så post det endeligt, kan da sagtens selv komme i tanker om andre steder f.eks. Alaska, men hvad jeg har ku finde omkring Alaska er priserne væsentlig højere.

Tak

Lars
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by svendsenlars

Tak for de mange råd og tilbagemeldinger, vi har nu lidt at arbejde med.
I er alle velkomne til at poste flere råd og tips dem kan man ikke få nok af. nu skal vi så ha holdt et møde på et eller andet tidspunkt så vi kan se hvad vi alle har fundet af tilbud, og hvad der kunne være interessant.

Hvis der er andre steder i verden udover Afrika der kunne være spændende at komme til at jage for 30000dkr så post det endeligt, kan da sagtens selv komme i tanker om andre steder f.eks. Alaska, men hvad jeg har ku finde omkring Alaska er priserne væsentlig højere.

Tak

Lars



Glem alt om Nordamerika, hvis du "kun" har 30 kilo til rådighed. Du kan muligvis finde noget sortbjørnejagt over bait, men det er ikke det, de fleste danskere forbinder med vildmarkseventyr og bjørnejagt.

Derimod kan man lave en rigtig fin hjortejagt i Skotland eller Polen - eller hvad med en østrisk gemse?

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)