Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hun- og ungdyrsjagt...hvor???
#1
Jeg har været så heldig, at få en jagtrejse i gave fra min familie. Kunne godt tænke mig at prøve hun-/ungdyrsjagt men hvor?

Hvis nogen har nogle anbefalinger og gode erfaringer med nogle rejseselskaber vil jeg meget gerne høre fra Dem. Alt vildt har interesse.

På forhånd tak
Dubravko

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#2
det er vel også lidt med hvad du er til...

hvis du godt kan lide at knokle og svede for at opleve (måske i regn og slud .. men helt sikkert i blæst).. så er det skotske højland en virkelig fin naturoplevesle med højheder/mooser og skud på længere hold
vs
hvis du er mere til det 'stille' (læ) og kortere hold i nogen af 'skovlandlandene' som Polen etc

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Har en kollega der har været i Skotland eller Irland med 3 kammerater. De havde skudt mellem 6-8 stykker vildt hver og ud over hundyr havde de fået lov at skyde 1-2 afskudshjorte hver. Det var med både korte og lange udfordrene skud og der skulle arbejdes for dyrene.

Alle 4 havde haft en super tur og mener prisen incl. alt (rejse, ophold, guide mv.) havde ligget på ca. 20K per næse. Det kan nok gøres billigere hvis man går udenom bureauerne.

C

PCP .25, 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Mange tak for Jeres indlæg.
Jeg holder meget af fysisk udfordrende jagter, og kunne rigtigt godt tænke mig at opleve Skotland. Men på den anden side er Polen på en måde lige til. Jeg er i tvivl om hvad det skal være, velvidnede at det er 2 helt forskellige jagtrejsemål.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Hej Buba

Jeg var en tur i Skotland sidste år, det synes jeg absolut var fedt. Jeg var nok ikke i "det rigtige" højland, jeg var ca. 1 times kørsel fra Glasgow, men jeg kom da op over trægrænsen.

Jeg var afsted efter hjorte (selvom jeg nok hellere ville afsted efter hundyr, men vi var jo flere om at bestemme). Jagten var på egen hånd, dvs. Uden stalker og prisen endte på lige godt 10000 (alt incl.) - vi fik alle skudt en hjort.

Havde det været hundyrsjagt havde jeg nok skudt 4-5 stykker vildt på turen. Jeg vil tro hundyrsjagten kan gøres en tusse billigere.

Hvis du er interesseret i kontaktinfo på skotten der arrangerer så send mig en PB.

Mvh.
Anders
Svar
#6
Jo tak, jeg skriver en af dage.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#7
Polen. Hundyrjagt. Korsholm har et rigtig godt tilbud som jeg brugte sidste år.
Svar
#8
Remodex, har bestilt endnu en tur til efteråret, samme sted, håber den bliver lige så oplevelsesrig som min første:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=17696

Ellers skal jeg senere på en anden jagt, hvor der er mulighed for kronvildt, i november, med samme selskab.

De leverer varen og priserne er OK.

http://remodex.dk/

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Tillykke med gaven. Jeg har rejst til Polen 7 gange med Nika jagtrejser og en gang med Diana. Alt var fint. Jeg har været på bukkejagt, hundyrjagt og 2 gange på kronhjortejagt. Til oktober rejser vi igen på jagt efter dåhjort, hundyr og grise, også med Nika jagtrejser. Han giver god service til ret rimelige priser. Ring du dertil, tag en ven med, så er det sjovere.

FN
FN
Svar
#10
Endnu en gang tak for Jeres Råd.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#11
Afrika

non trophy / cull hunting
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)