Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kal. 222
#1
Hej

Er der nogen der har prøvet/anvendt Sierra 55 grains hpbt nr 1390 Gameking i kal. 222 på noget vildt eller har noget erfaring med dette projektil.

Mvh. Sniper2
Svar
#2
Hej Sniper,

Ikke lige den der HPBT, men har anvendt 55 grs. Sierra Gameking SBT til råvildt med udmærkede resultater. De gik rigtig godt i min riffel (SAKO)og så vidt jeg husker har SBT noget bedre balistiske egenskaber end HPBT.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#3
Hej

Tak for svaret!
Har i dag købt Sierra 1365 i 55 grains og Lapua E539 i 55 grains sp.
Er der nogen der prøvet denne fra Lapua i kal.222 [8D]

Mvh. Sniper2
Svar
#4
1365 med 22 grains N133 som motor og cci som tændrør, skød rigtig, rigtig godt i flere rifler ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Hej
Hvorfor jeg spørger omkring Sierra nr 1390 hulspids, det er fordi jeg har haft en mega dårlig oplevelse fornyelig på en buk.
afstand 100m rent i side skud (høj blad) lidt skrå vinkel(10-15 grader) således skulle gå ud imellem blad og bagben.
Den ramte hvor den skulle men rotterede på ribben, gik op i gennem hals og ud imellem ørene.
Fin død buk - men et træls trofæ, ørene hang som et æsel og højre stang halvt skudt over.
Derfor vil jeg skifte projektil på trods af kun den ene oplevelse.
Har hørt om lignende tilfælde med med hulsspids/hollowpoint hvor kuglen drejede 180 grader og faktisk tog en bane retur mod skytten som afgav skudet på 65 m. Mvh. Sniper2 [xx(]
Svar
#6
Jeg har benyttet sierras 60 grains hulspids i 22-250, der normalt laver et fornuftigt arbejde.

Men oplevede også et skud, der efter at have ramt lige bag forbenet, vinkelret på, tog turen ned gennem waiden, med en masse remoulade til følge ...[xx(]

Har også set 1365 lave en afbøjer på et skulderblad, hvor intet gik ind i de vitale dele [^]

Til 222 vil jeg til enhver tid anbefale remingtons 55 psp, den duer også i 22-250 [:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
ved godt at emnet går på 222 men den kugle jeg anvender i 22-250 vil formentligt også fungere fint i 222

Jeg bruger hornady sp 50 grains til både ræv og råvildt. Den laver et fint stykke arbejde og jeg har ingen problemer med gennemskud. Desuden er den uhyre præcis i min riffel.

Her er et par billeder fra råvildt jeg har skudt med den.
[Image: rvildt2010-11027.jpg]
[Image: rvildt2010-11026.jpg]
[Image: rvildt2010-11014.jpg]
[Image: rvildt2010-11013.jpg]

Her er lidt fragmenter på udgangssiden.
[Image: rvildt2010-11015.jpg]
Svar
#8
Hvad med Oryx i .222 Rem ?, har købt nogle, men har ikke fået ladet op endnu.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#9
Citat:quote:

Hvad med Oryx i .222 Rem ?, har købt nogle, men har ikke fået ladet op endnu.



De er forsøgt og testet. Jeg kunne ikke få dem til at gå godt nok i min riffel til at blive forfremmet til jagt ammunition.

Hvis du kan få dem til det, har jeg sikkert stadig en sjat projektiler tilbage du kan få en fornuftig pris...

hjemmeladere
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#10
Tak tak, jeg købte 100, og kommer kun til at bruge dem i min bock ....så 100 rækker langt, når jeg engang får ladet op :-)

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#11
hej Hjemmeladeren
Hvor i landet befinder disse projektiler sig ?
Det er muligt jeg kunne være intesseret i en lille test af dette produkt [Big Grin]

Mvh. Sniper2
Svar
#12
@Sniper2

Nordsjælland.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#13
Att.Hjemmeladeren.

Så fik jeg testet Norma Oryx i kal. 222
Og må konstatere at den heller ikke skød godt i min riffel.
Skudbilledet lå på 45 - 50 mm.hvilket for mig ikke er ok.
Sierra spitze og lapua spire point lavede et par super skudbilleder og det bliver lapua der får sin ilddåb i Norge på buk og bæver her i efteråret.
Tak for hjælpen. [Smile]

Mvh. Sniper2
Svar
#14
@Sniper2

Selv tak. Det var en skam de heller gik godt i din riffel. Så brænder jeg jo nok inde med resten[Smile] Det var den samme spredning jeg måtte konstatere i min SAKO Vixen og det er jo for ringe, når man ved at den kan skyde grupper under 20 mm med andre projektiler.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)