Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De bedste linsebeskyttere???
#1
Hej er der nogen der har et bud på, hvilke linsebeskyttere man skal købe til sin S/B 3-12-56. Det skal være af typen, man klapper op, når man skal skyde.

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#2
Hej Lasse,
jeg har personligt brugt 2 typer af de utallige varianter der findes på markedet.
Den første var en type med et gennemsigtigt gult låg og en gummi manchet til fastgørelsen på kikkerten.
Fabrikatet har jeg lykkeligt glemt da de kun var grund til ærgelser.
De gik ind under kategorien D&D (dyr og dårlig).
Når man gik med riflen over skulderen klappede skidet hele tiden op[xx(][xx(][xx(].

Herefter skiftede jeg til de sorte Butler&Creek af en lidt hårdere type plast, hvilke jeg har været ganske godt tilfreds med. De er "relativt" billige og deres funktion er helt unik. Intet mekanisk skrammel men en simpel "snap" forbindelse mellem delene. Jeg har dem på næsten alle mine kikkerter.

Jeg har ved flere lejligheder, under testskydning af diverse rifler haft den tvivlsomme fornøjelse at mærke den der type med en rød mekanisk dims der skal virke som oplukker på den bageste beskytter. Det eneste formål den dims tjener er at du før eller siden river dig i ansigtet på det skrammel.

Mit råd er den sorte Butler & Creek uden mekanisk "oplukker" og nøjes med at købe "den forreste".

mvh
Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Tak for svaret, men hvorfor skal jeg ikke køber en til bagenden ??

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Lasse Nielsen

Tak for svaret, men hvorfor skal jeg ikke køber en til bagenden ??

Lasse



Du skal ikke købe til bagenden fordi du så har ekstra dikkedarer lige foran øjet, når rekylen får hele molevitten til springe tilbage i nærheden af dit øjenbryn.
Endvidere er det meget nemt med venstre hånds tommelfinger at snappe den forreste beskytter åben når du kaster riflen til skulderen i forbindelse med hurtig skudafgivelse - hvis du går med riflen over skulderen og en skudchance pludselig byder sig... Så er det da træls at skal flytte rundt på begge hænder for at åbne den i bagenden af kikkerten....
Jeg bruger kun selv beslytteren på den forreste linse af samme årsag...

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Og...så er den bagerste linse - okularet - typisk betydeligt mindre udsat for vand og skidt eftersom de fleste bærer deres våben med mundingen opad...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Helt enig med de foregående indlæg. Erfaringerne med gummidimserne med de gule glas er helt de samme, så brug Butler Creek.

Og så lige et smart lille fif: Lav en lille gazepose med sillicagel som du klæber på indersiden af linsebeskytteren. Grunden er, at når klappen har været åbnet i regnvejr, kommer der fugt indenfor. Hvis du så lukker klappen igen, dannes der dug på linsen. Den lille pose med silicagel opsuger fugten, så du har et klart objektiv næste gang du åbner.

Venlig hilsen Lasse ...og jeg ved det passer, for jeg har sagt det så tit!
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)