Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magtech cal 223
#1
Hej
Som ikke hjemmelader hvad kan jeg så købe af anvendelig ammu... piben har 12 stigning....
Har nogen prøvet Magtech?

[Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]
Svar
#2
Har du endelig fået en købt ???

STROM har prøvet Magtech.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hej Halvautomat.
Ikke verdens bedste patron men ok til træning [Wink]
I min gl. Blæser kunne de holde 20-30mm

http://www.skyttebutik.dk/group.asp?group=258

Prisen er jo heller ikke slem og hylsterene kan genlades så på den måde har du jo også billige hylstre. [:p]

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#4
hej halvauto

jeg brugte dem i min howa både med 8" og 12" stigning og det gav grupper på omkring de 20-30mm som Fisker også siger.. en udemærket patron til pap

hilsen H.S.Jensen
Svar
#5
som HS Jensen også har oplevet: både i 8 og 14 tommer 25-30 mm samling + at hylstrene er acceptable

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Tak..... er der andre muligheder... til ok pris Og de har god præcision...?

[Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]
Svar
#7
Prøv nogle forskellige fabrikater. Du kan blive overrasket over hvilken patron der grupperer godt i din riffel...

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
ps. hvis du har mod på en stak S&B, så giv lyd

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#9
Jeg har ganske gode erfaringer med S&B i min LTR med stigning 1:9. 15-20mm kan den godt holde.
Jeg kører nu på 4 kasse af dem.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#10
Tak...igen......vender tilbage senere...[:p][:p]
Cal.223 giver tilsyneladende mulighed for skydning til fornuftige penge

[Image: t3logo.gif]
[|)][img]http://www.ozarkguns.com/rifles/tikka/varmint_reg.gif[/xximg]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by h.s.jensen

hej halvauto

jeg brugte dem i min howa både med 8" og 12" stigning og det gav grupper på omkring de 20-30mm som Fisker også siger.. en udemærket patron til pap

hilsen H.S.Jensen



Er 20 - 30 mm ikke nok ?

Måske ikke til konkurrence brug, men for at dræbe et dyr, er det vel rigeligt, ikke ? [:0]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#12
jeg brugte dem i min howa både med 8" og 12" stigning og det gav grupper på omkring de 20-30mm som Fisker også siger.. en udemærket patron til pap

hilsen H.S.Jensen
[/quote]
Er 20 - 30 mm ikke nok ?

Måske ikke til konkurrence brug, men for at dræbe et dyr, er det vel rigeligt, ikke ? [:0]
[/quote]
Magtechen fra skyttebutiken er fuldkappet, til jagt på ræv og krage kunne det gi opspringere [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#13
Also..... om det er 8 eller 12 tommer stigning er tilsyneladende et fedt begge håndterer lette kugler..... 8 tommer må så være mit valg da den pibe kan skyde med de tunge også ......(jagtfelt og alm. jagt)
Det er nu I skal sige til hvis jeg skal undgå fejlkøb.....

[Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]
Svar
#14
Du har altså ikke købt endnu ?

Min Tikka .223 med 8" stigning skyder ikke specielt godt med kugler som Rhino, Oryx og 60 gr NP. Brugbart til jagt, men ikke mere. Op til 5cm grupper og ikke bedre end 3 cm grupper med 53grs TSX. Jeg har tænkt mig at prøve den tungere TSX næste gang.

Til gengæld holder den 20mm på 200 meter med 75 grs A-max

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Also..... om det er 8 eller 12 tommer stigning er tilsyneladende et fedt begge håndterer lette kugler..... [Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]



Hej

Nu har jeg prøvet 223 2 gange og begge gange med erfaring, at man vælger mellem at ville skyde tunge eller lette.
Bevares stejl stigning er bedre til lette end flad er til tunge, som slet ikke fungere.

Men du kan ikke få det super med begge projektilvægte i samme pibe.

Skal den kun bruges til pap og en ræv så tag flad stigning, skal den bruges til pap og en buk skal du have den stejle.

Uden at åbne ny debat om afstand, så er en riffel der skyder brugbart til jagt(hvad det så end er) måske 40 mm på 100 meter, ville du have lyst til at skyde efter en ræv på 200 meter med den ?
Det ville betyde, at der absolut ikke plads til en aftræksfejl eller bare en lille fejl i afstandbedømmelsen.

Tag den med 8" og få et ladekursus så de gode 75 grains projektiler blive opnåelige indenfor en OK økonomi.

Blot mit venskabelige vink

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#16
Ikke nemt kaliber..... er nu 90% overbevist om at det bliver med 8" stigning.. Og ja ting tager tid i mit hoved....

[Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]
Svar
#17
Halvautomat

Herhjemm jeg kan købt Black hills ammo......godt stuff til non-hjemmlader mennesker. Her er der webside.

http://www.black-hills.com/remanufactured_rifle.php
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#18
Så skete det...

Fik så endeligt købt en "storebror" til mine Varminter[Big Grin]
... en Tikka T3 Tactical 223 med 8" stigning [:p]

[Image: t3logo.gif]
[Image: varmint_reg.gif]
[Image: t3tactical.gif]
Svar
#19
Tillykke med en herlig skyder, og godt at du endelig har set "lyset" og fået en justerbar kindpude[Big Grin]
Svar
#20
Citat:quote:

Tillykke med en herlig skyder, og godt at du endelig har set "lyset" og fået en justerbar kindpude

Stop nu med at rose manden for at have et åbent sind - det ender med han også skal have bipods på.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)