Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bergara Apex Single shot
#1
[Image: cvaapex_243-_50cal.jpg]

Er der en eller flere, der har praktiske erfaringer omkring funktionsniveauet på vedhæftede Bergara Apex enkeltskudsriffel? Jeg har ikke kunnet finde noget om en dansk importør/ forhandler? Så vidt jeg har kunnet spore oplysninger er Bergara et spansk firma, der producerer riffelpiber. Angiveligt skulle de levere piber i 6,5X284 til US,hvor de anvendes til skydning på meget lange afstande.
Walnut

Tilføjet:
Efterfølgende kan der findes diverse test m.m. Jeg har lige fundet denne, der også indeholder en anmeldelse:
http://www.bellmtcs.com/store/index.php?cid=555
Svar
#2
har kun læst om den på tyske fora
http://www.wildundhund.de/forum/viewtopi...ed7ebf8cec
Skulle være basisk firma der prøver at slå sig op på ok (=gode) piper.. så de sponsorer også nogle lokale skytter (ved ikke om BR). Der er tysk importør og forhandlere fx
http://www.alljagd.de/shop/oxid.php/shp/...gara-Apex/

anmeldelse i DWJ
http://www.leader-trading.com/download/D...ergara.pdf

VISIER XXL 1/2011 har også en (men kan ikke finde den i tilgænglig form..@Lille, har du adgang til anmeldelse?)
"Erst knicken, dann lochen....................48
Kipplaufbüchse Bergara Apex in .30-06 Springfield"
UPDATE 3/8 2011: link til visier er fundet på
http://www.ddoptics.de/wp-content/upload..._01_11.pdf

havde selv tænkt lidt på den hvis det var til bestille custom piper (evt bare rå piper så en lokal bøssemager så kan vildkatte.. men ved ikke hvor bøvet det er i knæklås)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
http://www.bergararifles.com/

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
Hej Walnut.
På med brillerne, det er plastskæfte [8D]
Er du blevet sur på den lille Sauer. Siden du kikker efter andre damer. [Wink]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Hej Walnut.
På med brillerne, det er plastskæfte [8D]
Er du blevet sur på den lille Sauer. Siden du kikker efter andre damer. [Wink]



[Big Grin] Plastskæfter er FEDE [8D] Jeg har, på trods af min hang til god valnød, aldrig ment andet.Denne knækriffel adskiller sig markant fra andre billigere modeller.Aftrækket kan stilles, løbet er fluted og rustfrit.Der findes en række forskellige måder at kombinere på. Bergara tilbyder også customløsninger på piberne, hvis man ikke kan finde den ønskede i deres liste. Der kan skiftes løb. Skæfteryggen er lavet med en højde, så man ikke behøver at skæfte om i valnød [Big Grin]
Det er stille omkring min defekte Tell. Den er landet hos en meget kompetent bøssemager. Alligevel har jeg tvivl om, at den vender frisk tilbage.
Walnut
Svar
#6
Ærede ballistik orakler: Vil en 6,5X55/ 10,1g 155gr have en fornuftig effekt/ kuglebane ud til 200m skudt fra en løbslængde på 50,8cm?
Walnut
Svar
#7
Jeg får det til at 48grs MRP giver 782 m/s med den pibelængde.

Det bliver til 2023 joule på 200meter eller 2507 på 100 meter, hvis det er en Lapua Mega.

Det er lidt for lidt til kronvildt, men ellers er det da en OK ladning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Og så er den da fin til kronhjort [Smile]

For er reglerne ikke:

"Kuglevægt mindst 9 gram (139 grains) og en anslagsenergi E100 på min. 2700 J
eller
Kuglevægt mindst 10 gram (154 grains) og en anslagsenergi E100 på min. 2000 J"

Walnut spørger jo til en kugle på over 10 gram.

Mvh.
Anders
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg får det til at 48grs MRP giver 782 m/s med den pibelængde.

Det bliver til 2023 joule på 200meter eller 2507 på 100 meter, hvis det er en Lapua Mega.

Det er lidt for lidt til kronvildt, men ellers er det da en OK ladning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Der er taget "amatørafsæt" i en Lapua Mega. Pibelængden på de 50,8cm er taget fra Bergara´s hjemmeside, hvor de tilbyder den i en Compact model med omtalte længde.
Max: Hvad er de 48grs for nogen ?[:I]
Walnut
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Og så er den da fin til kronhjort [Smile]

For er reglerne ikke:

"Kuglevægt mindst 9 gram (139 grains) og en anslagsenergi E100 på min. 2700 J
eller
Kuglevægt mindst 10 gram (154 grains) og en anslagsenergi E100 på min. 2000 J"

Walnut spørger jo til en kugle på over 10 gram.

Mvh.
Anders



Damn demens

Mvh Benny
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Jeg får det til at 48grs MRP giver 782 m/s med den pibelængde.

Det bliver til 2023 joule på 200meter eller 2507 på 100 meter, hvis det er en Lapua Mega.

Det er lidt for lidt til kronvildt, men ellers er det da en OK ladning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Der er taget "amatørafsæt" i en Lapua Mega. Pibelængden på de 50,8cm er taget fra Bergara´s hjemmeside, hvor de tilbyder den i en Compact model med omtalte længde.
Max: Hvad er de 48grs for nogen ?[:I]
Walnut



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
[Image: rifle20apex20compact.jpg]

Har langt om længe fået indkredset model og kaliber på min kommende Apex. Det blev ovenstående sorte Apex Compact i 6,5X57R(rettet).Totallængde: 90,1cm og pibelængde på 50,8cm. Vægten er 2,9kg.Der er et "tildækket" gevind til mundingsbremse/ lyddæmper i front.
Walnut
Svar
#13
super. glæder mig at høre dine erfaringer..har selv haft kontakt til Bergara mht custom/blank barrels(uden forskåret kammer) .. men det går kun som reserve ved sambestilling med kompletriffel..og så vidt jeg kan se er det ikke muligt at lave barrel setback hvis man vil skære et andet kammer i eksisterende pibe..->så pt nok kun deres standard program patroner der er realistiske

nå anyway det lyder meget spændede det du har gang i

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

super. glæder mig at høre dine erfaringer..har selv haft kontakt til Bergara mht custom/blank barrels(uden forskåret kammer) .. men det går kun som reserve ved sambestilling med kompletriffel..og så vidt jeg kan se er det ikke muligt at lave barrel setback hvis man vil skære et andet kammer i eksisterende pibe..->så pt nok kun deres standard program patroner der er realistiske

nå anyway det lyder meget spændede det du har gang i

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



Jeg glæder mig til at modtage den lille riffel og skal nok opdatere. Det er firmaet på dette link, der er nærmeste forhandler af Bergara våben. Det ligger i Neumünster/ Germany.
http://www.johannsen-jagd.de/data_de/kat...atalog.php
Walnut
Svar
#15
Jeg har lige fået en tilbagemelding på mit mix af model og kaliber. Den findes ikke "normalt" i dette mix. Meeen Johannsen tror, at den godt kan skrues sammen alligevel [Smile] Jeg kan uden videre få den i 6,5X57R men vil alligevel gerne fastholde den i 6,5X55, og det ikke mindst af hensyn til nem og billig adgang til ammo.Oooooog [Big Grin] 6,5X55 er den FEDE måde at være kedelig på [Big Grin]Johannsen melder tilbage om et par dage. Han skal finde en pris og en transportmulighed.
Walnut
Svar
#16
Her findes meget flotte close-up billeder af en Bergara Apex:

http://gandersmuzzleloadingblog.blogspot...-apex.html

Har strejfet mig, at mit kommende eksemplar måske er den første af sin slags i DK [8D] Så kan evt. interesserede komme forbi og se med fingrene [Big Grin].... til snitterkaffe [Smile]
Walnut
Svar
#17
[Image: DSC05049.jpg]

Så er min Bergara rykket tæt på. Jeg fik i går en bekræftelse fra den tyske forhandler.Det fremgår af sedlen, at min Compact model også er fluted.Det tager jeg da gerne med til prisen, der iøvrigt lander på 6744,-, når jeg selv henter riflen i Neumünster.
Jeg er lige kommet tilbage fra Schmidt i Esbjerg. De har,nu, fredagslukket! [B)] Jeg blev så lukket ind alligevel [Smile]. Han er såmænd altid meget nysgerrig på, hvad jeg nu har gang i [Big Grin]. Så snart jeg modtager papirerne, kører jeg ned og henter riflen.
Walnut
Svar
#18
Hej Valnød!

Skulle du ikke have den i 6,5x55???

J.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Hej Valnød!

Skulle du ikke have den i 6,5x55???

J.



Firmaet meldte tilbage, at Compact ikke kunne leveres i 6,5X55.
Walnut
Svar
#20
OK[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)