Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zeiss Håndkikkert
#1
Min zeiss 8x40 TP er gået i stykker jeg kan ikke fokusere. Fokusere knappen kom løs. Den er 8 år gammel. Er blvet sendt ind men forhandler er ikke sikker på at de vil lave den på garentien.
Er der andrer som har haft problemer med deres Zeiss
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Det kan jeg da godt forstå forhandleren ikke vil garantere.
Det er jo ikke alle reparationer, der kan komme ind under garantien.
Hvis årsagen til at kikkerten er defekt er, at du har tabt den ned på en betongulv, så er det vel ikke en garantireparation.
Mit bud er, at hvis fejlen hører under garantiordningen og kikkerten hører under den danske importør, så får du ingen problemer.
Er den derimod 'fejlbetjent' eller parallelimporteret, så kan du risikere at få en regning, men det er vel heller ikke helt urimeligt?
Svar
#3
At et produkt eventuelt er parallelimporteret burde i en nogenlunde fornuftig verden ikke påvirke fabriksgarantien - men desværre er verden jo ikke ligefrem fornuftig.

At jeg så kan forstå hvis forhandleren gerne ville have et håndteringsgebyr i et sådant tilfælde er en helt anden sag.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Tror heller ikke Zeiss vil nægte noget som helst, når kikkerten kommer frem til dem - parallelimporteret eller ej.

Problemet kan være at få kikkerten frem. Hvis den er solgt på det amerikanske marked (Conquest-serien) vil de nok kræve at kikkerten sendes til Zeiss USA på brugers regning.

C

PCP .25, 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Jeg må nok skuffen nogle den er ikke tabt på betong gulv og den er købt og betalt i Danmark.
men så er 10 - 30 år eller livsvarig garenti sku da ikke noget værd.

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#6
ja så skal du nok regne med at din forhandler skal have noget i gebyr, for at sende den til fabrikken.

lige som at zeiss nok også gerne vil have noget for ulejligheden.
da der ikke er tale om at det er en fejl i kikkerten.
men at du selv har været uheldig.

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#7
Hej,
Jeg har her i foråret, haft en Zeiss kikkert til reparation.
Den var også 8 år gammel. Garantien dækkede det som var defekt.
Men arbejds-lønnen skulle jeg selv betale, når kikkerten
var over 5 år. gl.
Det er desværre ikke kun Zeiss, hvis man går ind på Swarovskis
hjemmeside under service, står der også der, at man selv skal betale arbejds-lønnen, når kikkerten er over 5 år gammel.
Svar
#8
Utroligt de vil være det bekendt.

Leupold reparerer alt under den livsvarige garanti. De stiller ingen spørgsmål, returnerer bare den reparerede kikkert uden regning. Jeg aner intet om, om det er en lønsom måde at drive forretning på, men det er godtnok en fin service.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Efter hvad jeg har hørt fra flere af hinanden uafhængi kilder så kan man ikkke klage over servicen fra Zeiss da den er ikke findes.

littlebear
Go Fast Take chanse
[Smile]
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by 358 Norma Mag

Hej,
Jeg har her i foråret, haft en Zeiss kikkert til reparation.
Den var også 8 år gammel. Garantien dækkede det som var defekt.
Men arbejds-lønnen skulle jeg selv betale, når kikkerten
var over 5 år. gl.
Det er desværre ikke kun Zeiss, hvis man går ind på Swarovskis
hjemmeside under service, står der også der, at man selv skal betale arbejds-lønnen, når kikkerten er over 5 år gammel.


That sucks....overvejer omkostningerene ved/af Zeiss og Swarovski hånd kikkerter.....Leupold og Vortex optik har meget bedre guarrentee.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)