Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
dagjagt i sverige
#1
har ladet mig høre at man kan leje jagt for feks en uge ad gangen af staten i sverige eller jagtforeninger er det helt hen i skoven eller er der noget om snakken vi plejer nemlig at være på ferie hver efterår/vinter deroppe så kunne det jo være fint lige at have riflen med jeg ved man skal have elg prøve bestået og våbenpas men ikke noget om selve det at leje jagt deroppe nogen siger det er ligesom put and take systemet herhjemme
Svar
#2
Det går att hyra all sorts dagjakt i Sverige men då oftast av privata udlejer. Den jakten du beskriver är den fria småviltjakten där man under vissa perioder kan köpa dagkort på statens eller jaktföreningars område. Det är endast småvilt som kan lejas oftast ripa,tjäder,järpe och orre ibland även hare och räv. Antalet dagkort är begränsade så ibland får man vara ute i godtid. Kontakt turistbyrån dit du skall dom brukar ha information om vad som gäller. Jakten börjar oftast en 25 aug med uppehåll första veckan i sept(älgjakt) och sen slutar det den andra veckan i okt och startar ibland igen i dec.
Svar
#3
tak for det så ved jeg det så må jeg have min kammerat deroppe til at høre lidt rundt omkring om der er nogen der vil udleje lidt jagt i en uges tid
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)