Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vildtbeplantning af behjertede sjæle
#1
På vej hjem fra bukkejagt her til aften, så jeg til min store glæde at behjertede sjæle har hjulpet mig i mine anstrengelser for at plante til vildtet.
De har sågar slæbt store baljer med velvoksne planter, mange mange meter, ind på mine marker for at give planterne de bedste betingelser...er folk da ikke bare rare[Big Grin].

[Image: ec98eae8.jpg]

Er der nogen kyndige udi bestemmelse af planter som kan give et lille hint, da jeg ikke mener at have set denne smukke grønne plante før. Måske på en T-shirt et sted.[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#2
Iflg. "Natur- og vildtpleje" Af Niels Søndergaard side 369 er denne plante særdeles velegnet til fuglevildt, endvidere skulle også hjortevildt, hare og insekter have gavn af denne plante. [^]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#3
du kan skal bare passe på den... det kan være at de kommer efter den igen [Wink]

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#4
Husk at det skal tørres før det kan ryges[Big Grin][Big Grin]

Tag endelig nogen med til næste års skydning[Big Grin][^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hej Tonny.

Hvis jeg havde fundet omtalte plante på mit jagtrevir, så vil jeg sætte et skilt op hvorpå der står

"Her har både min hund og jeg ladet vandet" [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Jeg tror ikke den plante står helt godt lige der. Du må hellere flytte den Tonny. Om på den anden side af skoven tror jeg vil være bedre.

Jeg er sikker på, at de der har plantet den, bliver glade for at du på den måde bakker op om deres hjælp.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#7
Helikopter tobak[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#8
Hæ, det har jeg set før.
Jeg arbejdede engang på en maskinstation og jeg skulle skårlægge forsvarets arealer ned mod Alssund. På en sydvendt skråning var der nedgravet 200 potteplanter med samme vækst som den på billedet.

Efter nogen dages soltørring og høvending blev det hele presset til småballer.
Gad vide om køernes mælk tog skade af foderet [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

På vej hjem fra bukkejagt her til aften, så jeg til min store glæde at behjertede sjæle har hjulpet mig i mine anstrengelser for at plante til vildtet.
De har sågar slæbt store baljer med velvoksne planter, mange mange meter, ind på mine marker for at give planterne de bedste betingelser...er folk da ikke bare rare[Big Grin].

[Image: ec98eae8.jpg]

Er der nogen kyndige udi bestemmelse af planter som kan give et lille hint, da jeg ikke mener at have set denne smukke grønne plante før. Måske på en T-shirt et sted.[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


Det er et meget flot eksemplar af Fniseurt som er hjemmehørende i Ladmigsedikus familien

[Image: 1-1.jpg]
Jeg kan ikke få dem store nok
Svar
#10
Den slags plante fandt jeg også i holstebro øvelsesterræn på et ø-løb engang i 2001.. lige på sydsiden af et læbælte.. Der var også tydelige tegn efter jordforbedringer..
Svar
#11
Et af de første år efter jeg købte gården i Sverige, købte jeg et par sække vildtfugle frø og såede dem på den ene mark, i løbet af sommeren begyndte der at vokse samme type planter frem, ret mange mere end 100 stk. da vi kom frem i starten af efteråret var alle væk, efter nærmere eftersyn, var det hele planten med rodnet der var fjernet, synd for vildtet.

Håber de fik en lang næse "dem der stjal dem" når de skulle ryge skidtet, for der er intet af rygeværdi i skidtet.

/Rolin

[Image: image_zps40cd4b03.jpg]

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)