Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krybskytteri eller noget helt andet??
#1
Hej venner

Natten til søndag hørte jeg kl. kvart i to om natten to riffelskud med ca 15-20 sekunder imellem. Det lød som om skuddene kom et par hundrede meter herfra nede i vores mose hvor der er masser råvildt.

Her til aften var jeg så ude med hunden, og hunden fik fært på en stor flot rå der lå ca. 8 meter fra den lille private vej vi bor på. Den lå som den ligger på billedet, og umiddelbart kan jeg ikke se skudhuller, men har nu ikke flyttet rundt på den for at se efter. Tænker den kan have været ramt i waiden eller i bagløbet?? Råen ligger omkring et par hundrede meter fra hvor skuddene gik (et kvalificeret gæt). En påkørsel er ikke særlig sandsynlig!

Ræven har helt tydeligt taget sin del af kagen allerede, men min fornemmelse er klart at den er alt for stor til at ræven kan slæbe rundt på den. Så i øvrigt ræven ca. 75 meter væk fra råen da jeg gik hjem.

Herunder et par billeder.. Kom gerne med jeres gæt.
[Image: IMG_7671.jpg]

[Image: IMG_7669.jpg]

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Vend den dog om - det ser ud til på billedet, at den anden side er "hel", her burde du kunne se skudhuller hvis de er der - så ud med lommelygten, det haster inden ræven ødelægger beviset.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#3
På det tidspunkt af natten, kan det kun være krybskytteri - forbandet svineri [Sad!][Sad!]

Ræven kunne i det mindste udvælge sit et godt måltid mad [Wink]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Det eneste der blev vendt om i aftes var mig selv, og det var i sengen :o)

Råen var væk da jeg kom hjem fra arbejde i eftermiddag, så måske rævene har festet hele natten.. Der er i hvert fald ikke et eneste gram rådyr at se nogle steder.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)