Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulering eller ej
#1
Fandt det her på et andet forum, diskussionen går bla. på om vi skal undlade at regulere og på den måde måske få jagttiderne ændret.

Citat:quote:

Vi kan alle være enige om, at det der med regulering kontra jagt er noget kludder og bureaukratisk pis. Men nu ER reglerne nu engang sådan, og når gæs og duer pt. angriber bondens agre, så er der mange jægere, der velvilligt hjælper bønderne med at REGULERE jfr. bekendtgørelsen.

Således også jeg, men mine øjne blev da godt nok store, da jeg så tilladelsen, for imellem alle restriktionerne om kunstigt skjul, lokkefugle m.m. så fremkom det lige, at man nu heller ikke må bruge CAMOUFLAGETØJ når man regulerer.

Desuden måtte man heller ikke regulere duerne, hvis det ikke mindst var i flokke på 100 stk....og hvor står så det i loven ?

Jeg "tæskede" selvfølgelig endnu engang bekendtgørelsen igennem, for at se, om der skulle være noget, jeg havde overset...men det var der nu ikke.

Det vil sige, at Naturstyrelsen udenom loven nu også påbyder at man ikke må bruge camouflagetøj til regulering.



Citat:quote:

Mit svar er stadig - sig nej til regulering.

Hvis overhovederne i DK ønsker regulering, så lad dem foretage den selv.



Citat:quote:

Det er da også rigtig smart af alle de jægere der sider og regulerer,kæft hvor kan det pisse mig af,vi får da aldrig Due jagten tilbage hvis folk de regulere...
Bare vent og se,næste år bliver due jagten rykket yderligere frem,og folk ødelægger det bare for sig selv


Citat:quote:

Enig....
Lad SNS klare det selv.... Personligt fortæller jeg alle de "skydegale" , jægere at de skal lade være med og få den tilladelse og så skyde på duerne fra d. 1nov. Hvorfor er DJ ikke fremme i skoene og siger deres mening om denne sag. De kan da heller ikke være tilfredse med tingenes tilstand eller hva????



Citat:quote:

Jeg kan godt følge jeres strategi om at lade stå til. Om vendt så kunne et "hav af reguleringstilladelser også være med til at "man" fik øjnene op for, at der evt. skulle udvides nogle jagttider. Dette var blot en anden vinkel på problemstillingen som man kunne tænke lidt ove

I et historisk perspektiv, er den frie jagt så absolut under pres. Spørgsmålet er så hvad vi kan ændre og hvad vi er nød til at leve med !!



Citat:quote:

Spørgsmålet er jo kære med jægere, om vi skal være et værktøj for SN og andre (DOF, DN og flere), som de kan finde frem, når de syntes det er nødvendigt.

Jeg spurgte til dette på kredsgeneralforsamlingen i kres 6 og Ole Roed's svar var, at han ikke var for regulering frem for jagttider, men han mente også, at jægerne aldrig havde haft så gode muligheder for at ansøge om reguleringstilladelser og af den vej få mulighed for at ''gå på jagt'' på for eksempel duer fra 01.08.

Det kan godt være at det er nemmere at ansøge, men det bliver under SN's tilfældigt udstukne retningslinier.

Jeg tror ikke på det vil nytte at bombaderer SN med ansøgninger - tvætimod vil dette bekræfte SN og de andre i, at deres strategi er den rigtige.

Lige i øjeblikket, ser jeg store konsentrationer af duer på markerne med lejesæd - så problemerne med duerne er til at få øje på.

Det vare garanteret ikke længe, før der kommer en generel reguleringstilladelse på duer på Amager - blot tror jeg at den i år kommer til at omhandle gæs også.



Citat:quote:

Hvis nu man tænker lidt mere over de regulerings tilladelser, som Naturstyrelsen udsteder og de begrænsninger de tilknytter tilladelserne, så er der rent faktisk ikke tale om en regulerings tilladelse.

De givne tilladelser med deres restriktioner er kun en tilladelse til at agere fugleskræmsel med ladt våben.
Og skulle en fugl endelig blive skudt, så er der ikke sket en lovovertrædelse.

Hvis formålet virkeligt var at regulere, så ville, der blive givet mange flere beføjelser, ud over dem, der er i jagtloven.
Det kan man f.eks. tydeligt se ved regulerings bestemmelserne vedr. mårhund.



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Nu kan det være svært at vurdere, hvor repræsentativt det er for den samlede forvaltning af reguleringen i SNSregi. Der kan jo være tale om en enkelt vildtkonsulent, der "går amok" i begrænsinger og påbud....

Men hvis det er tilfældet - at det er repræsentativt altså - så er det da godt nok ligemeget med regulering. Så synes jeg, man burde invitere vildtkonsulenten til selv at agere fugleskræmsel, når bønderne klager over markskader. De kunne så på passende vis selv holde vagt ved grænsen, når mårhunden løber over grænsen (eller vildsvin for den sags skyld). Og skulle et vildsvin forvilde sig over grænsen, behøver vi jo ikke få øje på den - og dermed er der jo ingen grund til at alarmere ustyrelsen... så de kommer med nedskydningspåbud ;-)

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hmm, er da helt klart for, frivilligt at undlade regulering.... så kan de lære det.
Tror dog også at problemet består i afstanden mellem landbrug og parterne i vildtforvaltningen.
Det ville sikkert se anderledes ud, hvis de alle blev tvunget til at bo under en rågekoloni.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)