Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klikkere i ny SAKO 75 kal. 9.3x62..
#1
Jeg har haft problemer med klikkere i min spritny Sako75 i 9.3x62!! Jeg troede det var et headspaceproblem, men tror ikke længere på den mulighed. Jeg synes mere det tyder på, at det skyldes en noget træg slagfjeder.. Jeg har en anden Sako 75 i 6.5x55 og den slår hørbart og tydeligt hårdere. Jeg har målt begge fjedere og de er begge ca 74mm. Den nye riffel er med Key-lock men det betyder vel ikke det store? Jeg har på opfordring renset bundstykket og det er hjulpet lidt men jeg er ikke helt tilfreds. Hvad kan man gøre, jeg stoler sgu ikke rigtigt på, at det siger "bang", når man trykker på knappen og det duer jo ikke[Smile]
Svar
#2
Hvilke patroner er det med... ?? jeg havde nøjagtig samme problem med min Sako 75 i 9.3x62, men det var kun ved Norma Jaktmatch.

Den har aldrig klikket med mine hjemmelavede patroner.

Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
For mig er det omvendt. Har ikke klikket med norma jaktmatch, men med hjemmeladet (med CCI 200hætter). Har ladet mig fortælle at de et blandt de hårdeste, har overvejet at skifte til Federal)..
Svar
#4
Lige præcis 9,3 x 62 er ret sart hvad angår headspace.

De svage skuldre gør at patronen ikke bunder så kontant i kammeret som WSM patroner og Ackley Improved udgaver.

Hvis samtidig at headspace er i nærheden af max målet, kombineret med en smule træt slagfjeder og et fedtet bundstykke, så har vi baladen.

Sørg for enten at size så lidt som muligt, evt. kun necksize hylstre der er afskudt i kammeret. Rengør bundstykket indvendigt og smør det kun minimalt. Så løser de flestes problemer.

Med hensyn til CCI200 skulle være hårde. Det er ikke mit indtryk - tværtimod. Men jeg kan ikke dokumentere det. Det er bare en fornemmelse.
Ved small rifle gænghætter ser jeg en tydelig forskel i anslåningen mellem CCI 400 og CCI 450. Der kommer et noget dybere krater i CCI 400, men kronografen siger at der er absolut ingen hastighedsforskel imellem dem (samme ladning).

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)