Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
140 gr Accubond i 6,5x55
#1
Jeg skal til at lade lidt 140 gr Accubond i 6,5x55 så de kan bruges til klasse 1 vildt i Danmark. Jeg har ikke kunne finde nogen data på denne. Jeg regner med en COL 78,00 mm som udgangspunkt, og så noget RP 22/Norma MRP. Jeg kan godt finde nogen brugbare data i Quickload, men jeg ville gerne lige høre om der er andre der har gjort sig nogle erfaringer med denne kugle i nævnte kaliber og har lidt info de vil dele?

På forhånd tak.

Christian
Svar
#2
Har skudt buk med 130gr Accubond, i 6,5x55, og det var en rigtig god kugle. Det er dog ikke 140gr, og mine ladedata gik desværre tabt for et års tid siden.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#3
Rifle ********** Varberg
Calibre ********** 6,5x55
Barrel length mm ********** 570
Case ********** Norma
Bullet type ********** Nosler AccuBond
Bullet weight grain ********** 140
Primer ********** CCI 250 Mag
Powder Type ********** Rhino RP22
Powder weight grain ********** 49
Speed QuickLoad m/s ********** 846
Speed Chrono m/s ********** 835
COAL max mm ********** 82,1
COAL load mm ********** 81,1

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#4
Jeg skal til at prøve den i 260 rem, måske i næste uge, piben er en s&l pibe, så jeg har da rimelige forventninger, de kan nemli godt lide 140 gr men vi for se,
jeg tror du bliver glad for accubond 140 gr i 6.5X55 hvis du kan få den til at spinde.

who dares wins
who dares wins
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by CFR

Jeg skal til at lade lidt 140 gr Accubond i 6,5x55 så de kan bruges til klasse 1 vildt i Danmark. Jeg har ikke kunne finde nogen data på denne. Jeg regner med en COL 78,00 mm som udgangspunkt, og så noget RP 22/Norma MRP. Jeg kan godt finde nogen brugbare data i Quickload, men jeg ville gerne lige høre om der er andre der har gjort sig nogle erfaringer med denne kugle i nævnte kaliber og har lidt info de vil dele?

På forhånd tak.

Christian



Jeg har skudt en enkelt buk med den i 6,5x55 er er fint tilfreds. Resultat ses her : http://www.okhansen.dk/skudeffekt.htm

Har dog ikke ladet den så hårdt at den kan klare kat. 1 vildt da jeg altid har min 9,3mm pibe på fra september.

Bruger den også som 250 grains i 9,3x62 og der virker den bare perfekt hvis man kan tåle den laver noget ravage.

Mvh. Ole
Svar
#6
6,5x55
Krudt Norma MRP 49,0 grains
Gænghætte CCI 200
COL 77mm
Kugle Nosler Accubond ,264 140 gr
Hylster Norma
Kronogarferet hastighed i Sako 75 Varmint 850 m/s

DETTE ER IKKE EN START LADNING, PRØV DIG FREM

Jeg har skudt både råvildt og kronvildt med denne og det virker fint. Og så skyder denne ladning rigtig fint i min riffel. Jeg har også prøvet med Norma URP men med den var præsisionen ikke så god.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#7
Jeg skød 2 bukke med 6,5 x 55 140 grains Nosler Accubond for et par uger siden i Polen. Den virker fint. Det var første gang jeg prøvede denne kaliber og dette projektil. Udgangshuller er meget beskedent. En fingerspids størrelse.

FN
FN
Svar
#8
Hejsa

Skyder m hhv Hornady SPBT & Norma SPBT i 140gr - 46,4gr RP22

den samler meget fint og er superbehagelig at skyde med
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Rifle ********** Varberg
Calibre ********** 6,5x55
Barrel length mm ********** 570
Case ********** Norma
Bullet type ********** Nosler AccuBond
Bullet weight grain ********** 140
Primer ********** CCI 250 Mag
Powder Type ********** Rhino RP22
Powder weight grain ********** 49
Speed QuickLoad m/s ********** 846
Speed Chrono m/s ********** 835
COAL max mm ********** 82,1
COAL load mm ********** 81,1

MVH Bjarne



Efter hvad jeg kan se giver det 3544 bar.. er det ikke lige i overkanten.. nåmen anyhow, hvis man bruger rhino 25 istedet og anvender præcis samme tryk og øvrige data, får man samme hastighed, men bedre forbrænding (99,86%) og bedre fyldning af hylsteret..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)