Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjorte jagt
#1
så er der kun godt 40 dage til vi kan komme i skoven igen med rifflen på skuldren er vi spændte ja det tror jeg da nok vi erSmile hvor skal i slå slaget for og få en hjort og lade os så se om vi kan få nogen billeder på af dem som er heldige/dygtige Smile

[Image: DSC_2624.jpg]
Svar
#2
Ja hvis man bare havde noget jagt med så prægtige dyr på Wink
Svar
#3
Ja det er en rigtige drømme hjort for mig må jeg sige Smile..Og den er blevet opmålt til en fin sølvmedalje
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Ja hvis man bare havde noget jagt med så prægtige dyr på Wink



Hvis du ville køre i retning Varde, kunne du godt komme med gratis på krondyrjagt ved Ho bugt her i efteråret.....der er en del dyr i området [Big Grin][Big Grin]

.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#5
jeg køre gerne efter sådan en oplevelse

mvh. lars
Svar
#6
I starten af september var jeg på jagt i et sydvestjysk jagtområde hvor jeg er kommet med i jagten.

Vi var flere jægere der skulle på hjortepurch samme morgen og vi fordelte os i diverse områder, stiger og tårne i området. Jeg fik plads i et sydligt tårn. På vej hen imod tårnet så jeg en hind og hendes kalv der gik roligt ind i en tykning. Fra tårnet kunne jeg se 500 meter imod nord af et 12 m bredt spor. Imod øst ca 400 meter af et ca 6 meter bredt spor. Jeg var på plads ca 30 min før solopgang. I løbet af den den næste time så jeg flere små rudler af Hinder og kalve passere sporene. også Råer med velvoksne lam - samt den smukkeste næsten helt hvide Då med hendes lille kalv. Det var en flot morgen. Hver gang en lille rudel passerede sporet steg spændingen naturligvis - for kom hjorten bagefter? Det gjorde den nu ikke... Men morgenen var dejlig alligevel - og jeg så jo nok i alt 35 hinder og kalve - så jægerhjertet var fyldt med gode oplevelser.
Ca 40 min efter solopgang så jeg hjorten ud af øjenkrogen ca 350 meter op af sporet imod øst... Den så skudbar ud! Men var jo alt for langt ude og passerede ganske hurtigt sporet.
Jeg kom dog til at tænke på at der havde været en grad af systematik i måde Hinder og kalve havde passeret igennem området. De havde nemlig alle fulgt en veksel imod syd - for så ca 3-4 min senere at passere tilbage over sporet tættere på.
Så jeg tog min Schultz og larsen riffel i anslag med anlæg på tårnet. Kiggende igennem kikkerten hvor jeg mente hjorten måske ville komme tilbage.... Ganske som håbet kommer han frem - stopper kortvarigt på sporet og jeg lader kuglen gå. En hjemmerullet Hornady interbond 180 gr i 300 WM rammer ham højt på bladet og han går ned (ude på 140 m) som ramt af lynet. En dejlig morgen var pludselig blevet helt perfekt!!

[Image: Hjort.jpg]
Svar
#7
Tillykke med hjorten sen er flot fik selv en 12 ender den anden dag
Svar
#8
Tillykke med ham, han er sku flot.[:p]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Billeder Henrik!

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Sikke en flot kronhjort. Tillykke med ham!
Knæk og bræk.

308win1: Kom da liiiige med nogle billeder [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Tillykke med ham, det ligner godt nok Baldersbæk plantage det der. tager jeg helt fejl ?
Svar
#12
[Image: Mathiasog12ender9.jpg]
Svar
#13
ingen tvivl - du er faderen, han ligner dig rigtig meget.Heldigvis kan han vokse sig fra det.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#14
Kogt og kommen på plade

[Image: 30092011621.jpg]
Svar
#15
Knægten på det første billede har sgu fået sig en del mere hår på hovedet [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
he he ja det må man sige og han er os blevet til en pige Wink
Svar
#17
Det er et særsyn! Mere fantastisk end hjorten.
Husk aldrig at have noget med på et billede der kan stjæle fokus Wink

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#18
Jeg har ofte haft fornøjelsen af at være inviteret med på Kronvildtjagt i en større vestjysk plantage. indtil videre har jeg gennem årene "kun" skudt hinder og kalve - tingene har ikke rigtigt passet til en hjort.

Men i morges skulle det være anderledes, havde to hjorte for før skydetid, og en der passerede mig lige efter solopgang, men opdagede ham først da han var opslugt af træerne igen. 20 minutter efter solopgang skyder en af de andre ca. 400 meter fra hvor jeg sidder. Det sender resten af rudlen hen forbi mig. Der er ikke nogle hjorte imellem længere, men det sætter skub i en ny rudel. Først kommer der 30-35 hinder og kalve, bagest kommer hjorten, han stopper selvfølgelig bag et fyrtræ - men starter roligt op og jeg kan slippe en 165gr Accubond fri af hylsteret fra min 308ér. Han tegner fint og forender efter 20 meter, med et skud lige bag bovene.

[Image: IMG_01261.jpg]

Der var mange hjorte med hinderne i dag, og alle 11 mand så masser af kronvildt.
Vi stoppede jagten sidst på formiddagen, det blev en fin parade - og mange gode oplevelser.

[Image: P10100671.jpg]

Billedet hvor jeg sidder med "min" hjort er taget med mobilen, derfor den noget disede kvallitet.

//Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#19
Endnu engang "Tillykke med hjorten"
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#20
Tillykke med din danske hjort Bo.
Skulle der kun skydes hjorte den dag? Hvad med hinder og kalve?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)