Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rød blokpolitik?
#1
http://jp.dk/indland/article2494196.ece
mvh Sune
Svar
#2
For min skyld kan de lukke det latterlige hjemmeværn. Omtalte partier stopper nok ikke der, desværre. Igen skal man nærmest kriminaliseres for at besidde våben. Se nu knivloven. Den virker......ikke efter hensigten. Der dræbes stadig løs med knive i lille Danmark. Og det ændrer den lov ikke på. Den er kun til gene for de mange, der ved hvordan man gebærder sig....... Virkelig en trist udvikling vi har gang i her i Dannevang.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#3
Ja, desvarre rammer vabenloven dem, som den ikke er myntet pa i forste omgang.
Udover lidt reglementer om generel besiddelse, anvendelse og kob/salg af vaben, burde der slet ingen vabenlovgivning vare for ustraffede personer. At eje vaben, er blot som alle ansvar her i livet....et ansvar !
Sa kan man evt. have en vabenlovgivning, som kun trader i kraft ifm. kriminelle lovovertradelser.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Sune

http://jp.dk/indland/article2494196.ece
mvh Sune



Husk det, når næste valg kommer til efteråret !!!

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Gisp !
Laste lige indslaget igen fra JP.
DK's storste sikkerheds risiko er den "rode blok". Afskaf denne istedet
Ja Ok, desvarre 40 ar for sent vil jeg tro.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#6
Jeg er ganske enig i at de våben ikke har noget at gøre ude i folks hjem, hvad skal de der? Så vidt jeg er orienteret, er der ikke engang krav om at de skal være i våbenskab [:0]. De kan stå samlet der hvor de skal bruges.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#7
det er sku flot.......[Sad!][Sad!][Sad!][}Smile]
de vil fjerne nogle af de 750000 våben der ligger i private hjem
og har nu fået oplyst af de 5806 kan være hjemmeværnet`s hvor skal de sidste 744194 stk så komme fra ? jægere og skytter ?

deres våben kunne jo også samles på store lagere så skal "banditterne" jo kun køre 1. sted hen når de skal handle [V][xx(][V]

jeg kunde godt tænke mig at se en statestik over hvilke våben som banditterne har brugt. jeg har på fornemmelsen at det er våben fra øst-lande .......[?]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

For min skyld kan de lukke det latterlige hjemmeværn. Omtalte partier stopper nok ikke der, desværre. Igen skal man nærmest kriminaliseres for at besidde våben. Se nu knivloven. Den virker......ikke efter hensigten. Der dræbes stadig løs med knive i lille Danmark. Og det ændrer den lov ikke på. Den er kun til gene for de mange, der ved hvordan man gebærder sig....... Virkelig en trist udvikling vi har gang i her i Dannevang.


Jeg er stort set enig, har dog lige et spørgsmål.
@BigDane, er du lystsejler eller havjæger?

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#9
@KIMA ingen af delene. Ved godt hjemmeværnet har en søenhed, og de gør sikkert et stort arbejde der. De har bare et image problem. Hvilket er ærgeligt, da de nok rummer mere end trafikregulering. Emnet er tærsket igennem i en anden tråd tidligere.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#10
Den artikel træder på mig og mine jagtkammerater.

Der er ingen våben der "flyder" i vore hjem. Vi er alle lovlydige borgere der har anskaffet et godkendt våbenskab på Statens opfordring og så vil jeg ikke finde mig i at blive beskyldt for at mine våben ligger og flyder.

Jeg opfordrer til at vi mailer til Karina Lorentzen, retsordfører i SF og klager over sprogbruget.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
@BigDane, HJVs imageproblem skyldes nok tildels at vi ikke skilter så meget med hvad vi går og laver, der er ikke noget hemmeligt i det, men hvis vi skulle prale over de godt og vel 100 "skarpe" opgaver MHV løser hvert år ville vi ikke kunne lave andet og vi vil altså hellere sejle[Wink], derudover er det bedre reklame for medier/politikere og andre uvidende at nedgøre os[xx(], se bare dit eget indlæg hvor du kalder os latterlige[:0].
Nå, men vi er enige om at bla. knivloven har spillet fallit, indenfor det sidste døgn har der været 2 knivstikkerier, det ene desværre med dødeligt udfald[xx(]

@M@X, helt enig[^], tak for sidst, det var hyggeligt[Big Grin], nu vil jeg ud og finde en testbane[:p]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
@ujensen alle de hjemmeværnefolk der skal have våben, får dem ikke udleveret inden de har haft besøg at en der enten skal sætte et skab op for dem, eller skal godkende et eventuelt skab de måtte have stående i forvejen.

jeg ser ingen grund til at hjemmeværnsfolk ikke skulle have deres våben liggende. der er jo ingen af dem som har adgang til ammunition som de så også kunne have liggende hjemme.

af hvad jeg kan regne ud så mangler der nogle våben "der ligge og flyde" hjemme hos folk, hvor skal de komme fra??? jo de må så komme fra os;jægere, riffelskytter og pistolskytter. jeg vil da have lov til at have mine våben hjemme. der er opbevaret som de skal.
ammunitionen ligger for sig selv, sammen til bundstykkerne og forskæfter. derudover så er piben også taget ud af pistolen og ligger i et våbenskab, som er muret inde, for sig selv.

Derudover så er der jo ingen af hjemmeværnsfolkene som tager våben med på deres almindelige opgaver, så som at dirigere trafik og finde bortløbne børn og gamle mennesker.
hvis politiet eller militeret skulle tage sig af de opgaver, så ville det sgu også blive noget så forfærdeligt dyrt.

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#13
@KIMA så synes jeg ærlig talt, der er en skam, det ikke synliggøres, hvad I laver. Du ved godt selv, hvilket billed mange har. Til diverse koncerter, events og andet står der tit tandløse skæve eksistenster og svinger med kniplen.... [B)]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

@KIMA så synes jeg ærlig talt, der er en skam, det ikke synliggøres, hvad I laver. Du ved godt selv, hvilket billed mange har.
Tja, jeg er som oftest ligeglad med hvad folk synes, men det kan da godt pisse mig lidt af at folk ofte ævler løs uden at gide undersøge sagens rette sammenhæng
Til diverse koncerter, events og andet står der tit tandløse skæve eksistenster og svinger med kniplen.... [B)]
hmmm, troede at det var køller du og vennerne svingede med[B)]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#15
Jeg synes denne tråd bedre end noget andet viser hvor store problemer vi våbenejere har, og også viser hvor nemt det er at lave våbenbegrænsninger. Istedet for at stå sammen med saglige argumenter imod begrænsningerne, begynder vi at svine hinanden til i de små nicher vi hver især interesserer os for.

Det ser skidt ud for privat våbenbesiddelse under de omstændigheder.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
@KIMA er det ikke den slags der kan gi en uge i køleskabet.??? Du er måske fredet????

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Istedet for at stå sammen med saglige argumenter imod begrænsningerne, begynder vi at svine hinanden til i de små nicher vi hver især interesserer os for.

Det ser skidt ud for privat våbenbesiddelse under de omstændigheder.



Du har ret, nu mener jeg ganske vist ikke at jeg har svinet andre til, kun smidt deres fordomme tilbage i deres egen retning, hvis det har stødt nogen vil jeg hermed gerne beklage[:I]

@BigDane, hvis du føler dig stødt eller forfordelt er du velkommen til at klage til en moderator, og nej, jeg er ikke mere fredet end andre[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#18
Og i 'gamle' dage havde man en M/49 maskinpistol liggende i bunden af klædeskabet og adskillige æsker 9mm kup ammunition, og det var der ingen der bekymrede sig om.
H
Hogmeister
Svar
#19
Ja,det er en sørgelig artikel,med det sædvanlige våbenforskrækkede indhold fra dén side af salen. Det er helt fantastisk som store dele af de folkevalgte tror,at hvis man bare indskrænker/forbyder almindelige og lovlydige borgeres ret til at eje/opbevare våben,så løser man volds og andre kriminalproblemer. Meget beklagelig at de nu,åbentlyst,vil begrænse antallet af private våben her i DK. Jeg kunne nok finde punkter i de partiers politik,der har haft større betydning for vold og anden krimminalitet,end antallet af våben hos os lovlydige har haft......[xx(][xx(][xx(]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#20
helt enig!

vi køber, registrerer og opbevarer våbene. skurkene stjæler dem og bruger dem til alle de dårlige ting.
det er rigtigt at der ind imellem bliver der stjåler nogle enten i forretningerne og hos private (der var værre før de kom i skabe) og brugt til dårlige ting.
denne stramning rammer kun os, og ikke de kriminelle

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)