Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Classic vs. Browning X-bolt.
#1
Jeg overvejer at forkæle mig selv med en ny skyder og har lidt kik på ovennævnte. X-bolten fik god kritik i Jæger sidste år.
På den anden side: S&L har jo altid haft et godt ry..
Og jeg må indrømme at mit hjerte banker mest for S&L, man ser da bestemt også kvaliteterne i ”amerikaneren”

Man hvad siger panelet: S&L eller Browning??
Mvh Finn
Svar
#2
nu har jeg haft min s&l 97dl med til afrika og canada nogen gange ude problemer den har bare virke 100% vær gang!!! så mit svare til dig vil være Schultz&larsen

hvad kaliber have du tænk dig???

Schultz&Larsen is nr:1
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#3
http://www.youtube.com/watch?v=Hecf_z0lFWQ

Schultz&Larsen is nr:1
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#4
Faktisk er jeg nok lidt kedelig med kalibervalg. Så det bliver en 30.06 ud fra den betragtning "at den kan det hele"
Mvh Finn
Svar
#5
S&L er kræs, men de er vel heller ikke helt i samme prisklasse? Kender ikke X-bolten, men kan anbefale S&L, Sako og Tikka som rigtig gode out of the box rifler. Jeg elsker Remington, men der skal man være klar til at modificere lidt hvis det skal være rigtig godt.

PCP .25, 223rem, 308win, 7mmRM, 9,3x62, 375 H&H
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
jo prisen er der ikke det store på; ca 1000 kr i forskel. X-bolten kan aflades i sikret tilstand, der ved jeg faktisk ikke om S&L kan?? Skæftet på X-bolten har fået nogle (efter min smag) lidt sjove fræsninger... Måske er jeg bare for konservativ[:I]
Mvh Finn
Svar
#7
Hej

Hvis du skal bruge den udendørs i fugtigt vejr, ville jeg vælge x-bolten. S&L Classic er ikke kendt for god rustfasthed.

Mvh. Taby
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by kystfisker

Faktisk er jeg nok lidt kedelig med kalibervalg. Så det bliver en 30.06 ud fra den betragtning "at den kan det hele"



jo måske lidt kedelig med en 30.06 men mit råd til dig vil være at få en du kan skifte løb på få tror mig du bliver glad få det! har til den ene af min s&l 97dl 243win 308win 9,3x62. og så har jeg også en anden s&l 97dl i kaliber 458 win mag men den skifter jeg ikk løb på fordi det er min storvildt rifle

Schultz&Larsen nr:1

"better safe, than sory"
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by taby

Hej

Hvis du skal bruge den udendørs i fugtigt vejr, ville jeg vælge x-bolten. S&L Classic er ikke kendt for god rustfasthed.

Mvh. Taby



Nu er min ganske vist en 97'er, men jeg bruger den i alt slags vejr. Den har været i Skotland i en uge sidste år med det vejr de nu engang har i Skotland. En anden deltager på den tur havde også sin S&L med.

Jeg vil vove påstanden, at de begge står som nye, hvad angår rust.

Har i øvrigt en 20 år gammel A-Bolt som jeg også er rigtig glad for, den er heller ikke rustet væk. Så trådstarter bør efter min mening vælge den han føler for - uden frygt for rust.

Mvh.
Anders
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by kystfisker

jo prisen er der ikke det store på; ca 1000 kr i forskel. X-bolten kan aflades i sikret tilstand, der ved jeg faktisk ikke om S&L kan?? Skæftet på X-bolten har fået nogle (efter min smag) lidt sjove fræsninger... Måske er jeg bare for konservativ[:I]



Jow jow. S&L kan skam aflades i sikret tilstand.

Bemærk lige at udvalget i montager er ret begrænset til X-bolt. Der er 4 skruhuller i hver base lagt ud i et X.

Derfor er der flere muligheder med en S&L.

Med hensyn til at kunne aflade i sikret tilstand, så er det for mig en fuldstændig ligegyldig funktion.
Hvad enten riflen har denne mulighed eller ej, så fritager det ikke skytten for at lade piben pege i en sikker retning under tømning af riflen. Og i min verden er det total forbudt at aflade indendørs.
Når jeg er færdig med jagten og kommer hen til bilen/kommer hjem til bagdøren/kommer ud til offentlig vej, så peger jeg mit våben ned mod jorden og holder fingeren fra aftrækkeren, men s jeg åbner kammeret og tager patronen ud. Jeg har ikke det mindste at bruge funktionen "kan aflades i sikret tilstand" til.
Just my ½$

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
med hensyn til afladning er jeg helt på linie med M@x !
en anden ting er låsegangen: i mit tilfælde ( A bolt SS i .375 ) er der kæmpeforskel til S&L, fatbolt´n er i en anden klasse[Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Af de 2 du nævner, banker mit hjerte også klart mest for S&L, men ka` da godt undværre en hvis du tænker "brugt"[Smile]
Kan du evt aktivere din PM?
Mvh Lars
Svar
#13
jep, er på job nu - Giver lige lyd fra mig i aften..
Mvh Finn
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Derfor er der flere muligheder med en S&L.


Der er nogle af Classic'erne der ikke har huller til fremmed montage Undecided

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#15
jo jo jeg er da helt på linje med M@x og i andre med hensyn til sikkerhed i forbindelse med af-ladning og håndtering i al almindelighed.
Men jeg syntes nu alligevel det var en rar funktion at há.
Mvh Finn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)