Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moly coated projektiler Hjælp.
#1
Hej alle, og god sommer.
Som overskriften siger, hjælp søges. Ny RCBS vibratory case cleaner er indkøbt, Lyman super moly og stålhagl ligeså. Projektiler har jeg nok af. Har set at man skulle få det bedste resultat ved at affedte projektilerne først. Derefter stålhagl, moly og projektiler op i bowlen og så starte. Hvor længe skal de ca. have?, er det evt. cal. afhængig?. Godt så, hagl og projektiler adskilles, nu vil jeg gerne vokse projektilerne med "kanauba voks"? Hvordan? Rives voksen på et rivejern?, smeltes det? skal voksen køres på med stålhagl eller? Så har jeg også hørt om en afsluttende polering med nøddeskaller.
Hjælp for nu skal det prøves.
Jeg er ikke ved en computer resten af weekenden, skal arbejde, men ser frem til mange gode oplysninger. På forhånd tak.
Mons
Svar
#2
Jeg kører dem en time, har aldrig brugt anden polering end at lade dem rulle frem og tilbage i et gl.håndklæde til den overskynede moly sidder i håndklædet.

Hilsen Steen.
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#3
Du skriver at du gerne vil polere projektilerne med karnauba voks.
Hvorfor dog det?
Bevares, de bliver pæne og blanke, men nogen praktisk anvendelighed derudover kan jeg ikke se.
Karnauba voks bruges til bilvoks og f.eks. til polering af træ.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#4
Hej igen.
fisker, tak for tippet.[Smile]
fasan, jeg vil gerne VOKSE projektilerne, ikke poler, med kanauba voks. Grunden skulle være, at voksen holder bedre på moly`en, så længe man hånterer patronerne, og ikke får sorte finger, bare ved at røre patronerne. Norma giver også voks på deres Diamond Line serie. Derefter en afsluttende polering, evt. med nøddeskaller, for at udjævne voksen, måske[?]
Og hvad er der i grunden galt med pæne & blanke projektiler. Vi polerer jo også vores hylstre, det er ikke nødvendigt, så længe de bare er rene for sand og andet skidt.[Wink]
Og husk så lige på: her er det mig der stiller [?], og jer der har alle svarene[:I] fordi jeg aner intet om dette emne, det er det jeg gerne skal lære gennem alle jer.[8D]
Svar
#5
Jeg bruger følgende fremgangsmåde.

1. nye og rene kugler ryger direkte i moly-skålen, kugler der er fedtede eller gulnede får 5 min. I 10% eddikesyre.

2. kuglerne køre i molycoaten i 40-120 min. Til de har taget imod - en vurderingssag.

3. Efter molycoatningen renser jeg i nøddeskaller, tilsat kanaubavox, i 10-15 min. Kanaubavox rives i på rivejern.

Hilsen JM
Svar
#6
Jeg synes nu ikke det giver så sorte fingre når jeg lader.
Håndklædet tager det meste [:I] Konen synes nok jeg skal vaske møget af og ikke tørre det af i håndklædet når hun vasker [Wink]
[Image: 2010-337-2-5-42-1-PC030122.JPG] (Barnes X)
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#7
Hej igen.
6mm: super, kort og godt.
God info. Det er sådan noget jeg har brug for[Smile]
Flere gode bud modtages.
Venligst
Mons
Svar
#8
Hvis/når der lægger sig et lag moly på bunden af skålen, så skrab det ikke af, så det kommer op i mediet. Projektilerne bliver belagt med et alt for tykt og nopret lag.

Hæld hellere mediet over i noget andet og rens skålen grundigt, før du kører videre.

Jeg har heller ikke ment det var nødvendigt med voks efter coatingen, kun renset projektilerne kort tid i rene skaller.

Den med håndklædet vil jeg prøve næste gang [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)