Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beretta chokes/boring
#1
Jeg har en Beretta med 5 chokes.
Der blev skruet én med 3 hakker og én med 4 hakker i fra start. Jeg har ikke skiftet dem ud endnu. (ved ikke hvad hakkerne betyder).
Mit spørgsmål er, om det er den optimale "indstilling"?
Er det mon bedre, med mere åbne chokes?
Svar
#2
du får ikke let ved at få ret meget ud af mere åbne chokes: jo flere hak jo mere åben, så du bruger en ret åben bøsse nu

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg har selv et par Beretta med det gamle system (MobilChoke) tror jeg det hedder..

Målene ift. hakkene er benævnt som følgende;

1 hak -- Full choke
2 hak -- 3/4 choke
3 hak -- 1/2 choke
4 hak -- 1/4 choke
5 hak -- improved cylinder

Generelt er jeg efter at have fået forlængede i min Browning (Den der bliver brugt pt.) blevet rigtig glad for forholdsvis lukkede chokes - Jeg kan bedst li at det er enten eller..

Når det så er sagt afhænger det meget af hvilke jagt former du dyrker? Jeg går f.eks. en del på sneppejagt over stående hunde og har derfor ofte en rimelig åben choke i det første løb. Hvis jeg skal skyde fasaner og ænder på længere hold lukker jeg den mere, og står den på Grav- eller gåsejagt bliver den lukket endnu engang.

Nu til efteråret bliver min Browning nok Mod. og Imp. Mod. eller med målene herover 1/2 og 3/4. Det passer godt på det all-round jagt jeg kommer på. Det bedste du kan gøre i mine øjne er at teste på papir - man kan blive meget klogere af at se skudbillederne med forskellige patroner. Du vil garanteret lære af det! (Det gjorde jeg ihvertfald, og gør som stadig [Wink])

For lige at slå et slag for Kvalitets chokes: Jeg fik Trulock Chokes (forlænget) hjem fra USA til min Browning og fandt at;
Fabriks choke fra Browning er omkring 10 % dårligere dækkene end de forlængede i tilsvarende størrelser og med samme patroner (Godt nok kun forsøgt med flugtskydningspatroner indtil nu).
Svar
#4
Super - mange tak for Jeres svar!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)