Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sløre i bundstykket
#1
jeg har en midtland 308 og der er en del sløre i bundstykket når det er trukket tilbag den har altid haft det er det noget de bare har eller kan der gøres noget ved det? Den skyder fint nok ikke noget der.ved godt det ikke er en dyr riffel og overvejer da os en ny
Svar
#2
Det er noget riflen er født med og det kan ikke laves om.

Lev med det eller køb en anden riffel.

Gå efter en fatbolt riffel. De har mindst slør når bundstykket er trukket tilbage.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Hvis du gerne vil have en ny riffel er det bare at gå i gang - der er masser af undskyldninger for at investere... men med mindre det virkeligt generer dig, ville jeg hellere bruge pengene på at gå på jagt.

Din midland er med al sansynlighed baseret på en mauser 98 lås og som max skriver er det helt normalt for den lås. Du kan få masser af rifler med mindre slør, bedre låsegang, mere "fancy" design, men du skal lede længe efter en mere funktionel lås og hvis riflen skyder godt, er vi tilbage ved "lysten til noget nyt"...
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Det er noget riflen er født med og det kan ikke laves om.

Lev med det eller køb en anden riffel.

Gå efter en fatbolt riffel. De har mindst slør når bundstykket er trukket tilbage.



Der er da firmaer der foretager en justering af låsen/låsestolen, hvor låsestolen udbores og der isættes en "sleeve" (bøsning) - og hvor låsen afdrejes og der fastfryses en lignende "sleeve".

Så tollerancen mellem lås og låsestol formindskes.

Så jo, det er noget Midland er lavet med fra fabrikken - det har ikke meget at sige, ud over den almindelige "overall feel of the gun".

Men jo, det kan godt gøres noget ved det - men det kan ikke betale sig med en Midland.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
nej jeg hade det os på fornemmelsen det bare var sådan de er det er jo ikke en dyr skyder men er glad nok for den os har skudt meget med den og meget vildt og den har aldrig fejlet og den køre nu på mit 13 år og jeg købt den brugt og sat så en ny kikkert på. Men jeg kun så godt tænke mig en 300WM men nok lige stor nok til råvildt
Svar
#6
Du kan evt. komme kædesavsolie og fint sand omkring bundstykke/låsestol - det giver mindre slør [8D]

En nem måde at afprøve det på er at tage til jagtfeltskydning på Ulfborg - her er masser af sand [xx(]

Bedste bundstykkegang finder man nok på S&L, Sauer, Kongsberg

Men en Tikka & Sako kører såmend også hæderligt
Resten nævner jeg ikke [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)