Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vindafdrift ??
#1
Her er et måske meget dumt spørgsmål, men jeg er sgu i tvivl. Når man skyder i sidevind, skal man så regne med at projektilet søger op mod vinden, eller driver det med vinden ??

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#2
Det driver med vinden.

Du kan læse i diverse tabeller hvor meget, eller du kan gå ind på http://www.norma.cc og lege med deres balistiske kalkulator, der kan du både justere vindhastighed og vindretning.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#3
tak for svaret, jeg skal nemlig til riffelprøve idag, og det blæser jo en del.

Lasse
Mvh.LANI



Svar
#4
Hej Lasse

Du skal passe på ikke at overvudere vinden, På 100 meters afstand skal det blæse en hel del for at det bliver at se, hvis det da er er en mellem kaliber du skyder med (6.5x55. 308w) Men ved lette kugler og på lang afstand et det helt klart noget du skal regne med. Held og lykke med riffelprøven

Mvh. Jakob

Så længe der er bly i luften er der håb!
Mvh. Jakob

Svar
#5
Ja, pøj pøj [Smile]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)