Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12/70 kan jeg selv ?
#1
Okay jeg aner ikke lige hvad den hedder. men den man drejer til siden for at knække sin o/u.

på mit gevær har jeg opdaget at denne sidder pisse skævt, hvorfor aner jeg ikke. men er det noget jeg selv kan reppe ??? og i givet fald hvordan ?

Gode råd modtages gerne

Kig Billeder:
http://img850.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=img0345v.jpg
Svar
#2
ja det kan du nemt lave selv, skyd en masse skud og den vil komme ind på plads, den skal side sådan når geværet er ny.
Svar
#3
Problemmet er jo bare at geværet ikke er nyt Wink
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Problemmet er jo bare at geværet ikke er nyt Wink



Så har den vel ikke skudt så meget[Wink]

Alle nye geværer er født sådan. Et gevær af god kvalitet skal have temmelig mange skud, inden riglen er slidt til.

I dette tilfælde ser det ud til det er en Beretta, her er det låsestifterne, der skal slides til.

Men du kan jo gå til en bøssemager og få ham til at file nogle tusinde skud af mekanismen[Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Nå så må jeg jo heller gøre mere ud af jagten i år og få skudt de 1000 - 2000 skud af Wink
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by headhunt

Nå så må jeg jo heller gøre mere ud af jagten i år og få skudt de 1000 - 2000 skud af Wink



Du må vist hellere gange med 100, for at være på den sikre side ...

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Min Jaguar 12/76 o/u "lider" af samme ting [Smile]. Jeg har haft den siden jeg fik jagttegn (2006). Og toplukkenøglen som "dimsen" hedder har ikke rokket sig det mindste efter 5 år. Og det skal siges at jeg tager meget på flugtskydningsbanen. Min sidder lige så skævt som vist på dit billede. Jeg er for længst begyndt at tvivle på, om den nogensinde flytter sig [Smile]

Sako Quad 22LR/Bushnell Banner 3-9x40
Sako Quad 17HMR/Bushnell Banner 6-24x40
anschütz std 22LR/Eagle Eye 4x32
Remington 788 222Rem/Tasco 4x32
FX Typhoon .22/Bushnell Banner 3-9x40
Jaguar O/U 17/76
Akkar Altay 12/76
Remington 870 Express 12/76
(Den er god nok, 2stk Quad Smile )
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar
#8
Det kan dog også skyldes skidt i rigelsporet eller hullerne til låsestifterne.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Glæd du dig over det, når du skal af med den igen ser den jo ud til ikke at have skudt ret meget :o)

Min Jaguar White Diamond 12/76 gør det samme, men har heller ikke skudt ret meget endnu.

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#10
Hvad med bare at sidde med den i sofaen hver aften i en måned og åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke.... [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hvad med bare at sidde med den i sofaen hver aften i en måned og åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke....åbne lukke.... åbne lukke.... [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]



Jeg tror man skal bo et sted med begrænset udbud af kulturelle arrangementer for at få ide til den slags tidsfordiv.[Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Sådan fik jeg da kørt aftrækket på min Ruger lidt til...

Sidde og skyde fjernsynet med klikpatroner, med "True Grit", "3:10 to Yuma" og "Appaloosa" på DVD'en[Big Grin]

Man kan også fint øve genladning af Ruger no.1 og se "Bøffeljagt" samtidigt....[8D]

Min kone er dog stadig, efter alle de år, ikke helt sikker på at det er helt normal og acceptabel opførsel i stuen[:I]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#13
Tjaee 308 komp

Hellere sidde med sine skydere i stuen - nogen gange 3 stående op ad ryglænet i en 2 personers sofa [8D][:I] end at opleve "kultur" (hvad [}Smile] er det[?]) Er det eks. at se på homoseksuelle der er på stoffer danse ballet - opleve standup fra metroseksuelle[?] høre på jazzmusik[?] (uorganiseret larm) og Opera tænder jeg heller ikke på.... og hvad med kunst? Aber kan male lige så godt som mennesker hvis de har de rigtige farver [:I]
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Min Beretta Silver Pigeon var også træg i lukketøjet fra ny - den balsamerede jeg over en længere periode til den gik bedre...[^]
Konen har skam erkendt at jeg ikke er helt normal [Big Grin]

Er der virkelig ikke andre end mig der får dybe tanker når de sidder og kikker ind i våbenskabet[?] [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
Svar
#14
Du skal være glad for den er på kl.halv seks endnu.En god sæson på lerduebanen uden olie.Så kommer den hurtigt ind!!

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#15
[/qoute]
Er der virkelig ikke andre end mig der får dybe tanker når de sidder og kikker ind i våbenskabet[?] [Big Grin]

[Image: t3tactical.gif]
[/quote]
troede kun det var mig der gjorde sådan noget.
Går du også ud og siger godnat til dem hver aften og putter dem inden du går i seng?

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#16
Dybe tanker?

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#17
Skydevåben hører ikke ind under "metrosexuel kultur" eller "Dybe Tanker" de hører under "instinkter" "reflekser" og godt håndværk[^]

Hver gang jeg kigger i mit våbenskab er min dybeste tanke: Det skab er for lille.....[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
min browning 425 har skudt tæt ved 3000 skud og den sidder mere til højre end den der min onkels miroku har skudt over 30,000 skud og den sidder ik lige endnu
Svar
#19
Hmmm okay vi ser på det i 2030 så Wink
eller der omkring
Svar
#20
Tror det er bevist man har ''forsat'' toplukkenøglen; man undgår
flækket tommelfingernegl hvis man afgiver hurtigt skud: afsikrer
og skyder inden fingeren er fjernet fra sikringsknappen.
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)