Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sika jagt irland
#1
Heii alle
er der nogen der har prøve lykken med sikahjort i irland?
da jeg selv står og skal afsted så ville bare lige høre om det er en udfordrerne jagt på dem i irland?? og om mit valg af riffel er oki jeg tager min (schultz&larsen 97dl 308win bushnell elite 6500 2,5-16x50 mil dot)

Mvh K Jensen

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#2
Nu ved jeg ikke hvor du skal hen i Irland - Selv har jeg besøgt Kerry County i Sydvest delen af Irland - Det var en super jagt!!

308W er rigelig til en Sikahjort, og optikken vil også sagtens kunne klare opgaven der ofte er delt i en kombination af lidt længere skud i højlandet og lidt skumringsbetonet skud i lavlandet. Sådan var det ihvertfald hvor vi var [Smile]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Nu ved jeg ikke hvor du skal hen i Irland - Selv har jeg besøgt Kerry County i Sydvest delen af Irland - Det var en super jagt!!

308W er rigelig til en Sikahjort, og optikken vil også sagtens kunne klare opgaven der ofte er delt i en kombination af lidt længere skud i højlandet og lidt skumringsbetonet skud i lavlandet. Sådan var det ihvertfald hvor vi var [Smile]



Hej S.G
okay lyder godt kan desværre ikk huske hvor det er vi skal være der oppe jeg er bare en der bestiller en rejse uden at læse det papir, men det er hunterriis jørn der har lave turen til mig men du mener at det vil virke til den jagttur???

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#4
Hvis det er Riis' pakke vil jeg tro det er nede syd på - Der skal du nok regne med en del hill (højlandsjagt) i løbet af morgenen og formiddagen og lavlandsjagt i skoven om aftenen. Det passer dit sæt fint fint til.

Vær lige opmærksom på at få tjekket med Riis eller andre kompetente kilder at mili kalibre som 308 og 30-06 er tilladt !!! Jeg kan huske det har været diskuteret herinde før, men om vi fik det helt afklaret kan jeg ikke helt genkalde!?
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by S.G

Hvis det er Riis' pakke vil jeg tro det er nede syd på - Der skal du nok regne med en del hill (højlandsjagt) i løbet af morgenen og formiddagen og lavlandsjagt i skoven om aftenen. Det passer dit sæt fint fint til.

Vær lige opmærksom på at få tjekket med Riis eller andre kompetente kilder at mili kalibre som 308 og 30-06 er tilladt !!! Jeg kan huske det har været diskuteret herinde før, men om vi fik det helt afklaret kan jeg ikke helt genkalde!?



jamen det lyder da meget godt så [Big Grin] jeg har spurget ham om min 308 win var lovlig til sikahjorte og det sage han at den var, [Wink] og så går jeg også og håber at jeg kan være heltig at få mig en billy goat

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#6
243éren ville også kunne klare det - men på de lidt længere hold er 308éren min favorit [Smile]

Knæk & Bræk derover når den tid kommer! Husk os der ikke er så heldige meget gerne ser lidt billeder [Wink]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by S.G

243éren ville også kunne klare det - men på de lidt længere hold er 308éren min favorit [Smile]

Knæk & Bræk derover når den tid kommer! Husk os der ikke er så heldige meget gerne ser lidt billeder [Wink]



jamen det var også det jeg tænke at 308 win ville være bedre en 243 win til lang skud [Wink] mange tak S.G ja det skal jeg huske [Smile]

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)