Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjemtransport af Bjørn
#1
Er der nogle der har haft problemer med at få en sort-bjørn hjem fra Canada. Det er 11 månder siden at jeg var på jagt der over og den er ikke kommet i nu. Så hvad er den normale transport og udstopnings tid
for den
mvh

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#2
Hej.
Jeg skød 2 sortbjørne nær Calgary i september og brugte agility logistics til hjemtransport af skindene. De ankom først i april men det var primært fordi den canadiske konservator som skulle udføre "dip and pack" tog sig rigtig god tid. Da først han havde sendt skindene videre gik det relativt hurtigt. Skindene er nu hos en dansk konservator som har sendt dem til garvning i tyskland og det har indtil videre taget ca 3 mdr. Tror man skal være forberedt på at hjemtransporten og særligt konservator arbejdet tager ret lang tid og der kan let gå et år inden bjørnen lander i din stue. Har du ikke mulighed for at finde ud af hvor dine skind er i øjeblikket og evt. kontakte dem og høre efter forventet leveringstid? Der burde ikke være problemer med eksport fra Canada og import til Europa så længe du har dine CITES dokumenter og evt veterinær godkendelser i orden. Dette er noget konservatoren ofte sørger for [Smile]
Svar
#3
De bjørneskind vi skulle have hjem fra en tur i maj 2009 dukkede først op i november 2010 , men de var også lavet helt færdige i canada , men de var også lavet rigtig flot så det var ventetiden værd
Svar
#4
Det tog ca eet år at få mine skind hjem fra Canada.

vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
ok. tak for svaret så er jeg rolig.

mvh

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#6
Hej alle har det sammen problem! var oppe i labrador canada den 11mdr år 2010 og jeg har ikk hørt noget til min bjørn i nu
har jeg nogen grund til at være bekrymret????? Undecided

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#7
hej
Det var også i Labrador jeg var på jagt. var du med norsk jagtformidling på jagt?.
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by river

hej
Det var også i Labrador jeg var på jagt. var du med norsk jagtformidling på jagt?.
mvh
kristian

Dø ved kølle



Hej Kristian jaaa norsk jagtformidling/mc jagtrejser Undecided tror jeg ved hvem du er vi var på jagt sammen der oppe (kristoffer oppe fra hanstholm) Wink

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#9
hej
Ja det var. Der skulle også være bjørne garenti men den holdt heller ikke vand. Vi var 3 ud af 6 som skød bjørn. Samt at det skulle være 1 til 1 jagtføre men det kunne de heller ikke klare
mvh

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by river

hej
Ja det var. Der skulle også være bjørne garenti men den holdt heller ikke vand. Vi var 3 ud af 6 som skød bjørn. Samt at det skulle være 1 til 1 jagtføre men det kunne de heller ikke klare
mvh

Dø ved kølle



nej der var ikk nogen der fik det de have betalt få på den tur Undecided

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#11
men hvis vi ikke kommer til at se vores bjørne igen har jeg en advokat de kan komme til at snakke med.

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#12
Hed jeres guide Kevin Anderson? [Big Grin]

Kevins måde at guide på--->http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=21039
Mvh
Christensen
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Hed jeres guide Kevin Anderson? [Big Grin]

Kevins måde at guide på--->http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=21039


Tror det er et sted på forummet, hvor ikke alle har adgang. Ikke mig i hvert fald [Smile].

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Hed jeres guide Kevin Anderson? [Big Grin]

Kevins måde at guide på--->http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=21039



Kan heller ikk komme ind og se det [xx(]

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#15
Det er undertegnets tur på testrejse i Washington state efter sortbjørn, hvor jeg og andre blev syndt så det driver af komplet inkompetent guide. Den ligger i Dralf forumet da den rummer lidt personlige detaljer, jeg ikke synes behøves være tilgængelige for folk unden for forumet. Høgh skrev en advarsel til alle andre efter turen. Den kan læses her: http://www.riffeljagt.com/wapiticreekoutfitters.htm

Mit spørgsmål var lidt for sjov om i skulle have haft samme inkompetente guide der opførte sig på samme måde som stein bagger i penge spørgsmål.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#16
Hej
Så tror jag at det er på tide at få en advokat på denne sag. er der en som kender en der er god til denne type af sager
mvh
kristian

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar
#17
Så har jeg fået min bjørn. det tog lidt extra tid der var en tanner i Canada der var gået konkurs. Så de Canadiske myndigheder hold alle skind tilbag

Dø ved kølle
Dø ved kølle
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)