Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geoff Anderson
#1
Hej,
Nogen her på forummet, der har erfaringer med tøj fra ovennævnte til jagt brug? Er det lige så godt som de selv siger eller skal man holde sig væk? Jeg tænker primært på Dozer 3 leaf jakke og Urus 3 leaf bukser...del jeres erfaringer...
På forhånd tak...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
Min bror der fisker meget har en del af deres ting og er godt tilfreds med det.
Selv har jeg en skjorte og er super glad for den.
Det var ikke meget hjælp , men lidt??

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#3
Det er udemærket - men efter min mening ikke helt på højde med Härkila og Fjälräven...

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg har en vadejakke, og synes at detaljerne er rigtigt gennemførte. Jeg overvejer faktisk om jeg skulle prøve deres jagttøj næste gange jeg skal have nyt. Indtil videre klarer jeg mig dog med mit Rivers Vest.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Jeg har Snozer jakke og Snurus bukser.
Kanon sæt med rigtig gode detaljer.
Første sæt blev lidt løs i syninger efter 1 års håndt brug, det blev ombyttet (Byttepris ke 1000,- da jeg havde fået et lille brændemærke)

Sæt nr 2 holder bare rigtig godt på 3´år

Har aldrig haft et sæt med så gode egenskaber mht. regn.

Super service

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#6
Har også et sæt jeg MISbruger alt hva jeg har lært. Det er topkval. Eneste minus er at det mildest talt IKKE er lydsvagt. Det er fiskene nok ligeglad med, men det er vildtet ikke helt på samme måde. Ellers er det jættebra´.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand[/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#7
Hej Rincon

Så kan det vist ikke være Snozer og Snurus modellerne du har da jeg netop anser dem for at være idelle mht støj

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#8
Jeg har en G.A. fiberpelsjakke med membran og er alt andet end tilfreds.

Har været ombyttet en gang p.g.a. af den fik skab[Big Grin] på fiberpelsen. Derudover er den ikke særligt åndbar.

Derimod har jeg et Chevalier sæt der kører på elvte år, her blev jakken ombyttet efter et halvt år. Utæt ærme. Ellers har det bare holdt til det hele i både ind og udland.

Skulle jeg ud at købe nyt idag, er der ingen tvivl om, at det blev et Härkila sæt, f.eks. Extreme. Det plejer at holde og skulle der være et problem, bliver det normalt ombyttet inden for en uge.

Husk altid ved reklamationssager at aflevere tingene rengjorte ell. vasket[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#9
Min fjälräven goretexjakke fra foråret 2000 kører stadig. Der er gået en syning ved lommerne og ved lynlåsen - men ikke mere end fruens symaskine kunne klare det på 5 sekunder....
Membranen er åndbar og jakken er stadig vandtæt - nu på 11. år... Og den er virkelig blevet misbrugt... dog kun til fiskeri. Det samme gælder min goretexbuker fra samme mærke. I de nuværende modeller skal du vælge "forrester" hvis du vil have topkvaliteten med membran.

Hvis du vil have topkvalitet, slipper du nok ikke uden om ræven eller Härkila. Min Härkila jakke med goretex har holdt nu i 6 år til alt jagt i alt slags vejr - og den er stadig fin og virker som den skal... Fik den for 1000 kr. særtilbud ved et held.... :-)

Men for alt membrantøj gælder, at det ikke er helt lydløst... hvis du vil have comforten ved den åndbare membran - koster det lidt på lydløsheden...

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Men Härkila laver ikke rigtigt noget med lommer der kan bruges til radiolomme hvis man er linksskytte

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Men Härkila laver ikke rigtigt noget med lommer der kan bruges til radiolomme hvis man er linksskytte

Mvh.
Yeti



Så må man jo købe en radiosele[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
[Image: cowboy_chewing_small.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by yeti

Men Härkila laver ikke rigtigt noget med lommer der kan bruges til radiolomme hvis man er linksskytte

Mvh.
Yeti



Så må man jo købe en radiosele[Wink]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
[Image: cowboy_chewing_small.gif]



Dem har jeg indtil flere af. Men skal jeg betale så meget for et sæt som hvad Härkila forlanger vil jeg altså også have sådan en detalje med. Indtil videre er jeg ganske godt tilfreds med mit Rivers West, og ellers kigger jeg. GA er noget af det jeg kigger på, men bakkeræven er også med i feltet lige som Norrøna og Klätremusen er det.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Ran og yeti...gør jer selv den tjeneste af checke Snozer/Snurus modellerne I GA.......og lad os høre hvad i mener omkring lydløs problematikken i et topmembram sæt.

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LAM

Ran og yeti...gør jer selv den tjeneste af checke Snozer/Snurus modellerne I GA.......og lad os høre hvad i mener omkring lydløs problematikken i et topmembram sæt.

Mvh Lars



Det er vel igen en jakke med kun en radiolomme...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Hej,
Tak for alle svarerne...har selv haft hærkila i de sidste år, men der er ikke blevet billigere. Der er selv. altid tilbud osv, men jeg skal til kbh inden længe og der er tilbud på GA og der bliver den samlede pris det samme som en jakke fra de ændre mærker. Så hvis kvaliteten er i top ser jeg ingen grund til at gå uden om...
Synes generelt at de amerikanske mærker har rigtig mande fede features, som de nordiske godt kunne lære lidt af...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#16
Hallo!!

Geoff er jo fisker-fashion. Det kan man ikke møde op i på jagt. Rigtige bikere kører jo heller ikke på japsere (når andre ser det). Det skulle ikke undre mig, om der også er ornitologer, der trækker i GA tekstiler når de skal ud på den udendørs catwalk........

Jeg har 2 par GA bukser, som er aldeles glimrende. Klart på niveau med de andre mærker, der hænger i skabet og ligger og flyder bag i bilen.

/bundgaard
Svar
#17
Hvad så er der nogen der har gjort sig erfaringer med G . A. leaf tøjet ?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#18
Hej,
Jeg har netop i dag været ude og prøve leaf sættet (dozer og urus) og det er rigtig lækkert, masser af fede detaljer og lækkert at have på...men men men...det larmer som ind i h......, det ville være mere stille at rulle sig ind i staniol...det er en skam, for det er virkelig et fedt sæt...men det duer ikke hvis man er på former for jagt, hvor det er vigtigt ikke at larme...
Jeg er helt nede over det, da jeg virkelig havde sat mig op til at dette sæt skulle være mit næste...det bliver det nok ikke nu...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)