Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vedr. duer
#1
Div. skovfældningsmaskiner boltrer sig gevaldigt på Djursland lige i øjeblikket.

I torsdags var jeg og konen så på tur, vi undrede os over at der var en del duer i en stribe træer som netop var blevet nedlagt af skov entreprenøren. Vi fandt tre reder med unger i, en rede med tre dun fætre i og to reder med befjerede unger i.

Maskinen kørte der stadig og vi så også duer der fløj ud fra et træ som maskinen netop tog, så der var da garanteret også en rede i.

Men jeg tænkte jo netop i situationen, at det er da ikke i orden at man må fælde træer i duernes ynglesæson når vi heller ikke må beskyde duerne i samme tidsrum, da de jo har unger i reden [xx(]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Div. skovfældningsmaskiner boltrer sig gevaldigt på Djursland lige i øjeblikket.

I torsdags var jeg og konen så på tur, vi undrede os over at der var en del duer i en stribe træer som netop var blevet nedlagt af skov entreprenøren. Vi fandt tre reder med unger i, en rede med tre dun fætre i og to reder med befjerede unger i.

Maskinen kørte der stadig og vi så også duer der fløj ud fra et træ som maskinen netop tog, så der var da garanteret også en rede i.

Men jeg tænkte jo netop i situationen, at det er da ikke i orden at man må fælde træer i duernes ynglesæson når vi heller ikke må beskyde duerne i samme tidsrum, da de jo har unger i reden [xx(]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "



Nej da - når vi ikke må skyde dem, så skal de squ heller ikke have lov til at fælde træer - træet kunne jo også lande oven i en myretue, stakkels myrer [xx(]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
[IMG] http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.jpg [/IMG]
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#3
Du kan jo prøve at rette henvendelse til naturstyrelsen/den lokale vildtkonsulent med dine observationer... det kunne være spændende at høre hvad han havde at sige til det...

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Jeg synes også at dine iagttagelser er ganske spændende! Officielt betragter SNS, fuglenes ynglesæsson som være slut den 15. juli (mener jeg)
Det var også derfor at træfældningen først kunne starte i Østerild den 16. juli!!

Du har forhåbentlig dokumenteret dine iagttagelser med nogle gode fotos?

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
Petoni>> Nu var det vel ikke dig der rendte rundt i adamskostume og "aktionerede" imod skovningen? :-D

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
901 af 11/07 2007. Bek. om fredning af visse dyre- og plantearter m.v., indfangning af og handel med vildt og pleje af tilskadekommet vildt

§ 3. Vildtlevende fugles reder og ynglesteder med æg eller yngel må ikke ødelægges eller fjernes.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Jeg synes også at dine iagttagelser er ganske spændende! Officielt betragter SNS, fuglenes ynglesæsson som være slut den 15. juli (mener jeg)
Det var også derfor at træfældningen først kunne starte i Østerild den 16. juli!!



Hvis det passer - så er det da helt tosset at man lagde duejagten så sent....[xx(]

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Petoni>> Nu var det vel ikke dig der rendte rundt i adamskostume og "aktionerede" imod skovningen? :-D

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62



Så havde du set det.....
for med med min krop så havde de fanme vist det i fjerneren [Big Grin]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Jeg synes også at dine iagttagelser er ganske spændende! Officielt betragter SNS, fuglenes ynglesæsson som være slut den 15. juli (mener jeg)
Det var også derfor at træfældningen først kunne starte i Østerild den 16. juli!!

Du har forhåbentlig dokumenteret dine iagttagelser med nogle gode fotos?

Jesper Hansen



Nej... intet kamera med mig den dag [Sad]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by JHA

Jeg synes også at dine iagttagelser er ganske spændende! Officielt betragter SNS, fuglenes ynglesæsson som være slut den 15. juli (mener jeg)
Det var også derfor at træfældningen først kunne starte i Østerild den 16. juli!!

Du har forhåbentlig dokumenteret dine iagttagelser med nogle gode fotos?

Jesper Hansen



Man må altså fælde de træer, som duerne har rede i allerede 15. juli, men man må først skyde duerne d. 1. november.
Det er da konsekvent lovgivning [V].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Det skyldes ganske enkelt at jægere dyrker en "fritids-interesse", men skovfældningen er "Erhverv"[^]

Man træder kun dem over tæerne som man efterfølgende kan ignorere politisk..... Specielt hvis deres fritids-interesse også i vide kredse betragtes som "politisk ukorrekt"

(Analogt til vildsvine-debatten... [?][?])

[xx(][V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Har i dag rettet henvendelse til DJ, så må vi se hvad der svares [:I]

Per T Nielsen
" Vårder det vilda "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#13
Du skulle måske i stedet rette henvendelse til Dr eller Tv2.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)