Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dillon 1050 Super
#1
Nogen i Midtjylland, som har en Dillon 1050 Super ?

Jeg kunne godt tænke mig se en demostration før jeg selv køber en sådan maskine [Wink]

Den fåes vel i forskellige kalibere, ikke ?
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#2
Man bestiller den i en given kaliber.
Til de efterfølgende kalibrer, købes et "Conversion Kit".
Husk at der ikke følger die-set med, når man køber den.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Det er for dårligt, specielt i betragtning til prisen [B)]

Nå, må se, hvad der dukker op
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#4
Det er nu ikke så mærkeligt. Du ville jo være tvunget til at anvende Dillons egne dies, hvis den skulle leveres med sådanne!! Og prisen ville alligevel været de 5- 700 kr. dyre hvis den havde været leveret med disse!
Ikke alle genladere vil anvende Dillon dies, og så er alle muligheder jo åbne for køb af det man vil ha!!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#5
Og hvad så med en Dillon 650 ?

Det er måske det samme - diesæt koster hvad Dillon mener, hvad de skal koste ?

Er Dillon diesæt ikke ganske udemærkede ? [:0]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#6
Jeg lader selv med en D650'er! Og du skal stadig tilkøbe dies[Wink] Jeg valgte dog at købe dillon dies til 9mm. men min crimber die er fra Lee!
Dillons dies er udemærket!

Når jeg lader .38/ .357 bruger jeg dog bare et alm. Lee diesæt, for det havde jeg i forvejen!
Men ved kaliberskift, skal man som Rex rigtigt skriver også ha et Conversion Kit, og det er heller ikke helt billigt!

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#7
Conversion Kit ?
Det følger vel med i starsættet, ikke ?

Skal jeg have 1 for hver kaliber ?

Og hvad koster et sådan ?
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#8
Ja maskinen er sat op til den kaliber du vælger når du køber! Dertil skal du købe dies!

Skal du lade andre kalibre, skal du købe et Conversion Kit, der indeholder shellplates, Casefeeder adapter parts, powder funnels mv.
Det koster hos Rex 895,00 kr! Og har du et godt snakketøj, forbarmer han sig vel over dig og lader dig slippe med 800[Wink] Dertil kommer selvfølgelig dies!
Så det er såmend ikke helt billigt at skulle kunne lade mange forskellige kalibre på en dillon! Til gengælde går det ret hurtigt, når du så først har gjort investeringen!

Derudover finder man ret hurtigt udaf at det ville være rart med en automatisk casefeeder, opgraderet håndtag, evt, ekstra toolhead (den alu klump, som dies'en sidder i, måske med ekstra krudttårn) Osv. osv..

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#9
Tak for det, Jesper

Der er nok andre på nettet, som er billigere end ham der.................Rex [:o)]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#10
Jamen det er der da helt sikkert! Men når alt kommer til alt, er det jo rart med noget lokalt service! OG det kommer man jo nu engang også til at betale for!! Kunne du ikke aktivere din PM funktion?

Jesper Hansen
Jesper Hansen
Svar
#11
Den burde være aktiv [Smile]

Er ikke nogen PC-mogol [xx(]
.357 Magnum - .44 Magnum - .45 LC - .22 Magnum - 6,5 X 55 - 30.06 - 8 X 57 JS m.m.
Svar
#12
Du vil aldrig fortryde kobet af en Super 1050. Den er kvalitet, palidelig, med stor udveksling som skaner skulderen. Jeg har anvendt stort set alle fabrikanter, men nar der virkeligt skal lades er det 1050'eren der kommer i brug.
Bruger gerne dillon dies, men har da ogsa en sammenblanding af Lee/Hornady pa nogle af mine 1050'ere. Dette afhangigt af hvilken kaliber der lades osv.
Skulle du senere fa brug for det, kan den envidere opgraderes med EL motor og bullet feeder, saledes den stort set bliver automatisk.
Tillykke !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)