Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sverige : Halvautomater forbydes ikke
#1
Bla. Mini-14

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Forskellige domme i samme ret

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#3
3 våben forsøgt inddraget

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#4
Ok, så de har heller ikke en skid styr på deres egen våbenlov i Sverige, så det ligner altså kaos'et herhjemme...suk

Troede faktisk at de var mere fornuftige i Sverige end i DK, men skrankepaverne med deres selvopfundne lovgivning findes altså også i Sverige...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Forslag til ny våbenlov

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#6
Lidt halvautomat

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Der kan man bare se. Også i Sverige forsøger Politiet at lave politik og lovgive uden om parlamentet, men det gik ikke.
Den dom kan bruges i Danmark til at presse politiet, hvis de forsøger at gøre Folketinger/Justitsministeriet arbejdsløse ved at opfinde regler der ikke er lovhjemmel til.

Principiellt viktig dom
Domen är principiellt viktig, både för jägare och målskyttar, eftersom den slår fast att polismyndigheten inte får neka licens med hänvisning till ”allmänna råd”.
Det går inte heller att hänvisa till önskemål i utredningar.
Att myndigheten måste ha lagstöd för sina beslut kan uppfattas som självklart. Men det är dock inte ovanligt att jägare och skyttar nekas licens med hänvisning till just ”allmänna råd”, snarare än till lagstiftning.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
Nyt nederlag for politiet

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#9
Efter nedenstående svada fra dommeren håber jeg at der sidder nogen hos politiet med meget røde ører. Og nogen burde også overveje om det ikke er på plads med en form for reprimande for tjenesteforsømmelse. Det er jo en meget klar overskridelsesmargen tre-delingen af magten når politiet forsøger at tiltage sig lovgivende magt.

”Polismyndighetens och Rikspolisstyrelsens argumentation om att vapnet kan byggas om till ett helautomatiskt vapen, och att det i grunden är konstruerat för militärt bruk, är enligt förvaltningsrätten inte argument som har bäring på frågan om vapnets lämplighet för målskjutning, utan synes mer vara att beteckna som uttalanden av rättspolitisk karaktär. Överklagandet ska därför bifallas.”

Jeg ville ønske at vi havde haft en lige så standhaftig dommer i den første sag efter makværksloven som havde klasket folketinget over fingerende for at tiltuske sig dømmende magt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Nyt forslag

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Politisk korrekthed: Adfærd eller synspunkter, der er styret af frygt for andres mening.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)