Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beklædning
#1
har nu den sidste tid brugt en del tid herinde og er endnu ikke faldet over en tråd ang. jagt beklædning.
når nu snakken herinde falder på udstyr til jagt så burde det også være en selvfølge at tøj også burde være en rigtig vigtig del af debatten herinde, når der nu kan blive diskuteret frem og tilbage omkring våben og andet udstyr til jagt.

hvad stiller i af krav til jeres beklædning? fodtøj? osv...

håber i vil tage godt imod dette.

Peter B
Peter B
Svar
#2
Vindtæt, vandtæt, slidstærkt. Også skal det helst hedde Harklia.[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
lyder fair nok, bruger jeg også selv...
hvad med brugen af færtfri jagt tøj? er det noget for folket herinde?

Peter B
Peter B
Svar
#4
Hej,
Har et sæt silver max fra medalist. Sættet er desværre ikke helt lydløst, men sølv trådene virker...efter min mening afgives der ingen duft. Har flere gange siddet i dårlig vind, uden dyrene blev skræmt(kun rådyr ind til videre). den vandtætte membran virker også på højde med de sæt jeg har haft fra hærkila..faktisk synes jeg den er lidt mere åndbar end goretex...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
jeg har et sæt scent blocker uden membran.
har hygget mig når jeg forlader terrænnet ved solnedgang og iagtage rådyr uden de havde reageret på fært , for så at tage masken af, så blev der smælet.det virker i et eller andet omfang.
Svar
#6
har selv et sæt silver max har også haft de samme oplevelser som jer.
har det givet jer flere skud chancer, altså fx i bukke jagten om i har fået bukken tættere på, osv.

Peter B
Peter B
Svar
#7
Desværre ingen skudchancer til jagtbart vildt, men råer og lidt kromvildt, så sent som igår kom en hind ind på 25 meter uden at få fært selv om vinden var dårlig...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by switchback

jeg har et sæt scent blocker uden membran.
har hygget mig når jeg forlader terrænnet ved solnedgang og iagtage rådyr uden de havde reageret på fært , for så at tage masken af, så blev der smælet.det virker i et eller andet omfang.



Har aldrig prøvet scent blokker tøj, men i et ganske almindelig tøj har jeg haft en 10-ender kronhjort+2 hinder og en spidshjort til at esse 15 meter for an mig... Jeg sad lænet op ad grantræ på en alm. jagtstol og de havde fuldt udsyn til mig... Jeg har siddet i en hochsitz og en rå med 2 lam er passeret under 10 meter forbi mig og har aldrig bemærket mig...

Ved sq ikke helt hvad der gør vildt nogen gange opfører sig om de er på hjemmebane og andre gange forsvinder som dug for solen...

Dog er der en ting... Bevæge... Det plejer at kunne skræmme dem langt væk... kunne det eventuelt være den der skræmte dyrene væk?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Christensen

Citat:quote:

Originally posted by switchback

jeg har et sæt scent blocker uden membran.
har hygget mig når jeg forlader terrænnet ved solnedgang og iagtage rådyr uden de havde reageret på fært , for så at tage masken af, så blev der smælet.det virker i et eller andet omfang.



Har aldrig prøvet scent blokker tøj, men i et ganske almindelig tøj har jeg haft en 10-ender kronhjort+2 hinder og en spidshjort til at esse 15 meter for an mig... Jeg sad lænet op ad grantræ på en alm. jagtstol og de havde fuldt udsyn til mig... Jeg har siddet i en hochsitz og en rå med 2 lam er passeret under 10 meter forbi mig og har aldrig bemærket mig...

Ved sq ikke helt hvad der gør vildt nogen gange opfører sig om de er på hjemmebane og andre gange forsvinder som dug for solen...

Dog er der en ting... Bevæge... Det plejer at kunne skræmme dem langt væk... kunne det eventuelt være den der skræmte dyrene væk?
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?

hvis du referer til at jeg tog masken af , så opdagede dyrene mig kun på fært. de så mig aldrig.
buejæger på listefødder.


Svar
#10
til alle gåse og ande jæger se her:
http://www.korsholm.dk/jagt/jagt-shop/be...mited.html

Peter B
Blaser F3 STD. LINKS 12/76 - 74 cm løb
Browning 525 HUNTER LINKS 12/76 - 71 cm løb
FRANCHI ROYAL LINKS 12/70 - 71 CM LØB
BAIKAL MP310 LINKS 12/76 - 71 CM LØB
Tikka M65 LINKS
308 WIN, OPTILOCK, NIKON MONARCH 2,5-10x50 M/LYS OG PARALAKSJUSTERING.
SIEMENS SECUREEAR
INDEN FORHÅBENTLIG RET LÆNGE:
Blaser R8 PRO ELLER CAMO LINKS 7x64, SWAROWSKI Z6i 2,5-15x56 BT M/SKINNE
Peter B
Svar
#11
Nu er rådyr vel ikke det dyr med den bedste lugtesans. Skal man teste så prøv fx med gris...!

For tiden bruger jeg to sæt fra Rivers West. Et tyndt og let sæt til om sommeren og så et tykkere (føles næsten som neopren) til de koldere tider. Særligt vintersættet er ikke kompromiløst, men det er varmt og vandtæt og har tjent mig godt. Sommersættet har mange flere fine detaljer. Jeg ved endnu ikke hvad der bliver næste sæt når disse engang er slidt op, men GA er i tankerne. Og kommer Harkila til fornuft og laver radiolommer i begge sider vil jeg da også overveje dem. Det kan dog også være at det bliver Rivers West igen.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Härkila Tolga har radiolomme til pol-vendte.
Det samme har Swedteam Optifade, Pinewood Deer, Engelsons Orsa og Bearskin Predator Gulo.

Jakt Journalen 8/2011 [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#13
Ja ja der er mange der lave sådanne jakker, men Härkila har nærmest intet. Jeg har også set et fra dem med Windstopper membran, men jeg vil ikke have en membranjakke der ikke har tapede sømme. Fjällräven laver også Nicke fine jakker der også kunne kome på tale.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)