Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lidt glad for Schultz & Larsen igen !
#1
Jeg købte en S&L Victory i kaliber 308 W for et års tid siden, og blev i grunden en smule skuffet. Den skød elendigt med Norma Jaktmatch, og kun lige tåleligt med alt andet jeg fodrede den med. De bedste grupper var vel 35-40 mm (5 skud 100 meter), og det er vel det jagtbladet kalder " godkendt til jagtbrug", men jeg havde da forventet noget bedre. Jeg startede med at lægge den i et KKC skæfte, men da der ikke var noget galt med bedding eller pibekontakt eller andet i det originale skæfte, forventede jeg nu ikke nogen forbedring af den grund. Det fik jeg heller ikke. Bare mere komfort, men det er også vigtigt.

Så nu har den fået en jagtmatch pibe med D=17 mm ved mundingen istedet for jagtpiben der er 15 mm. Det hjalp. Den har også fået en STANAG rail fra HG-Firearms med 10 MOA cant, Leupold QRW montage og en ny kikkert, men da der heller ikke var noget galt med kikkert eller montage før, tror jeg det er pibeskiftet der har kureret sygdommen.

Nu skyder den ihvertfald sådan her ved første afprøvning. Patronen er Norma match med 190 grains Sierra match king, 5 skud på 100 meter, der er 1 cm mellem stregerne på skiven. Så bliver det sjovt at eksperimentere med noget hjemmerul.

[Image: IMG_99131.jpg]

P.S. Tak til Anders og Henrik for råd, dåd og medfølelse i den svære tid [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Hej Lasse,
det ser da lovende ud [Big Grin]

Hvad med et lille billede af den ombyggede skyder ??

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#3
Hej Lasse.

Kom til at tænke[Smile], der er da egentlig ikke meget tilbage af den Victory du købte for et år siden, men det var vel piben som skabte problemet.

Fik du den byttet u/b ?

Forresten, har du været på nat jagt med din nye optik?

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#4
Hæ hæ. Nej det er vel egentlig kun låsestolen der er den originale. Jeg betalte prisforskellen på jagtpiben og jagtmatchpiben, så det er O.K. Jeg har ikke været på natjagt med sættet endnu, men det kommer i næste uge. Bukkejagt om dagen og vildsvin om natten. Det bliver et hårdt job, men nogen skal jo gøre det [:p].

Her er det seneste billede jeg har. Det er med ny kikkert, men uden rail og matchpibe.

[Image: IMG_46821.jpg]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Hej Lasse!

Fedt, at det nu skyder som en S&L skal!

vh Lars

ps. Knæk og bræk i det svenske...

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Tak til Anders og Henrik for råd, dåd og medfølelse i den svære tid [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



Åh, jeg ber`.... og så lige 2 klik op, og et til højre...

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#7
Det ser godt ud det der [Big Grin]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#8
Hej Lasse
Det ser enda RIGTIG godt ud det der (skudgrp. billed)
Ærligt set har der vel været en del tråde over det sidste års tid eller lign. omkring S&L der ikke skød helt som forventet af en S&L.
Ikke at det har skræmt mig totalt, men det der viser at jeg klart kan tænke i S&L baner igen.
Billede med en nye pibe udbedes tak :-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#9
Min Classic rammer nu flot men ikke før der var kørt ca 90 bønner igennem løbet.

The difference between men and boys is the price of their toys
Råd er noget vi beder om når vi kender svaret, men ville ønske vi ikke gjorde
Svar
#10
Forresten, passede det nye semimatch løb så i dit KKC eller måtte du file lidt af piben[Wink]

Min 6.5x55 semimatch var ikke tilstrækkeligt fritlagt i det org S&L Victory skæfte. Det var kun lige akkurat, at man kunne tvinge et papir imellem, og oprindelig finish i løbskanalen var stedvist grov.

K&B til alle de der skal afsted nu her.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#11
Her er lige et billede jeg snuppede i det sidste aftenlys. Jeg må se at tage et bedre når jeg er tilbage fra Sverige. Piben kunne sagtens være i KKC skæftet, men der var også dejlig meget luft omkring standardpiben. Jeg har stadig det originale skæfte, for det kan også blive helt pænt, men jeg regner med jeg skal udvide løbskanalen noget før den nye pibe passer i.

I lyset af Fotos erfaring skal jeg nok tilføje, at den viste skudgruppe var første afprøvning hvor jeg decideret ville checke egenspredningen. Jeg fik faktisk piben skudt ind før jeg hastede til jagtfeltskydning i Karup sidste week end, så der er vel gået 75 skud igennem piben før den viste skudgruppe er lavet. Den skød ikke helt så pænt under indskydningen. Det tilskrev jeg hastværk, men det kan ikke udelukkes at den lige skulle tilskydes før det blev helt godt.

Dette billede er altså som riflen står nu, med ny kikkert, 10 MOA-rail og jagtmatchpibe. [Image: SLjagtmatch.jpg]

Nu mangler jeg kun at få piben afkortet til 52 cm, flutet og forsynet med gevind til lyddæmper. Men hvis jeg gør det, slår Anders mig ihjel, så jeg ved ikke rigtig om jeg tør [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Ser godt ud - NU, har jo set din riffel "in live" et par gange tidlige, og har altid syntes det var et tyndt, kort sugerør i forhold til det noget kraftige KKC skæfte. Nu ser det ud som en helhed - så holder med Anders :-)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Ser fin ud[Smile]

Hvad vejer den all in[?]

mvh
korthår
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Dette billede er altså som riflen står nu, med ny kikkert, 10 MOA-rail og jagtmatchpibe. [Image: SLjagtmatch.jpg]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



Snob.!!

[Wink]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Flot skudgruppe, det kan du da godt være bekendt.

FN
FN
Svar
#16
Hej.

Og hva`kunne den riffel opbygning så prester
af point i Karup?
Forøvrigt en kanon dag, godt tilrettelagt skydning
og godt skydevejr.
Venligst
Mons
Svar
#17
Den er røget op på 5,2 kg. Ikke ligefrem en letvægter men sådan kan det jo gå når man skruer kraftige sager sammen.

Jeg skød kun 242 point i Karup, men det kan riflen ikke gøre for. Det var selvfølgelig en herlig dag i selskab med mange skytter, men jeg følte mig voldsomt generet af blæsten. Nu var skudafstandene forholdsvis korte, så det var ikke drift af kuglerne der var problemet. Men da alle skydestillinger var stående eller siddende, syntes jeg at jeg blev skubbet rundt af blæsten hele tiden, og det lykkedes mig ikke særlig godt at slippe kuglen lige når skiven kom forbi [xx(].
Der var ikke ret mange af de skud jeg skød den dag, jeg ville have skudt på jagt.

Nå, undskyldninger har vi nok af, jeg må bare gøre det bedre næste gang.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
Det må jo være dit tyngdepunkt der er sidder for højt.[8D]

(den er jeg spændt på)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Til gengæld er han jo ret aerodynamisk at se på!
Svar
#20
Jeg kan forstå I synes jeg er smalslank, og min røv er for lille.

Med dette boost til selvtilliden tager jeg nu til Sverige, så jeg kan ikke lege mere.

Hyg !

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)