Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Elgprøve
#1
Nogen den ved, om der er Elgprøver i det midtjyske indenfor den næste halvanden måneds tid??

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#2
http://safariklub.dk/nskkal.asp?kItem=187&page_nbr=2

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Tak for tippet..... Den dato passer bare ad pommern til..... [Sad]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Host.
Take it or leave it [:o)]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Tror der er en dame skydning, hvor der er en ledig plads til dig[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#6
Host...... Gå da i seng hvis du er syg.

Ajes din awekat. Takker hellere nej til elgjagt end skyde med kællinger.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#7
Ifølge HJC.dk har Hjortebanen på Herning Jagtcenter elgprøve lørdag den 10. September fra 9-16.
Svar
#8
Okay. Tak for det. Det vil jeg lige følge op på.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#9
HJC...Spændende.......Har hørt i min øresnegl der kommer en kvindelig jæger[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#10
Skal man egentlig have taget en elgprøve for gå på elgjagt i Sverige?
Eller er det et "lokalt" krav fra enkelte konsortier?

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#11
Ved faktisk ikke, om det er et konkret krav. Fik bare at vide af ham der har inviteret mig, de gerne ser, man har taget prøven.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#12
Mener ikke det er et lov krav, men mange af elglag kræver det... Det er altså heller ikke specielt svært at skyde guldmærket.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#13
Det lyder ikke særligt svært..... Og vil de gerne, man har det, er det helt fint med mig.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#14
Prøven er faktisk ikke særlig svær, specielt da der ikke er krav om at man skyder de 3 pointgivende 4 skuds serier i sammenhæng. Man kan således skyde adskillige 4 skud serier og vælge de tre bedste ud til sit mærke.

Men jeg synes det er en udemærket prøve i den forstand, at hvis folk kan består den så er det også forsvarligt at de deltager i en elgjagt [Smile]. Man skal altså også have noget træning for at kunne aflægge den.

På trods af, at prøven er "nem" havde jeg alligevel en der ønskede at anvende skydestok da han ville aflægge den sidste år. Han var så ivrig, at han medbragte kopi af reglerne for at overbevise om, at det var tilladt. Han tog ikke imod mit velmente råd om at skydestokken nok ville blive til besvær på det løbende skud. Anyway, det gav god moro i et par serier indtil han droppede den [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar
#15
Tak for Info. [Smile]

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Prøven er faktisk ikke særlig svær, specielt da der ikke er krav om at man skyder de 3 pointgivende 4 skuds serier i sammenhæng. Man kan således skyde adskillige 4 skud serier og vælge de tre bedste ud til sit mærke.

Men jeg synes det er en udemærket prøve i den forstand, at hvis folk kan består den så er det også forsvarligt at de deltager i en elgjagt [Smile]. Man skal altså også have noget træning for at kunne aflægge den.

På trods af, at prøven er "nem" havde jeg alligevel en der ønskede at anvende skydestok da han ville aflægge den sidste år. Han var så ivrig, at han medbragte kopi af reglerne for at overbevise om, at det var tilladt. Han tog ikke imod mit velmente råd om at skydestokken nok ville blive til besvær på det løbende skud. Anyway, det gav god moro i et par serier indtil han droppede den [Big Grin]

Mvh.
Anders



Du kan sagtens med skydestok - den skal bare være etbenet - og du skal kunne placere den korrekt i skydestillingen. Har gjort det selv flere gange. Gør du det rigtigt og har du en riffel, der går godt i låsesystemet, så er det ikke et problem - men kun en smagssag....

.....nu også ejer af en PSE X-force vendetta XL6 (Og nej - det er IKKE et grafikkort!!) :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Prøven er faktisk ikke særlig svær, specielt da der ikke er krav om at man skyder de 3 pointgivende 4 skuds serier i sammenhæng. Man kan således skyde adskillige 4 skud serier og vælge de tre bedste ud til sit mærke.

Men jeg synes det er en udemærket prøve i den forstand, at hvis folk kan består den så er det også forsvarligt at de deltager i en elgjagt [Smile]. Man skal altså også have noget træning for at kunne aflægge den.

På trods af, at prøven er "nem" havde jeg alligevel en der ønskede at anvende skydestok da han ville aflægge den sidste år. Han var så ivrig, at han medbragte kopi af reglerne for at overbevise om, at det var tilladt. Han tog ikke imod mit velmente råd om at skydestokken nok ville blive til besvær på det løbende skud. Anyway, det gav god moro i et par serier indtil han droppede den [Big Grin]

Mvh.
Anders



Du kan sagtens med skydestok - den skal bare være etbenet - og du skal kunne placere den korrekt i skydestillingen. Har gjort det selv flere gange. Gør du det rigtigt og har du en riffel, der går godt i låsesystemet, så er det ikke et problem - men kun en smagssag....



Jeg tvivler ikke på dig. Tanken om at bruge skydestok til dette har blot aldrig strejfet mig og jeg vil tro det som næsten alt andet kræver noget øvelse.

Det havde personen så bare ikke - riflen hoppede ud af stokken, han mistede sigtet og kunne ikke nå at finde det igen osv.

Da han droppede stokken var han glimrende skydende [Smile]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)