Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kalibrering af digitalvægt
#1
Jeg er kommet til at spekulerer over om det ikke er mest præcist at kalibrere vægten med skål og lod. Istedet for kun loddet. For når skålen er tom skal vægten veje 0 og skål + lod skal skal være loddes vægt. Eller er jeg helt galt på den?
Min vægt er desværre defekt pt så jeg kan ikke afprøve.
Svar
#2
Hej.
Når vægten på min er kalibreret sætter jeg skålen på, trykker på en knap og vægten går tilbage til nul. Det er sådan Hornady beskriver at man skal gøre og det vil jeg da tro er den rigtige måde, men hvis du har et andet fabrikat ved jeg det ikke. Jeg fandt min kalibrings måde på You-T eller retter sagt det var der en god ven som gjorde for mig, det må jeg nok heller skrive hvis Stoffer ser med [Big Grin] det var lidt nemmere at forstå når man ser det.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#3
Hej

RCBS foreskriver også at lodderne placeres directe på vægter. Men det er vel også det mest logiske. Vægten kalibreres jo til en given vægt og sætter du loddet i krudtskålen "tror" vægten jo at det der ligger på den nu er f.eks 50 gram hvor det jo faktisk vil være 50 gram + skålens vægt og derved være fejlkalibreret. Men tjek lige brugsanvisningen. Det kan jo være din vægt skal bruge skålen + lod ved kalibrering
Svar
#4
hej
+1 til maubla`s forklaring [Smile]
min er dog en rcbs 1500 og den skal ifølge brugsanvisningen
også kalibreres uden krudt skålen og så nul stilles på en knap
når skålen er sat på
mvh paul

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)