Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kastrup: Ansat ramt af skud (fra våbenkuffert)
#1
[Image: 26111894-e849729d8bdd563fb0c9df2215ab62af.jpeg]

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42642989:kastrup-ansat-ramt-af-gev%C3%A6rskud.html?nidk

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42645913:skud-n%C3%A6r-fly-kan-blive-dyrt-for-gev%C3%A6rejer.html?nidk

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#2
Hovsa!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Stof til eftertanke. For personellet. Handle with care....

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Når man forlader USA med våben, så skriver man under på en rød seddel at våbnet er uladt.
Sedlen skriver man under og lægger i våbenkufferten under opsyn af Security.

Som jeg ser det, så er denne seddel for at Security har deres røv fri da de helt sikkert har set våbnet og ansvaret for ladt/uladt våben er overdraget til våbnets ejer.

2 af de gange jeg har rejst ud af USA med våben har Security set mit våben, men ej tjekket at det var uladt.

Første gang (før 9/11) jeg rejste ind og ud af USA havde jeg bare min riffel i rygsækken og bundstykket i håndbagagen. Nu er der andre boller på suppen........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Sagen udvikler sig åbenbart.

I første pressemeddelelse stod der at kuglen var gået gennem kufferten og strejfede armen på en ansat. Nu er han ramt i baglåret ???

Nu er riflen blevet et haglvåben og 2 medarbejdere + et fly er ramt.

Lad os se hvad det ender med..........

Ramt af geværskud i Københavns Lufthavn
Riffel gik af i transportkasse, da det skulle omlastes til fly med med retning mod Norge

07:11, 16. aug 2011 (Opdateret tid: 08:26, 16. aug 2011) | Simon Stilling Det lyder, som var det taget ud af en dårlig film. Men for en ansat i Københavns Lufthavn var det ganske virkeligt, da han i aftes blev ramt af skud fra et jagtgevær, der gik af, da det skulle omlastes fra et fly til et andet.

- Våbenet lå i en våbenkasse, men der opstod åbenbart så store rystelser under flytningen, at våbenet gik af og kuglen gik gennem kassen og strejfer manden på armen, siger vagtleder i Station Lufthavnen, Claus Hoffmann, til tv2.dk.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
De fleste versioner er det uklart om det er haglgevær eller en riffel. Riffel, jagtgæver og gevær bruges i flæng. Dog har jyllandsposten en version der tydelig gør at der her er tale om et haglgevær. http://jp.dk/indland/krimi/article2515278.ece

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

- Våbenet lå i en våbenkasse, men der opstod åbenbart så store rystelser under flytningen, at våbenet gik af og kuglen gik gennem kassen og strejfer manden på armen, siger vagtleder i Station Lufthavnen, Claus Hoffmann, til tv2.dk.



Deeeeeeeeeeeeen, ved jeg nu ikke om den holder vand.!!!

Har personligt rejst nogle gange mellem Grønland og Ålborg, via Kastrup.

Kan se ud af vinduet i lufthavnen, når våbnet jeg har med bliver pakket i DASH7-flyet, og bliver ompakket til danmarksflyveren... alt ser fint ud. Kan også se den blive losset i Ålborg.

Men når PeliCase'en ruller ud i ålborg lufthavns ankomstterminal, har den to gange været så fuld af fodaftryk, at man tror den har lagt som trappetrin foran en bar i Jomfru-Ane gade.

Jeg ved ikke om det er FORDI det er en PeliCase og de ved den er holdbar... og det MÅ være sket i Kastrup

Men det kan sku ikke være et tilfælde at der kommer så mange fodspor på en våbenkuffert - så enten leger de med det, eller SKAL lige op og hoppe på den eller noget.

Én af gangene var mit store laminerede logo-klistermærke (25x30cm)decideret VREDET af, og den eneste måde jeg kan forestille mig at dét er sket, er ved at nogen har stået på kufferten og drejet rundt på foden.

Klistermærket sad stadig på, men klisteret der sad tilbage på kufferten og den måde mærket var krøllet på - fortalte ligesom historien.

Så personligt er jeg da ked af at nogen er skudt af et ladt gevær - men det rager mig en papand at det er nogen fra Kastrup.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Nordmand lyndømt for vådeskud i lufthavn

http://nordjyske.dk/artikel/10/5/2/3931783/2/nordmand%20lynd%F8mt%20for%20v%E5deskud%20i%20lufthavn

Citat:quote:

fire måneders betinget fængsel.



Citat:quote:

Haglene flåede våbenkassen fra hinanden, ramte en metalplade på vognen og fortsatte op på vingen af flyet, før de rikochetterede og til sidst ramte den ansatte.



Vild historie, godt at ingen kom mere alvorligt tilskade !

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#9
TSA (lufthavnssikkerhedspersonalet i USA) har nu stadig ikke gjort deres arbejde og selv verificeret at våbnet var afladt som de skal.

Men det er bestemt ikke godt, at han ikke selv har gidet tjekket det - men "troet" det var afladt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Det er som man længe har sagt: Det er "det helt sikkert afladte" våben der er farligst[:o)]

Man kan være helt rolig for at man nok skal få afprøvet styrken af sine våbenkufferter i forbindelse med fly-transport...

Antallet af sager jeg har hørt om og selv set er foruroligende...

Jeg har hørt om våben-kufferter der var blevet så hårdt behandlet at våbnets pibe stak ud gennem siden af kufferten [:0]

Jeg har set normal baggage bliver tabt, kørt over og derefter smidt op på vognen og falde af igen omgående...

Jeg har set skisække blive bøjet/brækket så meget at skiene MÅ have taget skade, for at de kunne være på en vogn.

Alt i alt har de fleste lufthavne et alvorligt problem med de ansatte de sætter til at håndtere baggagen.. foruden uforsætlig ødelæggelse af baggagen sker der mængder af tyverier af f.eks. parfume/make-up, IT udstyr og dyrt tøj/tilbehør, fra den indcheckkede baggage..

Jeg møder i mit arbejde mange der rejser rigtigt meget mellem USA og Europa, og de har stort set problemer med deres baggage hver gang de krydser "dammen" Enten kommer den ikke frem, eller også er den beskadiget, eller brudt op/"kontrolleret" eller der mangler et eller andet fra uaflåst bagage...

Sidste eksempel var en kollega der havde købt specielt make-up fra en dyr og kendt forretning i New York, som gave til sin kone, alt denne make up var fjernet fra baggagen, som også var "åbnet for kontrol" med det dertil hørende "officielle" tape- "forseglinger"

En efterfølgende klage førte kun til en minimal erstatning.

Hans baggage var i øvrigt blevet sendt et forkert sted hen på vejen derover....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
UPS!!

Custom Schultz&Larsen 97dl 458 win mag (leopold vx2 1-5x20)
Custom Schultz&Larsen 97dl 243 win 308 win 9,3x62 (bushnell elit 6500 2,5-16x50)
Mvh Storvildt Jægeren Fra Thy
Svar
#12
http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=3855

Han har sikkert ikke kunne knække geværet hvis det ikke har været brugt i 15 år....

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)