Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hundyrsjagt/Trofæjagt i Sydafrika
#1
Så er vi hjemvendt fra en super jagtsafari i sydafrika, jeg var sammen med min gode jagtkammerat Aage, (min gamle nabo) og så var min lillesøster med i afrika for første gang i hendes 60 årige liv. Sonja (min søster) havde et ønske om at nedlægge en Impala, 2 skud på 100 meter med min riffel og så var hun godkendt til at gå på jagt. Og fan... om hun ikke sammen med hendes PH og tracker pürchede, ca. 600 meter ud i bushen og nedlagde en meget flot Impala buk, Sådan[Big Grin]
Min gode ven Aage skød kun trofædyr og han nedlade KUN følgende; 1 kæmpe Elandtyr/ 1 stor flot Nyalatyr/1 meget gammel Oryxtyr/1 Red Hartebeest/1 Blesbuktyr/1 HVID Blesbuktyr/1 SORT Springbuk/1 Grey Duiker og 1 Warthog orne, Sådan!
Jeg skød 10 hundyr, (3 Oryx, 2 Blesbuk, 2 Black Wilderbeest,1 Impala, 1 Red Hartebeest og 1 Struds) og så skød jeg 1 trofædyr en stor flot Waterbuck.
Og så var vi lidt turister i et par dage.
Jeg vedhæfter ingen billeder denne gang, det satans[}Smile]photobucket virker sku ikke, så jeg gider ikke at døje med det, i kan se billeder fra safarien på min profil på facebook.

Sonny! Du skulle have været med, det var en SUPERJAGT og Skidebilligt[Smile] kursen på Rand er nu på 0,72 kr.
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar
#2
Hej Jens Peter

Tillykke med det fine resultat.
Det forbandede arbejde tager ganske simpelt for meget jagttid ud af livet, ellers havde jeg helt sikkert været med.

Sonny
Svar
#3
@ Jens Peter

ØV ØV ØV, jeg er jo ikke på fjæsbogen, så jeg må nøjes med at gætte hvad der er på billederne.............[V]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Og selvom man er på Facebook, er der jo mere end én der hedder Jens Peter Jensen. Link tak [Smile].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#5
Brug nu hovedet. Og kig dem igennem. Evt ham der sidder med gevær og bytte [8D]

Fine billeder Jens Peter.

BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
Tak for de pæne ord til alle, og M@X der er kun døde antiloper på billederne,og så en gammel jæger fra 1945, med en gammel Mauser 98, fra 1943 i cal. 6,5x55. Der stadigvæk skyder hul i hul, på 200 meters afstand.
Så, der er ikke de store nyheder i nogle af billederne.
PS. Medens vi var i RSA faldt kursen på Rand med ca. 11%, det kan godt mærkes på regningen, (tror sku der er råd til en tur mere næste år)
Vi ses på "Fjæset" Billeder herinde er sku for omstændigt, lortet virker overhovedet ikke.
Igen stor tak til GT, for at han modeficerede min gamle riffel til en gammel jæger, (den virker stadigvæk)
MVH Jens Peter
MVH Jens Peter
Stalking the Stories, Fishing for Facts
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)