Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Svenske bukke 2011
#1
.....Eller mangel på samme.

Netop hjemvendt fra bukkejagten i Sverige. Kan konstatere at brunsten var helt og aldeles ovre. Der var helt dødt det meste af tiden. I skoven var der absolut igen aktivitet, ude på engene blev der set enkelte råer samt i løbet af ugen skudt to bukke.
Vi var virkelig meget på jagt, men så som nævnt stort set intet.

Vi var fem mand afsted på ca. 1000 tdr. land. Jagten ligger 100 km syd for Jönköbing.

Andre der vil dele deres oplevelser ?
Svar
#2
värmland/ulveland = nada!. Gæsene var fløjet og rådyr er der generelt meget småt med nu = tydet på sporhyppighed der hvor jeg har set aktivitet for 2-3år siden da jeg først kom her. SÅ en rå hoppe over vejen hos os, det var alt. Som gæst i nabo jaktlag = nada (dog så min svenske kammerat rå + 2 ræve (dem er også få af nu) og hørte det han mente var buk smælde). Tilgengæld skræmte jeg pintjur , ko & kalv op + Tjurpar .. men det må jo vente (hvis de stadig er der til den tid)

så der blev slået over på at 'rode med hytten' .. modificere solarventi anlægget etc

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Vi var to mand 70 km sydøst for Jönköping. Vi skød 4 bukke, men vi så ikke meget råvildt. Jeg skød en buk i medaljeklasse. De tre andre bukke var pæne seksendere. Men der var ikke meget aktivitet.
I kan få billeder af min buk, hvis I hjælper med at lægge det op. Jeg sender jer et billede med mail.

Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Tag chancen, vind bamsen!
:-)
Svar
#4
Brunstperioderne aftager jo gradvist, og bliver af kortere og kortere varighed. Jeg har den erfaring at når vi i Sverige kommer til midten af august, er bukkene ”interesserede” i råerne i 1 til max. 2 døgn, hvorefter der går omkring en uge igen inden ”interessen” vender tilbage.

På vores jagtområde var der brunst i tirsdags, og det resulterede i 5 bukke. - Det samlede resultat for hele ugen blev 10 bukke og 1 ræv.

Den første af de to jeg skød, var ved lidt af et lykketræf. Vi var taget ud for at se på et område, som vi sidst havde jaget på for 12 år siden. Det var midt på eftermiddagen, men jeg havde for en sikkerheds skyld taget min riffel med. Da vi stod ved en stor græs eng og diskuterede om hvor det var bedst at sidde, kom der en rå til syne fra en bevoksning i kanten af engen. Umiddelbart efter ”steg” bukken ud, og fulgte lige i hælene på råen. Det kan nok være at så jeg fik travlt med at få ladet og finde et anlæg for riflen.

[Image: Min1Svenskebuk2011.jpg]

En ældre returbuk, som vist kun havde næse for en ting, da han fulgte efter råen tværs over ”Grønbedet”

Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)