Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
223 rem
#1
Efter vilde ambitioner om en .300 Dakota må jeg efter grundige overvejelser se mig om efter et andet nyt projekt. Der er blevet så tomt i mit våbenskab [V].

Jeg har kigget lidt i retning af en småkalibret riffel, f.eks. en 223 Rem, enten som en lille fiks ting [Wink] til bukkejagten eller som en ordentlig en med en fed matchpibe til banebrug.

Erfaringer med 223 søges !!
Svar
#2
Hold your horses...Inden du vælger!

Det kunne jo være at der er et par tossede mænner, fra djævleøen der arbejder på noget[Wink] også i 223 rem.

Men hvis det er et hul i hovedet projekt du ønsker, så er 22-243ack imp nok lige noget for dig. en 74gr RWS kugle med foreløbigt 1060ms er nok lige dig, så forestil dig en 30gr Berger kugle. Måske er det den der slår 22-243 middlestead i hastighed. Hvis du vil høre nærmere, så ring eller mail mig.

G.D.

Ps...Jeg kunne nu bedst lide navnet Nitro Express
Great Dane

Svar
#3
Jeg kan sagtens klappe hesten "lidt" endnu [Wink] og vente på et par "gunnuts" fra djævleøen, for denne gang skal det være noget standard som et supplement til min 6,5-284 og .358NM.

PS.

Hvis det var et hul i hovedet projekt jeg ønskede, så købte jeg en Blaser [xx(]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Blackadder

PS.

Hvis det var et hul i hovedet projekt jeg ønskede, så købte jeg en Blaser [xx(]



[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Great Dane

Svar
#5
Hej drenge!

Jeg har testet 30 grains Berger MEF-moly i min 22-250....som nu desværre er afhændet til min bror (han har bukkejagten, jeg har skyderne, regn den selv ud!)

Højeste hastighed var 4740 fps.......

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Hej Henrik!

Min nu afhændede Win 70 i 22-250 havde 1-14 i stigning og det dur slet ikke til tunge kugler. Den kunne ikke skyde med mere end 62grn og selv der var f.eks Nosler Partition 60grn for lange.

Min Steyr SL .222 har 1:12 og kan lige klare 62 grn Norma SP og 60grn Partition.

Få eventuelt en pibe m. 1:10, Krico's 5,6x57 har 1:10 såvidt jeg husker.. iøvrigt en lettere bøvlet kaliber, på grund af at hylstrene er mega tykke i halsen (noget med at tyskerne ville have indsatse til salon-patroner til aflivning ??????? Warum?)

Skyd IKKE 30grns Berger MEF med 4700fps i en pibe med 1:10, så kommer bønnen ikke 5 meter fra mundingen inden den splittes ad!

Hilsner
Dravis aka: FMJ
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)